Largie Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 I følge spåkula holder de til på Aker brygge for tiden, er ikke helt sikker på hvorfor jeg har fått det svaret Ikke rart de går konk da, siden ølprisen er idiotisk høy hos Aker Brygge Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Men det er flere farer her, det kan hende at du får varen, men da kan du få problemer med garanti/retur osv.. . Hvis utsalgsstedet går konkurs, så skal vi henvende oss til neste steget, enten leverandør eller produsent. Hva slags varer er det denne nettbutikken selger? ~ Mortis360 Endret 27. oktober 2008 av Mortis360 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Men det er flere farer her, det kan hende at du får varen, men da kan du få problemer med garanti/retur osv.. . Hvis utsalgsstedet går konkurs, så skal vi henvende oss til neste steget, enten leverandør eller produsent. Hva slags varer er det denne nettbutikken selger? ~ Mortis360 Jeg vet ikke hvilken butikk, eller hva de selger. Jeg vet ikke om disse ryktene stemmer heller. Men om det ikke blir helt umulig, det blir en del krøll og ekstra jobb med garanti/retur hvis butikken går konkurs. Endret 27. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er word on the street... Seriøst, jeg ville bare prøve å finne ut om det var hold i ryktene. Jeg har ikke nevnt noe navn her, da jeg rett og slett ikke vet det. Salget har visstnok sunket med 30% den site måneden .... "Word of the street", det vil si; løse rykter, er noe av det man kan stole minst på her i verden. Stiller gjerne et par hakk under krystallkuler eller det å spå i tegrut. Uten mer holdbar uttalelse enn at et ukjent firma kan ha problemer? Dette blir vel uspesifikt til at noen kan avkrefte/bekrefte. Salg har sunket 30% siste måned. Mange har store lån (og dermed fått høyere lånerenter) eller er usikre på hva den nære økonomiske fremtiden vil bringe. Dette medfører at de er forsiktig med å handle alt som ikke er absolutt nødvendig - dermed faller nybilsalg, salg av brunvarer og datamaskiner/deler. Et fall på 30% i omsetning i en turbulent tid er ikke overraskende. Mange bedrifter kan få problemer p.g.a. lav omsetning. Noen kan gå konkurs. Dette gjelder alt fra kiosken på hjørnet til en rekke aksjeselskap (ikke alle er notert på børsen). Siden bankene er svært forsiktige med nye lån og kan kreve økt sikkerhet for eksisternde lån vil noen bedrifter med lav egenkapital (evt feil forhold mellom utgifter og inntjening) kunne gå overende.Selskapsformen NUF vil nok være mest utsatt. Men; bedrifter går konkurs hvert år, oftest på høstparten. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er slike rykter og folk som tar dem alvorlig som skaper svingningene på børsen. Og får butikker til å gå konkurs selv om "redningsplanen" er klar. Faktisk er slike rykter svært "skumle", da de faktisk har fått relativt solide selskaper til å ramle overende. Derfor bør man aldri viderebringe slike "rykter" uten at man kan verifisere de. Jeg skal allikevel ikke underslå at risikoen for at noen ramler overende er der. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er slike rykter og folk som tar dem alvorlig som skaper svingningene på børsen. Og får butikker til å gå konkurs selv om "redningsplanen" er klar. Faktisk er slike rykter svært "skumle", da de faktisk har fått relativt solide selskaper til å ramle overende. Derfor bør man aldri viderebringe slike "rykter" uten at man kan verifisere de. Jeg skal allikevel ikke underslå at risikoen for at noen ramler overende er der. Det blir fort en selvoppfyllende profeti, ja. Litt morsomt at noe av det som styrer børsen mest er grunnleggende mennesklig psykologi. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er slike rykter og folk som tar dem alvorlig som skaper svingningene på børsen. Og får butikker til å gå konkurs selv om "redningsplanen" er klar. Faktisk er slike rykter svært "skumle", da de faktisk har fått relativt solide selskaper til å ramle overende. Derfor bør man aldri viderebringe slike "rykter" uten at man kan verifisere de. Jeg skal allikevel ikke underslå at risikoen for at noen ramler overende er der. Nettop. Derfor må man bare flire av sånt. Risikoen for at noen aktører skal gå over ende er jo utvilsomt der, jeg har en magefølelse når det gjelder et vist selskap men i og med dette ikke er noe annet så får jeg se med tiden om jeg har rett. Om noen selskaper skal gå konk nå, så er det jo i alle fall den rette tiden med den ustabile situasjonen som råder i verdensmarkedet, men det som er litt dumt er at selskap kan gå konkurs selv om de er solide nettop pga frykt. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Alle disse beroligende ord og medfølelser med de som går konkurs er greit nok. Men dessverre i likhet med den underliggende regler som forårsaker disse konkursene, hele er basert på en umettelig grådighet. Når de kommer til den siste pusten, velger de fleste av dem til å ta imot ordre uten å sende ut varene. Derfor er det greit at folk får vite dette for gardere seg mot de grådige eiere som vil suge folk for penger helt til den siste pusten. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hørt på gata at komplett blir å gå konkurs, spread the word! Endret 27. oktober 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har forhørt meg hos en leverandør, og fått bekreftet ryktet, samt min egen mistanke om hvilket firma det gjelder. Kommer ikke til å gå ut med navn her, men kan si at det IKKE snakk om Komplett. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Alle bør være forsiktige med å slenge navn, selv for spøk eller moro. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg blir nysgjerrig av sånt. Hadde jeg hatt sommerjobben fortsatt, kunne jeg begynt og kredittsjekke. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg blir nysgjerrig av sånt. Hadde jeg hatt sommerjobben fortsatt, kunne jeg begynt og kredittsjekke. Du er ikke den eneste som er nysgjerrig. Ikke at jeg har råd til å kjøpe noe eller noen aksjer å være redd for. Men jeg blir rett og slett nysgjerrig. Har alltid hatt et behov for å vite mest mulig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jepp, da er det bekreftet! Bedriften som det er snakk om er Julenisse-ekspressen.no så det ser ut som vi ikke får noen julegaver i år. Damn! Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg blir nysgjerrig av sånt. Hadde jeg hatt sommerjobben fortsatt, kunne jeg begynt og kredittsjekke. kredittsjekker suspects as we speak Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jepp, da er det bekreftet!Bedriften som det er snakk om er Julenisse-ekspressen.no så det ser ut som vi ikke får noen julegaver i år. Damn! Det kan jo ha en sammenheng med at Rudolf Transport AS gikk ut i streik nå nylig da. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ser ut som det L4r5 , tipper at det kommer til å bli mange bedrifter som kommer til å gå dunken fordi de er såpass avhengig av Rudolf Transport A/S. Tipper det neste firmaet som går dunken er ISP til den neste personen som kommer med et innlegg her. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ser ut som det L4r5 , tipper at det kommer til å bli mange bedrifter som kommer til å gå dunken fordi de er såpass avhengig av Rudolf Transport A/S. Tipper det neste firmaet som går dunken er ISP til den neste personen som kommer med et innlegg her. Meg med andre ord ^^ Ingen toneangivende webshoper med dårlig kreditt nei, med noen unntak som er selvforklarende. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Håper bare det blir lager salg fra et konkurs bo jeg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Håper bare det blir lager salg fra et konkurs bo jeg Dette venter jeg også på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå