DataNoob2 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Heisann jeg er en jente som går i 9 klasse , som kommer fra Kroatia,som fikk tilbake karakterene mine idag, og jeg vil si at jeg er ganske misfornøyd. Til vanlig så har jeg 4+ i gym,men nå fikk jeg 3 +. Det står at jeg er positiv og blid og at jeg har god innsats. (Vi har byttet lærer,hvis det er til interesse.) Ganske uening,siden jeg har vært med i gymmen ALLE ganger, hjelper til når det trengs,bråker ikke,og gjør det jeg får beskjed om. Og syns selv at jeg er ganske aktiv i timene.Har ca likt resultat som andre jenter i klassen som fikk 4+-5+,men jeg fikk 3+ og dette skjønner jeg ikke 1500 m :8,40 minutter 60 m, 10 sekunder og noe Syns dere at jeg burdte klage? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Å møte opp burde være en selvfølge, du må også vise initiativ i timene, gjøre det lille ekstra, og ikke bare gjøre det du må. Du må vise at du er interessert timene. Jenter og gymkarakterer er snodige saker, de kan få 4-5 uten å gjøre en ordentlig innsats, mens gutter som gjør enda mer enn de sitter med 3. Du kan godt klage, det skader ikke. Lenke til kommentar
DataNoob2 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Ja,gymkarakterer er rare greier helt enig, en gutt i klassen min som er UTROLIG rask , gjør det han får beskjed om osv. han fikk 2+ ? :S Ja,tror jeg skal klage,men tror ikke han kommer til å ta meg på alvor.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Greia med karakterer er jo nettopp at de beregnes ut fra flere ting. Gymlæreren kunne ikke brydd seg mindre om du løp 60-meteren på 5 sekunder hvis du skulket alle timene og aldri møtte opp, eller bare daffet rundt med cola-flaska i lomma og ikke viste initativ og at du var genuint interessert. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Karakteren skal i følge gym læreren vår bli satt utifra følgene punkter Innsats Negativ/Positiv Oppmøte ol (mindre vekt på kondisjon/styrke) I tillegg må vi løpe en runde som jeg er VELDIG sikker på at har noe med karakteren... Veit det motsier seg selv Kanskje han er rasist ? Endret 27. oktober 2008 av martin808 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Resultater teller dessverre en stor del av karakterene, noe jeg finner diskriminerende, da folk er forskellig bygd, da særlig på ungdomsskolen og videregående.Jeg synes det er hårreisende at man på ungdomsskolen setter spesifikke krav når det er så vannvittig stor forskjell i utviklingen på elevene. Noen kan i 9. klasse være 1.60 høy, mens andre kan være fullt utvokst I tillegg, er det rettferdig at at folk som har idrett som hobby skal få ha fortrinn fremfor de som av ulike grunner ikke er fysisk aktive på fritiden? Lenke til kommentar
DataNoob2 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Takk for svar alle sammen Det om han er rasist det veit jeg ikke,tror ikke det sånn egentlig :S Og det med at man ikke burdte sette karakter på resultat er jo helt sant. Sikkert fordi at de fleste i klassen er sånne idrettsmennesker,noe jeg ikke er så forventer han kanskje litt mere fra alle andre som ikke er det. Men burte jeg klage ,hva skal jeg si og hvordan skal jeg gå fram ? TAKK FOR SVAR ! Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Bare gå til læreren først, og si at du er misfornøyd. Du synes du har jobbet bra i timene og deltatt positivt hele veien. Si det, så kan du få svar på hvorfor han har satt den karakteren han har. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Resultater teller dessverre en stor del av karakterene, noe jeg finner diskriminerende, da folk er forskellig bygd, da særlig på ungdomsskolen og videregående.Jeg synes det er hårreisende at man på ungdomsskolen setter spesifikke krav når det er så vannvittig stor forskjell i utviklingen på elevene. Noen kan i 9. klasse være 1.60 høy, mens andre kan være fullt utvokst I tillegg, er det rettferdig at at folk som har idrett som hobby skal få ha fortrinn fremfor de som av ulike grunner ikke er fysisk aktive på fritiden? Det der er et verdiløst argument. Hva med de som er med i en matteklubb, da? De får jo automatisk en fordel. Og det sies jo at jenter utvikles raskere enn gutter (ikke bare fysisk). Skulle da jentene måtte argumentere bedre i stilene sine enn guttene for å få samme karakter? Nei, synes det er bra at litt forskjellige punkter teller på karakteren, også ferdigheter! Lenke til kommentar
