Lachrymol Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hepp Som tittelen antyder: hvilket OS har den korteste bootetiden? 80% av gangen jeg skrur på maskinene er det bare for å browse, da er det bortkasta tid å vente på at treige tunge windows skal komme igang. Så, hvilket OS bør jeg kjøre dual boot med for å få den raskeste oppstarten? (merk, jeg bruker xp, ikke Vista) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Du kan jo sette i ventemodus? Testa forresten boottidene mine nå (dualboot winxp og ubuntu+fluxbox) WinXP 01:18 Linux: 00:52 Skulle også greit klart å tweaka linuxen til å boota seg på 00:40. Er mye rart innpå den nå, windowsen er nesten clean install Endret 27. oktober 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 MSDOS, såvidt jeg vet så finnes det browsere for det operativsystemet. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) MSDOS, såvidt jeg vet så finnes det browsere for det operativsystemet. Har du noe tips på hvordan man får inn ipstacken i MS-DOS? Laptopen min støtter boot fra USB så det hadde vært jævelig artig å lasta inn MS-DOS på en minnepenn på denne og prøvd å surfa :-) Tipper det blir en del krøll med Flash osv. Endret 3. november 2008 av Mazeking Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 MicroXP. Boota en urgammel PC med 300mb på 20 sek Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Debian med XFCE? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) BeOS. Husker jeg brukte ~15sekunder til grafisk desktop på en urgammel bærbar (pentium-et-eller-annet). Ser frem til nyskrivingen av BeOS, http://www.haiku-os.org/, blir ferdig. Ligger ann til å bli det perfekte netbook-OS. EDIT: @del_diablo. Det må i såfall være XFCE3, for XFCE4 er markant tyngre. (skal ikke si treigere, for det inneholder mer, men de tinga tar også tid). Endret 3. november 2008 av Grizzmo Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Er windowsmann og skjønner at jeg helt klart bør sjekke ut micro xp. Kanskje mulig å installere på en asus eee? Hvilken nettleser funker best i micro xp? Chrome? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Firefox funker 100% her iovertfall. ASUS eee drar nok microxp fjell siden den gammle laptopen gjør det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå