klo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Ønsker en god 24" skjerm for bruk til fotoredigering (amatørnivå), film/serier, spilling, skal også koble til Xbox og PS3 (HDMI). Ser helst etter en med PVA eller IPS/S-IPS panel, hva finnes på markedet i Norge i dag? (Komplett,MPX,Netshop,Dell). Budsjett: Rundt 5000+/- Noen anbefalinger? Endret 27. oktober 2008 av klo Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Synes min samsung t240 er knallbra 24" Lenke til kommentar
klo Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er vel TN panel? TN panel er vel generelt sett ikke så god på fotoredigering... Lenke til kommentar
zionxxx Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 jeg leiter etter akkurat det du leiter etter så! bestillte en dell 22" men den hadde ikke HDMI...men hadde hdcp så d ville blitt bedre bilde enn vanlig men ikke skikkelig HD lism... skal fortsatt gå for dell skjerm hvis ikke noen svarer på denne tråden... har leitet lenge etter en god skjerm men ikke lett o finne en som skal gå til design,film o spill... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 jeg leiter etter akkurat det du leiter etter så! bestillte en dell 22" men den hadde ikke HDMI...men hadde hdcp så d ville blitt bedre bilde enn vanlig men ikke skikkelig HD lism... Både DVI, HDMI og VGA støtter HD-oppløsninger uten problemer. HDCP-problemer kan omgås med software som f.eks. AnyDVD. Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Da kommer du nok ikke utenom denne skjermen fra HP Den har S-IPS panel , og er testet her. Lenke til kommentar
zionxxx Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 syns denne virker veldig bra, litt utenfor min prislapp men... http://www.hardware.no/artikler/fujitsu_si..._q26w-1/56050/6 Lenke til kommentar
klo Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Merker at det er som regel alltid noe som mangler på skjermene jeg leser tester på.. får ikke alt i ett HP LP2475w virker som et fornuftig valg, men fargene er desverre ukorrekte og straturerte. Skaper dette problemer for fotoredigering? Har en Eye-One Display LT for kalibrering, men det hjelper vel ikke mot straturerte farger? Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Du har et meget godt utgangspunkt med Eye One display. Jeg leste nemlig en test på denne HP skjermen (ikke den jeg linket til), der de ikke var helt fornøyd med fabrikkinstillingen til denne skjermen. Etter å ha kalibrert den , fikk de et meget godt resultat. EDIT : tror faktisk at det var denne testen . Bla deg nedover til ''Conclusion'' Lenke til kommentar
klo Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for det. Tror nokk jeg satser på denne da. Trenger ny skjerm asap :-) Bestiller den i morgen om ingen har andre tips å komme med! Lenke til kommentar
klo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Nokken synspunkt før eg bestiller? Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Gå for den:) Jeg tror du blir fornøyd jeg:) Lenke til kommentar
klo Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Det ble den ja Takk for tips. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har akkurat fått den selv og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
klo Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Flott.. Har du testet den med PS3/Xbox? Spill? God innsynsvinkel? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Moderne TN-paneler i dag trenger ikke gi dårligere farger enn andre paneler, dette kom mye av at de tidligere TN-panelene brukte dithering for lav pris og lav forsinkelse... Store deler av disse problemene er i dag løst, og en skjerm basert på TN-panel i dag funker helt greit med kalibrering, så lenge man er oppmerksom på innsynsvinkler. Disse har også blitt bedre - hvertfall horisontalt - bare så det er sagt... Endret 3. november 2008 av Wibla Lenke til kommentar
klo Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Helt klart skjedd mye der ja Nå ligger den her å venter på meg, skal teste med en gang jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Flott.. Har du testet den med PS3/Xbox? Spill? God innsynsvinkel? Nei kun PC. Innsynsvinkel vil si å se på skjermen i vinkel ? Ikke tenkt over da jeg sitter foran. Jeg lånte en Samsung som har fått mye god omtale av en bekjent før jeg fikk denne skjermen og synes HP skjermen er overlegen. Jeg bruker HP LP2465 på jobb som har mindre skarphet og har et mer "flytende" bilde enn LP2475w. Lenke til kommentar
klo Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Flott. Sitter med den nå, nettop koblet opp, førsteintrykket er meget bra, ingen døde piksler å se heller :-) Nå skal det testes litt Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Håper du blir fornøyd Ingen døde pixler på min heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå