Gå til innhold

Realistisk bruktpris på Canon 40D

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer nå å selge min 40D med batterigrep, og lurer derfor på hva slags bruktpris jeg kan forlange.

Kameraet har gått ca. 28.000 eksponeringer, og ser ut som ny, og oppbevares alltid i veske når det ikke er i bruk. Kameraet er kjøpt ny februar i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg vurderer nå å selge min 40D med batterigrep, og lurer derfor på hva slags bruktpris jeg kan forlange.

Kameraet har gått ca. 28.000 eksponeringer, og ser ut som ny, og oppbevares alltid i veske når det ikke er i bruk. Kameraet er kjøpt ny februar i år.

Gå inn på produktguiden, og finn laveste tilgjengelige pris. Trekk fra 30%, så har du et greit utgangspunkt. JapanPhoto selger nå for 5985,- ny. Drøye 4000,- er da etter min mening riktig pris.

Kikk litt på foto.no, så får du en viss pekepinn. Det er ofte en grunn til at annonser ligger lenge. Om du vil ha et kjapt salg, så priser du deretter. Ser det ligger flere "ønskes kjøpt" enn "til salgs" annonser der, så det indikerer jo at de er ettertraktet brukt.

For batterigrepet kan du legge på rundt 1000,-

Lenke til kommentar
Hva er "vanlig bruk" med tanke på antall eksponeringer for et kamera ett år ca ?

Det varierer selvsagt veldig, både utifra type fotgrafering og type kamera.

For en hobbyfotograf som tar bilder av 'alt mulig' vil jeg si mellom 10 og 25k er innenfor normalfordelingen.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...