hean Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Forandrer en gammel tråd på grunn av nytt problem. Når ITunes selv ikke finner albumbilde så får jeg ikke til å legge til bildet selv manuelt fra fil. Har prøvd ved menyer eller ved å dra bildet over til albuminformasjonen men ingenting har fungert. Noen som vet om en mulighet eller er Apple så arrogante at man ikke får gjøre ting selv.... Endret 29. oktober 2008 av Zatuu Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Når du lagrer som WAV har du liten mulighet for å legge til informasjon. Dessuten tar filene uforholdsmessig mye plass. Du bør jo konvertere til mp3 eller annet format. Lenke til kommentar
BillyJoe Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 MediaMonkey har tett med funksjoner som gjør livet lettere å leve. MM stokker både filer, foldere og filnavn slik du vil ha dem. Du kan også editere metadata (tags) rett i listen over sanger, eller den brukervennlige Shift + Enter kombinasjnen for å editere metadata for flere filer samtidig. Brukergrensesnittet er kanskje ikke like kult som på visse andre mediespillere, men MM er vanskelig å slå på funksjonalitet. Hårek har rett, .wav suger som portabelt format. BJ Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hårek har rett, .wav suger som portabelt format. BJ Takker begge for svar, faktisk har jeg betalversjon av MM... fått på ærlig vis. .wav-filene vil jeg så klart beholde siden de er uten datatap men kan jo konvertere til ett annet format i tillegg å ha de filene parallelt. Da er spørsmålet om noen av dere vet om ett fint wav -> mp3 program, helst freeware. Takker igjen for svar.... Edit: Forandrer nå tråden, se 1. innlegg. Endret 29. oktober 2008 av Zatuu Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hårek har rett, .wav suger som portabelt format. BJ Takker begge for svar, faktisk har jeg betalversjon av MM... fått på ærlig vis. .wav-filene vil jeg så klart beholde siden de er uten datatap men kan jo konvertere til ett annet format i tillegg å ha de filene parallelt. Da er spørsmålet om noen av dere vet om ett fint wav -> mp3 program, helst freeware. Takker igjen for svar.... Edit: Forandrer nå tråden, se 1. innlegg. Seriøst, er det ingen som vet eller er det faktisk ikke mulig? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg ville konvertert filene til et annet lossless format som f. eks. FLAC. For det første vil du spare en del plass og for det andre så har FLAC flere muligheter for tagging, blant annet det å legge til albumbilde. Hvis du absolutt må bruke iTunes kan du konvertere filene til ALAC som er Apple sitt lossless format. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hårek har rett, .wav suger som portabelt format. BJ Da er spørsmålet om noen av dere vet om ett fint wav -> mp3 program, helst freeware. Seriøst, er det ingen som vet eller er det faktisk ikke mulig? Absolutt mulig, du har jo iTunes allerede. Merk filene i iTunes (Ctrl A eller eple A for alle) og Advanced - Convert selection to mp3. Men før det, meny Edit - Preferences - advanced - Importing, der setter du bitrate og slike ting. Vurder gjerne en lossless variant, FLAC e.l., det er diskplassen verd. Men mp3 er nå kjekt til for eksempel mp3-spillere... Vi som reiser kollektivt klarer oss ikke uten. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg ville konvertert filene til et annet lossless format som f. eks. FLAC. For det første vil du spare en del plass og for det andre så har FLAC flere muligheter for tagging, blant annet det å legge til albumbilde. Hvis du absolutt må bruke iTunes kan du konvertere filene til ALAC som er Apple sitt lossless format. Har konvertert alle .wav til .mp3 så det er disse filene jeg nå tagger. Likevel hadde det vært en fordel tror jeg å bytte ut .wav med .flac, vet du dere om ett program som gjør dette? Absolutt mulig, du har jo iTunes allerede. Merk filene i iTunes (Ctrl A eller eple A for alle) og Advanced - Convert selection to mp3. Men før det, meny Edit - Preferences - advanced - Importing, der setter du bitrate og slike ting. Vurder gjerne en lossless variant, FLAC e.l., det er diskplassen verd. Men mp3 er nå kjekt til for eksempel mp3-spillere... Vi som reiser kollektivt klarer oss ikke uten. Beste hilsen Harald Skal prøve dette etter jobb nå, har hatt litt dårlig tid de siste dagene. Takker begge for svar.... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 EAC er regnet for å være den beste CD-ripperen på markedet, og vil klare jobben med å konvertere WAW-filene til FLAC problemfritt. Programmet kan imidlertid være litt tungvindt å sette seg inn i. Med tanke på at du allerede har WAW-filene kan trolig programmer som MediaMonkey gjøre konverteringsjobben like bra, det vanskelige er vanligvis å hente ut WAW-filene feilfritt fra CDen. MediaMonkey vil også gjøre jobben med å tagge filene lekene lett. Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) om du høyrer trykker på en sang kommer det opp en liten meny og trykk på egenskaper. så kommer det noen faner, bla på dem til du finner legg til bilde. Endret 31. oktober 2008 av no more Mr. Nice guy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå