kozyx Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er i utgangspunktet ganske datakyndig, men jeg har aldri vært borti trådløst nettverk noengang, så derfor trenger jeg et svar på dette. I 1. etg står det et ADSL modem (trådløst) som får signalet med kabel utenifra. Det er pr. i dag kablet opp til PC i 2. etg, rett og slett fordi tilkoblingen derfra har vært der lenge før trådløse nettverk dukket opp. Det er nå mulig å koble seg til dette modemet f.eks nede i kjelleren via et trådløst nettverkskort og antenne. Men jeg kunne tenkte meg en router nede i kjelleren, fordi utenom PC vil jeg tilkoble bl.a. Blu-ray spiller og sikkert litt til senere. Den spilleren må kobles til kablet til en router. Er det da mulig å sende et trådløst signal fra modemet i 1. etg, ned til en trådløs router nede i kjelleren, og så koble til via LAN kabel? Eller må routeren i kjelleren, være tilkoblet med kabel for og få signal? Legger ved et lite bilde som illustrerer hvordan jeg ønsker dette: Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 dette er mulig ja.. menne du trenger et access punkt som støtter wireless bridge. Sett deretter opp det trådløse brigen til og connecte til den trådløse routeren. Med en kabel som ender i en switch har du nok utak til alt som trengs. Du får noe som dette: MODEM--->TRÅDLØS ROUTER-->WIRELESS BRIDGE<--ACCESS POINT--->KABEL TIL SWITCH skal du ha for eks en laptop direkte på access pointen så kan du sette den opp som repeater i stedet for bridge. en repeater forsterker signalet fra den trådløse routeren sånn at du har 2 tilkoblings muligheter og pcn skal naturlig nok ta det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå