ivarhoff Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Det går rykter om at det er en stor norsk nettbutikk som sannsynligvis går konk allerede før nissen rekker å få på seg nissedrakta i år. Noen som vet hvilken butikk det er snakk om? Endret 27. oktober 2008 av fredrik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor har du disse ryktene i fra? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Skal veldig mye til før ett børsnotert selskap skal gå konk så tviler på at det er dem. Ser heller for meg andre konkurrenter til dem men selv tviler jeg på om det er noe hold i ryktene ivarhoff prøver å spre. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er word on the street... Seriøst, jeg ville bare prøve å finne ut om det var hold i ryktene. Jeg har ikke nevnt noe navn her, da jeg rett og slett ikke vet det. Salget har visstnok sunket med 30% den site måneden, så det er fullt ut forståelig at noen som har ekspandert for fort begynner å slite om likviditeten ikke er den beste.Om lagerbeholdningen øker med 30%, så binder det opp mye kapital! Hvis det er noen som ikke har skrudd på bremsene nå, så går det fort utfor... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ro ro til fiskeskjær sier nå jeg. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Word on the street er ikke mye verdt for tiden Ordet på gata sier at bunnen er nådd også Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Uten kaste bensin på bålet, er det vel ikke utenkelig at en nettbutikk kan gå konkurs, i likhet med andre næringer. Lenke til kommentar
coban Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvis det skjer så er det godt mulig at andre aktører er villig til å kjøpe opp bedriften for en krone + ta over gjelden. Det er vanskelig å skaffe penger om dagen, ikke utenkelig at det skjer. Lenke til kommentar
DoniDracula Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Netshop gjør det ikke så bra for tiden, så skal ikke overraske meg om det er de som går dunken.. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Domdom, pga regnskapet? Eller pga service & lagerhold? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hva er egentlig vitsen med å synse? Tro ditt og datt. Vi ser vel nyheten på vg hvis dette stemmer. "Jeg tror at en nettbutikk snart går konken" Dette er jo ganske vanlig Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kan bekrefte at en stor norsk nettbutikk sliter veldig med å sikkre videre drift og at flere ansatte nå har fått beskjed om permitering eller nedsatt arbeidstid pga lavere salgstall. Kilden min er den gode og gammle spåkulen vi har stående her på bordet og som tar sjeldent feil Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Domdom, pga regnskapet? Eller pga service & lagerhold? Hvis det er den butikken jeg tror, så er det vel pga begge dine spørsmål. Jeg vet maange som har sluttet å handle der etter at de etter å ha vært den beste i klassen på service/garanti, brått ble komisk bryske på kundesenteret. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det gjør vel ikke noe å få fjernet litt rask. Det tvinger de resterende til å tenke nytt, noe som vanligvis er forbrukerene til gode på lang sikt. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 ivarhoff & Malvado: Har de hovedkontor ved Torp / Sandefjord? (Blir jo regne gjetteleken dette) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg vet ikke noe om disse ryktene og det kan være bare tull, men det er en grei måte å gardere deg. Hvis plutselig blir det mange gode tilbud på kurante varer i en nettbutikk, da bør man hold seg unna. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg vet ikke noe om disse ryktene og det kan være bare tull, men det er en grei måte å gardere deg. Hvis plutselig blir det mange gode tilbud på kurante varer i en nettbutikk, da bør man hold seg unna. Holder meg nok ikke unna jeg. Betaler bare med kredittkort og får pengene igjen hvis jeg ikke får det jeg har betalt for. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er slike rykter og folk som tar dem alvorlig som skaper svingningene på børsen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 ivarhoff & Malvado: Har de hovedkontor ved Torp / Sandefjord? (Blir jo regne gjetteleken dette) I følge spåkula holder de til på Aker brygge for tiden, er ikke helt sikker på hvorfor jeg har fått det svaret Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Jeg vet ikke noe om disse ryktene og det kan være bare tull, men det er en grei måte å gardere deg. Hvis plutselig blir det mange gode tilbud på kurante varer i en nettbutikk, da bør man hold seg unna. Holder meg nok ikke unna jeg. Betaler bare med kredittkort og får pengene igjen hvis jeg ikke får det jeg har betalt for. Ja, ingen forhåndbetaling. Man bør absolutt betale med kredittkort eller oppkrav. Det har vært noen sleperinger som har tatt imot ordre og betaling, og drøyde ut utsendelsen inntil de gikk konkurs. Men det er flere farer her, det kan hende at du får varen, men da kan du få problemer med garanti/retur osv.. . Endret 27. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå