Gå til innhold

Merkelig problem med WD MyBook 2 - 1TB disk


Anbefalte innlegg

Har hatt min eksterne nå i ca et halvt år, og den siste måneden så har den begynt å oppføre seg litt rart. Først kunne jeg ikke rename filer (ga meg kun en access denied, skrivebeskyttet eller lignende) men nå etterhvert så får jeg ikke kopiert eller slettet filer heller. Det merkeligste er at jeg ikke får spilt av nyere xvid filer, men ting som har ligget lagret en stund fungerer helt fint. Det er nå ca 30 giga ledig, men den er ikke no treig. Problemet med avspilling av xvid kom først etter at jeg innstallerte xp på nytt, men access denied problemet er det samme. Har kjørt chkdsk tidligere og da har den rettet opp litt (kunne ikke tømme recycle bin f.eks), men nå hjelper det ikke noe med chkdsk. Kjører XP Pro SP2. Noen som har en løsning ? Disk Defrag ? Tar jo så uhorvelig lang tid sikkert, så vil prøve noe annet først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg funnet ut at problemet ligger med rettighetene til filene og mappene. Får endret det på den maskinen som disken står koblet til stort sett hele tiden, men når jeg kobler den til på en annen maskin får jeg plutselig "ingen tilgang" osv osv igjen. Kan noen forklare meg hvordan jeg setter rettighetene sånn at alle har tilgang til alle mapper og alle filer på den disken ? Ikke kun den brukeren som opprettet filene/mappene. Hvertfall sånn jeg forsto problemet og at det var en liten kjink i NTFS filsystemet som gjorde at det skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...