Niella Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Resultater teller dessverre en stor del av karakterene, noe jeg finner diskriminerende, da folk er forskellig bygd, da særlig på ungdomsskolen og videregående.Jeg synes det er hårreisende at man på ungdomsskolen setter spesifikke krav når det er så vannvittig stor forskjell i utviklingen på elevene. Noen kan i 9. klasse være 1.60 høy, mens andre kan være fullt utvokst I tillegg, er det rettferdig at at folk som har idrett som hobby skal få ha fortrinn fremfor de som av ulike grunner ikke er fysisk aktive på fritiden? Man må ikke ha idrett som hobby, men som en vane, en god vane Men jeg til trådstarter : Ut i fra det du sier, så høres det ut som læreren har gitt den en for lav karakter i forhold til det du burde ha. Snakk med læreren din du. Kanskje hun bare er strengere med kravene enn det andre læreren, forventer andre ting enn det hun andre gjorde? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Jeg har følelsen av at gymlærere setter karakter etter generelt inntrykk på slutten av et halvår. Lærere har forskjellige krav og noen krever mye for en firer eller høyere, mens noen prøver sitt beste å ikke sette lavere enn fire. Det står at jeg er positiv og blid og at jeg har god innsats. Ut ifra det som står der burde du i hvert fall hatt 4. Skriv et formelt brev til skolen hvor du mener at når du er positiv, blid og har god innsats bør få bedre karakter, og at du synes læreren har for høye krav. Hos oss settes gymkarakter etter innsats, ferdighet og innstilling. Synes imidlertid alle bør gjelde etter den enkeltes styrke og kondis. Man får ikke klaga på karakterer slik at fylkesmannen setter riktig karakter i 9., uheldigvis, men skolen kan du alltids klage til. Spør gjerne hva de med sterkere karakterer fikk som begrunnelse og sammenlikn. Spør også hva som skal til... Sliter også med å bedre gymkarakter, jeg gjør mitt beste hver gang, men likevel virker det som om læreren presser karakteren ned til 4 eller 4+ med et eller annet tilfeldig argument, mens noen automatisk får 5 hver gang. Forresten: Det er mulig å overtale læreren indirekte. Jeg har klart å styrke Kunst og Håndverk karakteren ved å, i følge læreren, rydde uppfordret opp. Det hjelper sikkert også å si du er interessert i bedre karakter. Endret 28. oktober 2008 av Crashking Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hehe er misfornøyd med K&H jeg. Vi får sånn vurdering(Ikke karakterer) På nettet før konferanse time. Ble litt forbannet når jeg klikka inn for å se nå. Faglig nivå xxxx har en middels grad av måloppnåelse i KuHå. Utviklingsmuligheter xxxx jobber stort sett bra, men slurver en del(Slurver endel gjør jo så godt jeg kan). Må øke arbeidsinnsatsen (som han også selv skriver i egenvurderingen. jeg har da ikke skrivd det i egenvurderingen) og "gidde" litt mer(Gjør jo alt dem sier jo). Rydd opp i permen. Helhetsinntrykk er en rolig og grei gutt. Synes det er dumt at man skal få karakterer i fag som Gym Og K&H. Noen er kansje overvektige og er kansje ikke så god i gym, løper kansje ikke 3km på 12min. I K&H så er man kansje ikke kreativ eller noe flink til å tegne(Sånn som meg) Synes det er dumt at jeg skal få middels grad av måøoppnåelse i K&H, gjør jo så godt jeg kan Jeg har altid vært dårlig til tegning og maling. Synes karaktere i gym og K&H burde bli fjernet. I vanlige fag er det egentlig bare å sette seg ned og pugge, så enkelt er det ikke i gym og K&H. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ikke bry deg om det du fikk nå. Gymmen i 9.klasse teller ingenting, og det er derfor uvesentlig hva du fikk nå. Det er 10.klasse som teller, så derfor ikke bry deg om dette. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Går vel alltids og ta det opp som privatist. En dag, god innsats, og vips Lenke til kommentar
DataNoob2 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Jeg vil takke alle sammen for svar , tusen takk ! Jeg har nå tatt dette opp med gymlæreren min, og eneste han hadde og si var: ''Du ligger jo på en 4/5 nå så du må ikke bekymre deg i det heletatt'' Og da spurte jeg hvorfor han hadde gitt men en 3+ da. Det eneste han hadde og si var: ''Det var vell desverre en glipp,men jeg syns ikke du skal bry deg om det noe mer '' Også hadde han ikke tid til å diskutere mer. Får vell prøve å få en ordentlig forklaring neste gang,eller skal jeg bare slutte å bekymre meg ? Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Karakterer i gym blir satt etter trynefaktor! Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg vil takke alle sammen for svar , tusen takk ! Jeg har nå tatt dette opp med gymlæreren min, og eneste han hadde og si var: ''Du ligger jo på en 4/5 nå så du må ikke bekymre deg i det heletatt'' Og da spurte jeg hvorfor han hadde gitt men en 3+ da. Det eneste han hadde og si var: ''Det var vell desverre en glipp,men jeg syns ikke du skal bry deg om det noe mer '' Også hadde han ikke tid til å diskutere mer. Får vell prøve å få en ordentlig forklaring neste gang,eller skal jeg bare slutte å bekymre meg ? Siden han sa at det hadde vært en glipp råder jeg deg til å slutte og bekymre deg. Han retter det sikkert opp. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Nå har ikke jeg orket å lese igjennom alt her, rett og slett fordi jeg er lat. Men som sikkert nevnt tidligere SKAL karakteren nå baseres mer på resultater enn innsats. Etter min mening er dette riktig, ikke diskriminerende eller lignende. Å gi en feit kule 5'er i gym er som å gi en stokk dum klovn 5'er i matte bare fordi han "ønsker" å lære algebra. Jeg sier på ingen måte at du er svak fysisk eller noe slikt, for guds skyld. Jeg opplevde selv at det blir viktigere å være selvstendig i gymmen når man har egentrening, samt være en god taper og lagspiller Lenke til kommentar
DataNoob2 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Nå har ikke jeg orket å lese igjennom alt her, rett og slett fordi jeg er lat. Men som sikkert nevnt tidligere SKAL karakteren nå baseres mer på resultater enn innsats. Etter min mening er dette riktig, ikke diskriminerende eller lignende. Å gi en feit kule 5'er i gym er som å gi en stokk dum klovn 5'er i matte bare fordi han "ønsker" å lære algebra. Jeg sier på ingen måte at du er svak fysisk eller noe slikt, for guds skyld. Jeg opplevde selv at det blir viktigere å være selvstendig i gymmen når man har egentrening, samt være en god taper og lagspiller At man skal bli mer selvstendig ja, nå holder vi faktisk på med egentrening. Men jeg vil også si at det at gymkarakteren skal baseres mer på resultat, syns jeg er ganske dumt. Alle mennesker er forskjellige. But that's life.. Ikke for å si noe stygt om andre,men en''feit kule'' fikk faktisk en 4+ i gym hos oss.. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Nå har ikke jeg orket å lese igjennom alt her, rett og slett fordi jeg er lat. Men som sikkert nevnt tidligere SKAL karakteren nå baseres mer på resultater enn innsats. Etter min mening er dette riktig, ikke diskriminerende eller lignende. Å gi en feit kule 5'er i gym er som å gi en stokk dum klovn 5'er i matte bare fordi han "ønsker" å lære algebra. Jeg sier på ingen måte at du er svak fysisk eller noe slikt, for guds skyld. Jeg opplevde selv at det blir viktigere å være selvstendig i gymmen når man har egentrening, samt være en god taper og lagspiller At man skal bli mer selvstendig ja, nå holder vi faktisk på med egentrening. Men jeg vil også si at det at gymkarakteren skal baseres mer på resultat, syns jeg er ganske dumt. Alle mennesker er forskjellige. But that's life.. Ikke for å si noe stygt om andre,men en''feit kule'' fikk faktisk en 4+ i gym hos oss.. Er viktig det å klare å gjøre ting "alene" Jeg mener det er riktig, er vel ikke rettferdig at en som er dårlig i matte skal få god karakter fordi han ønsker å lære? Kall det "diskriminering" eller hva du vil, men at karakteren baseres på prestasjon og resultat er helt riktig, mener jeg! Er like "feil" å stemple folk som "dumme" fordi de har dårlig karakter i matte, norsk, naturfag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå