Gå til innhold

Xara Extreme eller Macromedia Flash?

BillyJoe

Anbefalte innlegg

Hei,

Føler behov for å beherske enkle animasjoner noe utover det som er mulig i PowerPoint, men vil holde meg til 2D. Nevner PowerPoint her, fordi det er verktøyet per i dag. Animasjoner som lages vil også bli brukt i PowerPoint, eventuelt på web-sider på intranettet. Jeg skal lage forholdsvis enkle tekniske animsjoner, der jeg kommer langt med å bruke enkle former basert på rektangler og sirkler og la disse bevege seg, og la tekst vises og forsvinne sånn når det passer seg.

Har testet Flash-animasjoner i Xara Extreme noen dager, og synes det virker greit. Har null erfaring med dette fra før, og derfor heller ingen mulighet til å sammenlikne.

Xara Xtreme har en overkommelig prislapp. På jobb har jeg tilgang til Macromedia Flash 8. For meg virker det som Xara er enkelere å beherske, mens Macromedia Flash kanskje inneholder flere funksjoner og muligheter.

Kan lærekurven for disse applikasjonene sammenliknes? Jeg mistenker at Flash er vanskeligere å beherske, men hvis noen kan bekrefte at ved noen timers egeninnsats så er man oppe og står på et nivå der man kan lage ting som ikke er mulig i PowerPoint, så er jeg villig til å investere denne tiden.

Er ute etter bekreftelser av slaget "når du først er over kneika etter et par dager så lager du mye tøffere animasjoner mye raskere i Flash" eller "for enkle animasjoner er Xara langt enklere å bruke", eller kanskje dere mener noe helt annet.

Takker for svar :)

BJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...