Gå til innhold

Red Alert 3 samletråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenguer skal nå ikke være et direkte counter mot apollo heller da, da snakker vi om å bruke en trakaserings enhet som er hovedsakelig anti infanteri mot dedikerte antiluft enheter, det blir som å angripe en base full av flak towers og sentry guns med 50 bears skutt ut av bullfrogs :roll:

 

Elsker den nye patchen, det eneste problemet med engineers jeg hadde var senere i spillet. Med mindre jeg blir tungt angrepet gidder ikke jeg å investere i tårn jeg ikke vet om jeg får noe nytte for så det som skjedde noen ganger var at midt inne i gamet angrep hæren til motstanderen og en transport kom rundt og gikk mot factoryene mine, da er det et lite problem, jeg må passe på hæren min og samtidig basen min og jeg blir satt tilbake flere tiers, det er rett og slett bare en utrolig kjedelig måte som ikke er spessielt taktisk eller balangsert.

 

Er det bare meg eller burde vindicators nerfes litt til? Elsker vindicator som enhet, men advanced aeronotics er en sinnsyk imba tier en protokoll. Soviet er spessielt utsatt nå etter nerfen mot cores(som gjorde det bedre, men fortsatt ikke perfekt) siden de ikke har noen effektiv måte å reparere enheter uten om å bygge en kran til 1500, det er vanskelig å ha en økonomi som støtter 2 bygnings køer uten å ryke helt, da snakker jeg om bullfrogs, soviet sin dedikerte anti air enhet, en vindie vil få den ned til 1/8 hp slik at den beveger seg tregere og får derfor redusert evne til å ta bullfrogs siden den ikke kan danse like langt unna. Empire har sine Mechu Tenguer som tvinger de allierte spillerne til å bygge apollos for å få kontroll over luftromme og eskorte til vindicatorene, men Empire kan få ut VXer og reparere de slik at man slipper å lage så sinnsykt mange OG de kan brukes til ypperlig trakasering.

 

Noen som har noen kommentarer til dette? Jeg må si jeg ikke spiller de allierte så ofte, men vet hvordan man tar et ekte vindie rush og bruke enhetene deres effektivt

Lenke til kommentar

er support power nerf og hater dem!!!

 

jaja tenkte og sende inn 10 bullfrog full av men rett etter så sente dem fly som bomba med en giftbombe

 

må si 2 var mye bedre enneste "support power" var jo paratorper og dem var jo greie og ikke direkte overdrev les: Timebomb

Endret av majorkira
Lenke til kommentar
Noen som har noen kommentarer til dette? Jeg må si jeg ikke spiller de allierte så ofte, men vet hvordan man tar et ekte vindie rush og bruke enhetene deres effektivt

 

Vindi rush? Da har motstanderen brukt veldig lang tid gitt, men det å bygge for 2-4 kan sikkert være en ok taktikk før fienden skjønner lunta å bygger en god del anti air.

Fly er ganske dyrt og er hovedsakelig derfor jeg ikke helt liker denne taktikken.

 

er support power nerf og hater dem!!!

 

jaja tenkte og sende inn 10 bullfrog full av men rett etter så sente dem fly som bomba med en giftbombe

 

må si 2 var mye bedre enneste "support power" var jo paratorper og dem var jo greie og ikke direkte overdrev les: Timebomb

 

Jeg irriterer meg også over "Support powers", burde kunne hukes av i online play om en vil ha det av eller på.

Lenke til kommentar

Vet du hvordan et vindie rush utføres?

 

Da går man for barracs, lager de vanelige attack dogsa som kan ta mot bjørnene og holder på med de vanelige bark fightsa for å få den tidlige scoutinga og oil riggs, powerplant, for så en airfield. Mot soviet bygger man gjerne da noen vindies, disse vil komme opp samtidig som du får opp den første cicklene og bomber den. Deretter får de opp 2 refineries og bygger peace keepers og ekspanderer gjerne frem til de andre gruvene slik at de får en økonomisk fordel mens du prøve å få opp nok bullfrogs, eventuellt flak troppere til å støtte, men når det er sagt er de enormt ineffektive mot fly siden de bare kan komme rundt basen din og slippe ut bombene sine uten at du får gjort mye mot de siden soviet ikke har noen effektiv transport som de alliertes riptide og empire sin sudden transport. Derfor blir det en kamp om resursene siden du må prøve å få opp et anti air forsvar som kan DREPE vindicatorene, dette er veldig viktig siden flyene blir reparert på airfielden til de allierte mens soviet må invistere i en kran som tar mye strøm og 1500 credits som har lite hp, dette er resurser du rett og slett ikke har på den tiden. Sammtidig kommer Peace Keepers ofte støttet av multigunners på denne tiden, altså må du ha skaffet deg super powerplant og fått opp 2-3 hammertanks og ha 4 bullfrogs, dette er vanskelig å oppretholde når du ikke har NOEN form for å reparere enheter så vindiene vil slite sterkt på enhetene dine sammtidig som de allierte da ofte har ekspandert og har en mye bedre økonomi enn deg.

 

Anngående support powers, fatter ikke at dere har problemer med det, når det er level en support powers kan de ikke brukes til mye, mot kjøretøy er skaden lav og du ser et smoke signal som anntyder at de sender en eller annen form for support power der så jeg ser ingen problemer med det, det eneste jeg syntes er et lite problem er kombinasjonen av en tidsbombe og en kronorift som gjør at enhetene dine er dømt til å dø, men da snakker vi om at kampen har gått så lenge slik at de har over 7 top secret protocolls poeng.

Lenke til kommentar
Vet du hvordan et vindie rush utføres?

 

Jeg antok at det var noe liknende som du skrev og jeg tok ikke veldig feil =)

 

Har brukt liknende strategi selv, siden jeg liker godt å bruke fly som support i kamper eller som "generell terrorisering" av fienden.

Har derimot ofte møtt rask motstand i form av flac og Mig, skal ikke mange flac troopers til for virkelig slå hull i planene. Flyene tåler forferdelig lite og dette er faktisk et problem siden de også koster en del hvis en skulle være uheldig. (Dette er forøvrig i veldig tidlig game play)

 

Hvis fienden går kraftig anti air/unit, greier du virkelig da å holde dette flytende?

 

Jeg er ikke direkte god så gjør sikkert noe fundamentalt galt, men er jo gøy å diskutere =)

 

Support powers i form av "insta damage" er noe alle kan bruke. Derfor jeg synes det er litt lamt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Kan være enig i at support powers kan være lame, men det er også en av de beste aspektene med spillet hvis du spør meg, du kan bruke de til å slå ut viktige enheter for så å søå til med full kraft og knuse motstanderen. Ellers gir de ikke så mye motstad da de er lette å unngå, de eneste er nok empire som techer opp hver bygning slik at de blir mer utsatt for ting som sattelite drop, time bomb og final squadron.

 

Det som er med flak troppere er at de er treige, hvis man går for tidlige migs har man ingen resurser mot bakkeenheter, virker som om de fleste soviet spillere føler den samme måten og de allierte til en hvis grad, håper de gir bullfrogs litt større splash og flak troppere litt lengere range mot fly når de er på bakken, nå er de ganske ubrukelige siden flyene bare kan gå rundt de og peace keepers SPISER flak troppere, en venn av meg sendte rundt 25 flak troppere mot meg, jeg hadde 3 peace keepers og 2 IFV med peace keepers, en peace keeper mista 50% liv etter angrepet...

Endret av sakkosekken
Lenke til kommentar
Kan være enig i at support powers kan være lame, men det er også en av de beste aspektene med spillet hvis du spør meg, du kan bruke de til å slå ut viktige enheter for så å søå til med full kraft og knuse motstanderen. Ellers gir de ikke så mye motstad da de er lette å unngå, de eneste er nok empire som techer opp hver bygning slik at de blir mer utsatt for ting som sattelite drop, time bomb og final squadron.

 

Gir helt klart mer variasjon, men jeg kunne godt tenke meg litt annerledes ting enn kun det som gir skade der en trykker. Gjerne noen fler forskjellige units. Feks. frakte Helikopter til USA.

 

Det som er med flak troppere er at de er treige, hvis man går for tidlige migs har man ingen resurser mot bakkeenheter, virker som om de fleste soviet spillere føler den samme måten og de allierte til en hvis grad, håper de gir bullfrogs litt større splash og flak troppere litt lengere range mot fly når de er på bakken, nå er de ganske ubrukelige siden flyene bare kan gå rundt de og peace keepers SPISER flak troppere, en venn av meg sendte rundt 25 flak troppere mot meg, jeg hadde 3 peace keepers og 2 IFV med peace keepers, en peace keeper mista 50% liv etter angrepet...

 

Han kameraten din var jo ikke direkte lur som gjorde det siste der da, burde i det minste ha puttet dem i bullfrog, sneket dem inn bak basen din eller noe liknende for å ødelegge din "airbase".

Jeg ville heller ha satt de flac trooper i basen og så sendt 2-4 sickles mot deg (Om jeg hadde hatt økonomi nok), men siden du er USA så har du sikkert surveillance og ville ha satt rockets inn i IFV for å kontre.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg opprettet en clan slik at jeg får clan tags? Kan jeg spille ranked mot bestemte spillere? HVordan kan jeg se hvilken rank\level jeg er?

 

1. Clan: http://forums.commandandconquer.com/jforum.../list/4037.page

 

2. Nei du kan ikke spille ranked mot bestemte spillere. Automatch matcher deg opp mot random folk på lik skill lvl etter rank/kamper vunnet/tapt.

 

3. Stats/rank kan du se her: http://www.commandandconquer.com/ søk på nicket ditt i search boksen.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...