Rescue me Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Egentlig ingen vits å gjøre noe siden det bare er 9. klasse. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Egentlig ingen vits å gjøre noe siden det bare er 9. klasse. Signed, sealed, delivered. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det er en 9endeklassekarakter, den teller ikke en drit Selv ikke karakterene fra ungdomsskolen i det store og hele teller, du trenger bare å ha nok til å komme inn på det du ønsker (selv det trenger ikke være ett hinder, du har jo RETT til videregående utdanning så bare skap deg et spesial behov og vips er du inne).... Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Jeg synes det er helt fucka at man får karakter etter innsats, vilje og så ferdigheter i gym, du kan jo ha god innsats i et hvilket som helst annet fag, men få 2er. Endret 2. november 2008 av JohnnyBooy Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Men sånn er det bare i samfunnet i dag Vi skal ikke være slemme mot noen. Vi skal akseptere alles feil. At de henger etter er ikke negativt, det er POSITIVT! Vi må gjerne trekke dette FRAM, gi disse personene bedre karakterer enn de som faktisk kan. For de som kan skal jo bare være glad til, og ha kjempedårlig samvittighet ovenfor de som ikke kan. Bare vent, snart kommer dette inn i kunst og håndtverk også (eller så har det kanskje kommet inn der og?). Musikkfaget. Alle de der teite tingene man hadde på ungdomsskolen. Skolene får penger for å ha elevene der. På videregående kan du per i dag gå rundt og daffe i et halvt år, få IV (ikke vurderingsgrunnlag) første semester, men så gå ut med 6 på standpunktskarakteren. For du har jo vist en sann innsats, forbedringspotensiale og forandret deg til det bedre! I fag som geografi hvor vi faktisk har to forskjellige ting hvert semester (først naturgeografi, så samfunnsgeografi) får ikke de som er flinke i naturgeografi lov å vise sine kunnskaper, for den karakteren blir sletta. Men det er jo kanskje like greit, siden det er samfunnet og sosiale kunnskaper som verdsettes mest. Jukser du på prøver? Jaja, vi må jo gi deg en sjangs, så du får en 3'er uansett. Spesielt siden du var utenlandsk og kanskje ikke hadde fått med deg at dette var galt. Du skal faen ikke tro du er noe, og du skal faen ikke tro at du skal være flink! For da kommer utdanningsdirektoratet etter deg! Jeg tror ikke noen av de i direktoratet noen sinne har gått på skolen. Hvordan skal det gå med de som har stått på et slikt surfebrett og så kommer til universitetet? Hvordan skal det gå med faktisk arbeidskunnskap og moral når disse uteksamineres fra noe? Jeg kan ikke tro at noen har sjangs å komme seg gjennom Kalkulus eller Fysikk-kurs på universitetet uten kunnskaper. Det krever faktisk noe av deg. Noe disse stakkars folka ikke kan være mye vant til. Jeg håper samtlige går på trynet og ikke får til en dritt, for JA jeg synes faktisk det er urettferdig. JEG har det fint jeg, jeg går faktisk på universitet og gjør det helt ok. Jeg har jobbet. Jeg har fått de karakterene jeg fikk, til tross for at jeg jobbet. Mens andre som dro nytte av systemet fikk bedre karakterer. Men det var bittert. Å se på ufortjente karakterer. Det tror jeg ikke en sjel her i verden kan si seg uenig i. Jeg har heldigvis lært meg å drite langt i karakterer, så lenge du har nok til å komme deg inn på det du ønsker på f.eks universitet/høyskole - har ikke karakterer en eneste betydning i hele verden. Spesielt ikke ungdomsskolekarakterer. Her i en av Norges top 10 største byer kan du komme inn på samtlige videregående skoler med for dårlig karakter, spesialgrunnlag eller annet. Skolene VIL HA DEG. Latterlige latterlige skolesystemet. Og de lurer på hvorfor vi henger etter. Hahahaha. Endret 3. november 2008 av Green Machine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå