Gå til innhold

Red Alert 3 samletråd


Anbefalte innlegg

Natasha og Tanya er tier 3. Det betyr at du må bruke evig mye ressurser for å komme få dem. Engineers derimot, er tier 1. Og problemet med dem oppstod bare helt i begynnelsen av et game, før det var særlig mange units på banen.

 

IFV er en av de raskeste enhetene i spillet, og det er ikke særlig vanskelig å få en inn i fienden sin base.

 

Altså hvis du kjører på til tier 3 så fort som mulig så er fullt mulig å få ut en slik unit kjapt, men jeg skjønner så absolutt hva du mener. Derimot så er kun å pakke sammen MCV hvis en skulle være en fare og da er en ganske safe. Dessuten er det virkelig noen her som ikke har litt units rundt i basen sin?, sånn for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var aldri MCV som var faren med det, det var refineries og warfactories. Spesiellt Empire sine WFs siden man mister tech om de blir cappa.

 

Og som sagt, det var bare et problem helt tidlig i spillet før man hadde særlig mange units i basen sin. =)

 

Japsene har imba "prospectors" da, maskinvåpen på taket å greier (om en bruker ability) ;)

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke tenkt over egentlig.

Men ellers synes jeg Empire of the Rising Sun er ganske overpowered. Ihvertfall når det gjelder spilling på ganske "lavt nivå". Problemet er hovedsakelig at de har units som kan bytte mellom flere ting. Ubåtene dems kan f.eks. angripe andre ubåter og båter, men da flyr de bare opp i lufta og da kan ikke de andre ubåtene angripe dem. Når de er i lufta har de både luft-til-bakke (kan angripe ubåtene og båtene, bygninger, på land) og anti-air (kan angripe f.eks. Twinblades som ikke kan angripe dem igjen fordi de flyr). Alt dette i en unit gjør jo at du må ha mange forskjellige typer units for å gå mot dem. Synes egentlig ingen units skulle kunne ha både anti-air og luft-til-bakke.

Lenke til kommentar
... for kunne godt tenkt meg "Girls of Red Alert" -plakaten. :p Noen som har den?

Ja, men jeg synes plakaten som fulgte C&C: The First Decade - var bedre for den hadde bilde av Ion Cannon/Particle Cannon (Plakater skal være av konstruksjoner, ikke mennesker. Sånn i serien av tabber fra EA).

 

Ellers savner jeg replays fra brukere. De som er interessert kan besøke http://www.gamereplays.org/redalert3/replays.php?game=6&. Jeg har ingenting av betydning å vise til.

 

Favorittside er Sovjet. Går rett på War Factory og bygger en håndfull Sickles og Terror Drones. Sistnevnte sender jeg inn bakveier for å ta Ore Collector. Det virker som om Japan ikke har noe bra å stille opp med mot Sickles med mindre en bygger tanks eller baseforsvar? Min erfaring tilsier at en Sovjet-spiller har en ganske stor fordel i begynnelsen grunnet disse enhetene.

Lenke til kommentar

Kan bidra med noen replays (spiller som Empire):

 

Godt eksempel på hvordan terrordrones og sickles skaper problemer, denne kampen var fra i kveld faktisk:

Last ned

 

En litt annerledes EvA replay, siden han går tidlig warfactory:

Last ned

 

Herlig kamp mot Matiz_pl, regnet som en av de beste Soviet spillerne i verden:

Last ned

 

Alle kampene er cw.cc kamper, altså clanwars spillt gjennom nettstedet www.clanwars.cc - det er her de fleste gode spillerne spiller, enkelt og greit fordi automatch systemet fungerer veldig dårlig akuratt nå. Anbefaler alle å joine clanwars.cc. Det er en herlig måte å forbedre seg på :)

Lenke til kommentar
Ja. de kan angripe cores! og de kan ikke pakke ut.

MCV kan helle rikke pakke ut ^^

*evil laughter*

 

Hvordan skal man egentlig konte en rapid base expansion med ore-cores fra Empire? Pleier å spille med en gjeng hvor vi har max startkreditt og spiller for det meste Soviet.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Synes ikke Japan er OP, heller det motsatte. Men selvfølgelig, lar du ham tekke til T3 uten innblanding, da har du et problem. Spesielt hvis du har basen din på/ved sjøen...

Det er vel det som gjør at Empire er OP på "lavt nivå". På middels/pro nivå kan jeg skjønne at det har mye mindre å si. Snakker om hvor flinke spillerne er :p

Lenke til kommentar
Kan bidra med noen replays (spiller som Empire):

 

Godt eksempel på hvordan terrordrones og sickles skaper problemer, denne kampen var fra i kveld faktisk:

Last ned

 

En litt annerledes EvA replay, siden han går tidlig warfactory:

Last ned

 

Herlig kamp mot Matiz_pl, regnet som en av de beste Soviet spillerne i verden:

Last ned

 

Alle kampene er cw.cc kamper, altså clanwars spillt gjennom nettstedet www.clanwars.cc - det er her de fleste gode spillerne spiller, enkelt og greit fordi automatch systemet fungerer veldig dårlig akuratt nå. Anbefaler alle å joine clanwars.cc. Det er en herlig måte å forbedre seg på :)

 

I kampen mot Matiz, hvor i ALLE dager gjør han av MCV'en sin? er det jeg som er blind og ikke ser at du ødelegger den?

Lenke til kommentar
Kan bidra med noen replays (spiller som Empire):

 

Godt eksempel på hvordan terrordrones og sickles skaper problemer, denne kampen var fra i kveld faktisk:

Last ned

 

En litt annerledes EvA replay, siden han går tidlig warfactory:

Last ned

 

Herlig kamp mot Matiz_pl, regnet som en av de beste Soviet spillerne i verden:

Last ned

 

Alle kampene er cw.cc kamper, altså clanwars spillt gjennom nettstedet www.clanwars.cc - det er her de fleste gode spillerne spiller, enkelt og greit fordi automatch systemet fungerer veldig dårlig akuratt nå. Anbefaler alle å joine clanwars.cc. Det er en herlig måte å forbedre seg på :)

 

I kampen mot Matiz, hvor i ALLE dager gjør han av MCV'en sin? er det jeg som er blind og ikke ser at du ødelegger den?

Han selger den for å få 2500 som han kan bruke på units. ;)

Lenke til kommentar
Synes ikke Japan er OP, heller det motsatte. Men selvfølgelig, lar du ham tekke til T3 uten innblanding, da har du et problem. Spesielt hvis du har basen din på/ved sjøen...

Det er vel det som gjør at Empire er OP på "lavt nivå". På middels/pro nivå kan jeg skjønne at det har mye mindre å si. Snakker om hvor flinke spillerne er :p

 

Kommer veldig an på hvilken rushe taktikk motstanderen din bruker, noen Rising Sun spillere har en tendens til å rushe basen din med basen sin. Dette er ganske ekkelt rett å slett. :p

Jeg synes Rising Sun er velig solid for tidlig gameplay, få ut 2-3 Mecha-Tango's meget fort for noen kjappe hit and run på motspillerens prospectors.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...