cuthbert8 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg installerte nettopp Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex (64-bit), men til min store skuffelse så må jeg konstatere at java i nettleseren fortsatt ikke fungerer 100%. Mer spesifikt så ønsker jeg å klare å logge meg inn på nettbanken min som bruker bankID. Er det noen her som har fått dette til å funke på en 64-bit installasjon, uten å bruke 32-bit firefox/java? I så fall hva har du gjort for å få det til? Dersom det rett og slett ikke er mulig å få til på 64-bit, finnes det en enkel måte å få installert 32-bits firefox/java? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Mange av bankene sjekker etter veldig spesifikke versjoner av java. Det er med andre ord sansynlig at java fungerer prikkfritt hos deg, men at bank-id klager på at du ikke bruker sun sin proprietære javaplugin. Jeg vil foreslå at du sender en klage til banken din, slik som jeg har gjort. Dette blir neppe ordnet før mange nok roper om det. I mellomtiden tror jeg desverre ikke det finnes en 64bit plugin som bank-id godtar, så det enkleste er vel å legge inne en 32bit browser + plugin eller kjøre 32bit plugins i 64bit browser med nspluginwrapper. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1022471 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå