Pizzaen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei Har nå installert Vista Ultimate og har lastet ned utrolig mange oppdateringer og ALLE de valgfrie oppdateringene utenom språkpakkene. Også har jeg installert et par programer som tar max 500 mb tilsamen. Men når jeg så på disken min i dag så så jeg at 17 (!) giga var brukt. Hvorfor i all verden tar vista 17 giga?? :O Spørsmål nr2: Hvorfor tar formateringen under vista installasjonen bare 5 sekund?? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nr. 1: Det er veldig mye drivere og unødvendig innhold som kanskje aldri du kommer til å trenge, men som allikevel ligger der, fordi noen trenger det. Den gangen du kjøper nye hardware og kobler til kan Vista for eksempel installere det av drivere den trenger automatisk. Det finnes programmer som lar deg lage en alternativ installasjons-cd som fjerner mye innhold du ikke trenger, slik at du sparer plass og tid. Nr. 2: Det er en hurtigformatering. Den sletter ikke filene fra harddisken, men bare fjerner lokallisatorne og sier dermed at "disse filene har lov til å bli overskrevet". Sånn kort forklart. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Diskplass er ekstremt billig, så Microsoft bryr seg ikke om å spare på plassen. Vil bare tilføye at formatering ikke fjerner filene fra disken uansett. Det har aldri vært noen forskjell. Microsoft har vel endelig innsett at den standard formateringen de har hatt før er bare bortkastet tid. Vil du teste disken så kjører du chkdsk. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Men Vista dvd'n er jo bare på 2 gig? Det er jo nesten umulig at det er så kraftig komprimert... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 slett alle gjenopprettingspunkter utenom det siste, så ser du hvor mye GB du får tilbake. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 slett alle gjenopprettingspunkter utenom det siste,så ser du hvor mye GB du får tilbake. Det første jeg skrudde av når jeg installerte var systemoppretting... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det første jeg skrudde av når jeg installerte var systemoppretting... fornuftig tar alt for mye plass. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vis du sletter all unødvendig dritt som f.eks Win Movie Maker, Media Center, osv..... kan det godt bli en god del mer fri plass Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Når vista kom så anbefalte microsoft 55 Gb ledig plass på harddisken, 17 Gb er kun 1/3 av dette og faktisk lite. Har vel mistanke om at wga og systemet rundt er på 16,9 Gb og så er den siste 0,1 Gb selve vistaen.... :-) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Du kan også prøve å skru av volume shadow copy. Edit: Ser nå at "volume shadow copy" og system restore er akkurat det samme, eh. Endret 3. november 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå