L4r5 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) *snipsnap langt og reflektert innlegg*Mvh Svenn Aage Lysebo, daglig leder hos Netshop Hei. Må si meg enig i en del du sier, men må likevel slenge inn et lite svar. Personlig så har jeg ikke noe annet enn gode erfaringer med dere som bedrift. Likevel så registrerer jeg at det er andre som ikke er av samme oppfatning. De har kanskje hatt situasjoner der de mener dere har opptredd feil. Det blir derfor lettere for dem å si at de ønsker at dere går konkurs. Når dette sies av en privatperson om en bedrift som vedkommende mener å ha negative erfaringer med så kan det ikke sees på samme måte som om man snakker om en privatperson. Det blir mer en lufting av frustrasjon. Det er jo på ingen måte rettet mot deg som person, men mot "institusjonen" Netshop ASA. Et firma er et upersonlig "vesen" (av mangel på et bedre ord) og terskelen for hva man må tåle må derfor være høyere enn for en privatperson. Hadde Battone sagt: "Jeg håper Svenn Aage Lysebo mister jobben, huset og familien!" så hadde situasjonen vært anderledes. Selv om en konkurs hos netshop i realiteten kunne betydd noe slikt. Håper du skjønner hva jeg mener. Det jeg ellers bemerker er at det er synd dere føler dere må ut og avkrefte deres "untimely demise" på denne måten. Det var akkurat dette jeg mente når jeg snakket om at det er slike rykter som skaper svingningene på børsen. Det burde jo være fullstendig unødvendig av dere å komme med et slikt utsagn i utgangspunktet hadde det ikke vært for ryktene. Ønsker dere lykke til videre. (Frem til dere fucker opp en retursak for meg eller noe for da ønsker jeg at dere går konkurs eller noe sikkert ) Lars Endret 29. oktober 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 *snipsnap langt og reflektert innlegg*Mvh Svenn Aage Lysebo, daglig leder hos Netshop Ønsker dere lykke til videre. (Frem til dere fucker opp en retursak for meg eller noe for da ønsker jeg at dere går konkurs eller noe sikkert ) Lars Så fint at Netshop går ut og avkrefter "ryktet". Nå er ikke denne tråden beregnet til å gjøre noe annet enn å spre et grunnløst rykte, men la oss si at min frustrasjon kommer akkurat fra en retursak, la oss si at Netshop mer eller mindre har kalt meg en løgner, vil min frustrasjon og håp om konkurs kanskje da kunne forstås bedre?! Det er sikkert kompetente mennesker i Netshop som i andre bedrifter, og mindre kompetente, så hvorfor klandrer jeg da bedriften Netshop? Jo, fordi retningslinjene ble fulgt, klaging funket ikke. I løpet av 10 år med netthandel er det kun i 2 tilfeller jeg ikke har fått medhold når jeg har sendt inn en vare og nå kan dere lure på hvor den ene av disse varene var handlet. Jeg kan samtidig nevne at jeg sjelden bruker reklamasjon, en av grunnene til dette kan være møte med nettopp Netshops returavdeling. Samtidig synes jeg det er litt ufint av Svenn Aage Lysebo å sammenligne det jeg sier med å miste jobb og hjem. På meg virker det som om dette er et sårt emne, når det kommer til stykke så var alt jeg sa om Netshop: "Mitt håp og forslag; Netshop.." Jeg spekulerer ikke, jeg antyder ikke at Netshop kommer til å gå konkurs. Alt som sies er mitt subjektive håp og forslag. Nå derimot har jeg kommet med en begrunnelse på mitt subjektive syn. Og dette er mine 2 cent.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Rent personlig så ser jeg ikke helt poenget med å slenge ut uttalelser om at man håper at en stor aktør går konkurs. Forøvrig burde det jo være et sårt emne, tror de fleste kan si seg enig i at det vil være "surt" hvis man plutselig ikke har noen jobb å gå til... Men det er jo nesten litt søtt at du håper en stor aktør går konkurs fordi du har vært uheldig med en retur, perspektiv er en fin bil. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Rent personlig så ser jeg ikke helt poenget med å slenge ut uttalelser om at man håper at en stor aktør går konkurs. Forøvrig burde det jo være et sårt emne, tror de fleste kan si seg enig i at det vil være "surt" hvis man plutselig ikke har noen jobb å gå til... Men det er jo nesten litt søtt at du håper en stor aktør går konkurs fordi du har vært uheldig med en retur, perspektiv er en fin bil. Hehe, ja, tingene blir liksom satt i perspektiv.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Elprice.no er nå blitt kjøpt opp av deal.no etter at de i en lengre periode har gått med underskudd. Deal.no hadde i fjor et underskudd på 33 millioner så lurer på hvordan det går med dem videre da... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Elprice.no er nå blitt kjøpt opp av deal.no etter at de i en lengre periode har gått med underskudd. Deal.no hadde i fjor et underskudd på 33 millioner så lurer på hvordan det går med dem videre da... Jeg er langt ifra overrasket Lenke til kommentar
coban Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Deal har en veldig rik eier (miliardær), men jeg tror ikke han er interessert i å drive med underskudd. Jeg gir selskapet 12 mnd. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Bare en liten kommentar til Svenn Aage: Det finnes nok av eksempler på butikker som går med buken opp selv om de har AAA og nok av penger på bok. I etterkant blir dette gjerne brukt som eksempler for å gnikke inn i hodene til kredittsjefer rundt omkring at man ikke skal ta kreditrating/regnskapene for 100% god fisk i absolutt alle tilfeller. Når det er sagt så er det absolutt ingenting som tyder på at Netshop ikke skal leve til å se morgendagen! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Deal har en veldig rik eier (miliardær), men jeg tror ikke han er interessert i å drive med underskudd. Jeg gir selskapet 12 mnd. Derfor de kjøpte opp Elprice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå