Gå til innhold

Stor norsk nettbutikk snart konkurs? Hørt rykter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er word on the street...

Seriøst, jeg ville bare prøve å finne ut om det var hold i ryktene. Jeg har ikke nevnt noe navn her, da jeg rett og slett ikke vet det.

Salget har visstnok sunket med 30% den site måneden, så det er fullt ut forståelig at noen som har ekspandert for fort begynner å slite om likviditeten ikke er den beste.Om lagerbeholdningen øker med 30%, så binder det opp mye kapital! Hvis det er noen som ikke har skrudd på bremsene nå, så går det fort utfor...

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at en stor norsk nettbutikk sliter veldig med å sikkre videre drift og at flere ansatte nå har fått beskjed om permitering eller nedsatt arbeidstid pga lavere salgstall.

Kilden min er den gode og gammle spåkulen vi har stående her på bordet og som tar sjeldent feil :p

Lenke til kommentar
Domdom, pga regnskapet? Eller pga service & lagerhold?

Hvis det er den butikken jeg tror, så er det vel pga begge dine spørsmål. Jeg vet maange som har sluttet å handle der etter at de etter å ha vært den beste i klassen på service/garanti, brått ble komisk bryske på kundesenteret.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke noe om disse ryktene og det kan være bare tull, men det er en grei måte å gardere deg. Hvis plutselig blir det mange gode tilbud på kurante varer i en nettbutikk, da bør man hold seg unna.

Holder meg nok ikke unna jeg. Betaler bare med kredittkort og får pengene igjen hvis jeg ikke får det jeg har betalt for.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke noe om disse ryktene og det kan være bare tull, men det er en grei måte å gardere deg. Hvis plutselig blir det mange gode tilbud på kurante varer i en nettbutikk, da bør man hold seg unna.

Holder meg nok ikke unna jeg. Betaler bare med kredittkort og får pengene igjen hvis jeg ikke får det jeg har betalt for.

Ja, ingen forhåndbetaling. Man bør absolutt betale med kredittkort eller oppkrav. Det har vært noen sleperinger som har tatt imot ordre og betaling, og drøyde ut utsendelsen inntil de gikk konkurs.

Men det er flere farer her, det kan hende at du får varen, men da kan du få problemer med garanti/retur osv.. .

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...