ArneJ. Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Utrolig at en som roper ulv uten å legge fram noe som helst slags bevis eller fakta blir tatt seriøst å får en tråd med så mange oppslag. Tenker han er bra fornøyd nå.... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Husk på at ubegrunnede/falske rykter om navngitte selskaper kan føre til injuriesøksmål Om det faktisk er noen som kaller seg Rudolf Transport AS så sliter jeg med andre ord. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Husk på at ubegrunnede/falske rykter om navngitte selskaper kan føre til injuriesøksmål Om det faktisk er noen som kaller seg Rudolf Transport AS så sliter jeg med andre ord. Ja! http://www.balticnordic.com/en/company-inf...sport-GmbH.html Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Husk på at ubegrunnede/falske rykter om navngitte selskaper kan føre til injuriesøksmål Om det faktisk er noen som kaller seg Rudolf Transport AS så sliter jeg med andre ord. Ja! http://www.balticnordic.com/en/company-inf...sport-GmbH.html så julenissen bor på nordpolen og reinsdyra i tyskland altså? Og btw nå har du tråkka i salaten jarmo! er ikke lenge før tyske myndigheter banker på døra nå! Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Bare ikke PCutstyr går konk, så er jeg fornøyd. Er behagelig kort vei til hentelageret og da kan det være det samme for min del om de ligger litt høyere i pris enn f.eks amentio Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kjedelig "nyhet" uten og si noe som helst Lenke til kommentar
coban Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Deal kjøpte 98% av Elprice ..... tror denne diskusjonen er ferdig. Holta Invest (Aksjekapital på 500.000NOK - ikke særlig mye) eier 25% i Deal AS. Basert på aksjekapitalen til Holta Invest så tror jeg ikke kjøpesummen var særlig stor - det var vel enten eller for Elprice. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det er slike rykter og folk som tar dem alvorlig som skaper svingningene på børsen. Det er vel snarere spekulanter som handler på psykologi og gjetninger heller enn faktiske økonomiske indikatorer. Det er et problem både i oppgans og nedgangstider. Tviler på at litt gjengse forumspekulasjon er den viktigste pådriveren... AtW Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg synes det er helt rett og viktig at vi på forumet blir informert om en nettbutikk sliter, er vel en av forumets oppgaver å hindre at brukerne får svi.. For å gjøre "Word on the street" fullkommen så kunne jo noen hive opp en poll over hvilken nettbutikk som går konken.. Mitt håp og forslag; Netshop.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Når jeg leser denne tråden så får jeg følelsen av at noen vil dumpe ned prisen på et selskap for så å kjøpe aksjene billig Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Å få fjernet litt sånt rask som Netshop er jo bare bra for alle. At NetShop forsvinner vil gjøre utvalget her i landet mindre, de tar inn flere merker ingen andre vil ta inn (Foxconn, Biostar, Mushkin, Lian Li etc). Så at NetShop forsvinner er absolutt ingen god ting, da forsvinner også Microplex, alt av kjøleutstyr og vannkjøling vil få mye dårligere utvalg. Og kalle NetShop rask, blir DIN mening, selv er jeg kjempefornøyd og har bare opplevd god service gjennom årene mine som kunde der (min mening). ~ Mortis360 Herregud.. Vil nå si at kjøleutstyret og vannkjøling på micorplex har vært en flopp siden de ble kjøpt opp. Lian-Li utvalget dems begynner også å bli dårlig synes jeg. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Er nok ikke Amentio, de sitter jo ikke med eget lager, som Komplett, MPX, Netshop og de andre store gjør. Jada, alle firmaer uten eget lagerer er jo automatisk beskyttet mot konkurs. NOT! Det er ikke noe som sier at et firma uten eget lager ikke kan gå konkurs. Det er den økonomiske situasjonen til firmaet som avgjør om det går konkurs eller ikke. For at man skal kunne slå noen konkurs er det et vilkår at vedkommende firma er insolvent, hvilket innebærer at skyldners eiendeler ikke er tilstrekkelig til å dekke gjelden (insuffisiens) og at man samtidig ikke er i stand til å betale sine forpliktelser ved forfall (likviditet). Det er også en forutsetning at betalingsvanskene ikke er av midlertidig karakter. Uansett er det dumt av trådstarter å slenge ut et rykte hvis han ikke har noe mer substansielt å underbygge det med. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ser ikke noe problem med å diskutere et slikt rykte. Kan sikkert være flere nettbutikker som er faresonen. At noen ryker vil være naturlig. Det har vært et tøft og rimelig mettet marked en stund. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Diskutere er en ting. Si navn på en bedrift eller person er noe helt annet. Da kan man havne i problemer med det norske rettsystemet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvorfor det? Hva kan være så galt i det. Ingen som sa noe da flere forhandlere sa at sterling var på vei mot konkurs. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvis du kommer her å skriker at Kommelett.no går under grunnet dårlig økonomi så kan du gjøre stort skade for firmaet, alt ifra at aksjekurser til kunder som slutter å handle hos de. Leverndører som ikke vil levere til de etc. Dette er kriminelt i Norge, skal man først slenge ut anklager så må man ha bevis Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Så det er kriminelt å si at du er dust selv om du kanskje ikke er det? Man kan godt diskuter rykter uten å bastant påstå at det må være dem. F.eks kan jeg si at jeg har hørt rykter om at selskap x sliter med å få betalt regninger uten at det skal være kriminelt. Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei Leser med undring denne tråden, og ser at det av flere her spekuleres i om vi og andre skal gå konkurs. Beklager Battone m.fl., dessverre for dere så er nok Netshop i en situasjon som gjør at dere nok må tåle å ha oss her også for fremtiden. Den som har tilgang til f.eks. Dun og Bradstreet eller lignende vil se at vi har en AA rating og at man der "godkjenner" oss med en kredittramme på 3,7 millioner. Vi har også en egenkapital i størrelsesorden 25 MNOK, og svært solide eiere. Lite der som ligner på en konkurskandidat for å si det sånn. Må føye til at jeg reagerer på hva man klarer å få seg til å skrive her også. Når Battone skriver her at han håper vi går konkurs, så er jeg av den klare formening at man går mer enn litt over streken. Skal jeg liksom kunne skrive her et jeg håper Battone mister jobben i morgen slik at han mister hus og hjem osv..? Det må finnes en grense for hva man skal kunne tillate seg å lire ut av seg offentlig. En saklig og dokumentert diskusjon om hvorvidt en handelsvirksomhet risikerer å gå konkurs eller lignende er en ting, da man som kunde selvsagt er interessert i å vite hvorvidt man kan stole på at betalinger til selskapet, returbehandlig etc. er trygt. Spekulasjoner og direkte drittslenging er noe helt annet, og etter min mening fullstendig utidig. Just my 5 cents til denne diskusjonen. Mvh Svenn Aage Lysebo, daglig leder hos Netshop Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Det burde ikke overasske meg, at folk ønsker en bedrift konkurs og deres ansatte i ledighetskø fordi de har hatt en dårlig erfaring med dem, siden jeg har svært lave tanker om mennesker generellt. Men, det er allikevel litt ekstra trist å lese hvordan enkelte sprer møkka si utover forumet..... Endret 29. oktober 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Se der ja, en nettbutikk som kommenterte i tråden Regner med denne personen skriver som en seriøs person, og da håper jeg andre debattanter gjør det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå