Gå til innhold

Hvorfor er "High School Musical" så populært?

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg bare har gått glipp av, har Jessica Biel en rolle der?

Kan ikke forstår hvorfor noen liker det, når jeg først så reklamer for serien så trodde jeg det hele var en fæl spøk, men tydeligvis elsker folk det, hva skjer?

Er det den fæle dansingen folk liker, de elendige skuespillerene, er det noen kjente i serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har stilt meg selv spørsmålet. Greit nok å reklamere på TV3 på morgenen under barne programmene. Men å reklamere i beste sendetid. Har ikke sett filmene, men har forstått at de bygger på ganske dårlige verdier:

- Handler om skolens kuleste gutt, han er "best".

- De som er under han i rangeringen blir mobbet og spøkt med

- Det er vel bare søte barbie og kent dukker i filmen.

Når det først skal lages en stor musikal for barn, kunne de i det minste hatt en litt sånn "Upopuler gutt blir populer" handling. Fatter ikke hvordan en slik film kan være en Disney film. :s

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke den type filmer, sier bare hva jeg har fått inntrykk av på anmeldelsene som sendes på TV. På waschera sa anmederen at det var kommentarer fra hovedrollen som kunne tolkes som mobbing, og at det generelt er en dårlig holdning gjennom filmen. Om det er slik det er, mener jeg at det er synd at Disney lar barn eksponeres for denne type holdninger. Om du ikke har merket den mye negative holdningen til filmen på TV, er det helt ok. Folk skal få lov til å sine egne meninger, men ikke lat som du tror jeg lyver, med setninger som "De sa det ja.. " for jeg husker godt hva jeg så :)

Lenke til kommentar
Disney er vel kanskje ikke verdens mest stuerene konsern? Uansett, de bare formidler underholdning for å tjene penger. Hvorfor ikke gi massene det de vil ha?

Så sant. HSM selger som faen fordi folk liker det, tross alt. Og jeg ser ikke noe galt i å tjene penger på massene heller, så.

Men ang. dårlige holdninger og denslags, så har vel aldri barne-tv vært mer (kvalmende) politisk korrekt enn det er nå?

Lenke til kommentar
Når man først skal lage en film om en skole for barn, hvorfor ikke lage den mere realistisk. Istedenfor å lage en film om happyland. Barn blir jo hjerne vaska av alle disse idiotiske filmene.

Svært til surmuling. Unner du ikke de små litt uskyldig tidtrøyte? La nå de få litt technicolor sukkerspinn å kose seg med. De blir tidsnok sure og desillusjonerte...

Lenke til kommentar

Ga søstera mi kinobillett til valgfri film, og det ser ut til at det er High School Musical 3 som valget har falt på, og jeg kan ikke si at jeg er overbegeistret. Har, sammen med ho, sett både 1ern og 2ern, og ja, det er ikke akkurat gode filmer. Men de gir en lett forståelig historie, sang og dans, romantikk, humor (tilsiktet eller utilsiktet) og den slags som får unge jenter til å gå bananas. Verdimessig burde vel filmen nesten forbys, men det er nå en gang blitt slik at verdier har kommet lengre ned på lista når man skal lage film for barn

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Hater de filmene her, fordrar de like mye som pest... Musikken er crap også, og som at det ikke var nok måtte de komme med enda en musikal film, nemlig Camp Rock, og takket være den har Jonas Brothers slått igjennom... wohoo, for boyband døde lissom ikke ut på slutten av 90 tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...