msjulie Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjøpte min sony ericsson w910i i januar i år. hittil har den klikket to ganger allerede. Første gangen var det sms funksjonen som ikke fungerte. Jeg fikk ikke til å sende, motta eller lese mld. Jeg måtte slette alt på mobilen før den fungerte igjen. Slapp heldigvis å levere den inn. Andre gangen fikk jeg ikke til å bruke den i det hele tatt. Det sto bare "søker" når jeg slo den på. Av og til kom det "feil med sim-kort." prøvde å sette mitt sim-kort i en annen mobil og den fungerte. Prøvde å oppdatere mobilen gjennom nettet, og da ble alt slettet nok en gang, men den fungerer nå. Skal jeg virkelig være nødt til å slette alt innholdet på mobilen flere ganger i året? har jeg krav på noe annet? Vil ikke sende inn mobilen i frykt for at de ikkke finner noe galt og at jeg da er nødt til å betale alt selv. Føler jeg heller ikke har fått noe hjelp fra nettstedet enn å sende den til et verksted. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Prøvd å oppdatere SW? Lenke til kommentar
msjulie Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 ja, har gjort det nå og den fungerer. men skal det virkelig være nødvendig å måtte oppdatere flere ganger årlig? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det kommer ofte nye oppdateringer, som er forbedringer i programvaren. Kan programvaren forbedres kommer det ut en ny oppdatering. Jeg oppdaterer min flere ganger "årlig", så sant det er store oppdateringer Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 *Vil ikke sende inn mobilen i frykt for at de ikkke finner noe galt og at jeg da er nødt til å betale alt selv. Føler jeg heller ikke har fått noe hjelp fra nettstedet enn å sende den til et verksted. Koster deg ikke noe ekstra selv om de ikke finner noen feil. Da blir som regel bare programvaren oppdatert og telefonen blir sendt tilbake. Høres ut som en typisk programfeil på W910i, når du kjøper telefonen har den ofte en gammel programvare liggende i seg, så kan ofte lønne seg og oppdatere med en gang du har kjøpt tlf, dersom det er oppdatering tilgjengelig. Hvor ofte en oppdatering er nødvendig varierer veldig fra modell til modell. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 *Vil ikke sende inn mobilen i frykt for at de ikkke finner noe galt og at jeg da er nødt til å betale alt selv. Føler jeg heller ikke har fått noe hjelp fra nettstedet enn å sende den til et verksted. Koster deg ikke noe ekstra selv om de ikke finner noen feil. Da blir som regel bare programvaren oppdatert og telefonen blir sendt tilbake. Høres ut som en typisk programfeil på W910i, når du kjøper telefonen har den ofte en gammel programvare liggende i seg, så kan ofte lønne seg og oppdatere med en gang du har kjøpt tlf, dersom det er oppdatering tilgjengelig. Hvor ofte en oppdatering er nødvendig varierer veldig fra modell til modell. Spørs hvor hu har kjøpt den, noen steder koster det et par hundre lapper bare for å sende inn slik at dem kan se på den. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) *Spørs hvor hu har kjøpt den, noen steder koster det et par hundre lapper bare for å sende inn slik at dem kan se på den. Nei. Du som kunde skal ikke betale noe som helst dersom det er noe som blir dekket av garantien på telefonen. Ikke for frakt, ikke for noen form for undersøkelse eller for eventuelt reprasjon. Dette dekker som regel produsenten, gjør de ikke det er det butikken sitt problem, ikke kunden. Er de ikke enige i det kan du referere til kjøpsloven. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30 § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. edit: leif Endret 5. november 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 *Spørs hvor hu har kjøpt den, noen steder koster det et par hundre lapper bare for å sende inn slik at dem kan se på den. Nei. Du som kunde skal ikke betale noe som helst dersom det er noe som blir dekket av garantien på telefonen. Ikke for frakt, ikke for noen form for undersøkelse eller for eventuelt reprasjon. Dette dekker som regel produsenten, gjør de ikke det er det butikken sitt problem, ikke kunden. Er de ikke enige i det kan du referere til kjøpsloven. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30 § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. edit: leif Søsteren min måtte levere inn tlf sin på Elkjøp en gang, da måtte hu betale 260 tror jeg det var for å få tilbake tlf som ble kikket på. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Men var dette da noe som gikk under garantien? Dersom telefonen har vært utsatt for ting som slag,klem eller fuktighet kan man måtte betale for undersøkelsen. Dette er selger (Elkjøp) pliktet til og opplyse deg om når du leverer telefonen, og har ingen rett til og kreve deg for betaling dersom du ikke fikk denne informasjonen. Dette står ofte med liten skrift på et papir man signerer når man leverer telefonen inn til service. Endret 5. november 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jepp, det stemmer, fuktighet Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ja, når det er snakk om fukt, så forsvinner alt som heter garanti. Og da vil heller ikke produsenten dekke utgiftene for jobben som verkstedet har gjort. Mange verksteder tilbyr deg ofte og betale en sum for å sende den tilbake, eller at de bare beholder telefonen/skroter den, gratis. Lenke til kommentar
Showbuss_no Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du kan ta bacup av alt innholdet på mobilen før du oppdaterer den. Se i bruksanvisningen din om hvordan dette gjøres på din mobil. Lagre bacupen på minnekortet, ta det ut og oppdater telefonen, sett inn minnekortet og gjennopprett bakupen og du har alle bilder, kontakter, meldinger osv tilbake i mobilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå