Del Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Litt sunn skepsis til lovprising av Win7 kan være fornuftig: http://blogs.computerworld.com/microsoft_bribes_again Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) MSDN er fint ja Og nei, jeg er ikke bribet heller Det som er morsomt er at vm'en jeg har med build 6801 er vesentlig raskere enn vm'en med XP på. Skal teste mer når jeg får tid. Men satser heller på å leke litt mer når jeg får tilgang til neste build. :!: @ sam_oslo ang. updating registry Endret 2. november 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det som er morsomt er at vm'en jeg har med build 6801 er vesentlig raskere enn vm'en med XP på. Skal teste mer når jeg får tid. Men satser heller på å leke litt mer når jeg får tilgang til neste build. Men du pøste på med 4GB RAM i VM, sant? Er ikke særlig VM-vennlig OS i såfall da, for om man skal kjøre noen virtuelle maskiner trenger man jo ekstremt med RAM på systemet. Men funker forhåpentligvis fint med mindre minne allokert også? WinXP kjører jo fin-fint i VM med f.eks. 512MB RAM. Kan kjøres med vesentlig mindre også om man er litt selektiv med hva man hiver inn. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ja, satte av 4GB til vm'en, da jeg trodde det ville bli TUNGT å kjøre, men til min store overraskelse så var d ikke det. På screenshotene mine tror jeg at gadgetene bruker en del. ser at sidebaren min kan finne på å bruke opptil drygt 500MB med alle gadgetene loadet, men bare 100MB når jeg resetter den, så noen har definitift en minneleak. Jeg brukte vistagadgetene i win7... Skal prøve med mindre minne når jeg får tid. Blir interessant å hoppe ned til 1 GB bare Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 @Motedator som har fjernet mitt innlegg angående link til download. w7 er beta og gratis daownload! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ja, satte av 4GB til vm'en, da jeg trodde det ville bli TUNGT å kjøre, men til min store overraskelse så var d ikke det. På screenshotene mine tror jeg at gadgetene bruker en del. ser at sidebaren min kan finne på å bruke opptil drygt 500MB med alle gadgetene loadet, men bare 100MB når jeg resetter den, så noen har definitift en minneleak. Jeg brukte vistagadgetene i win7... Skal prøve med mindre minne når jeg får tid. Blir interessant å hoppe ned til 1 GB bare 100 MB er jo ganske drøyt for et par små gadgets det også. Får håpe skribentene av gadgets tar seg litt sammen. AtW Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) enig. De aller fleste gadgets jeg bruker/har prøvd er alt for dårlig skrevet, og lekker minne og bruker cpu som fy. Men jeg er uansett dritlei maset om at vista (m/etterfølger?) tar for mye minne. Folk som ikke vil ta konsekvensen av at man må offre litt silisium for å fremme utviklingen av software funksjonsmessig kan bare sitte der med xp og ubuntu og holde kjeft istedet for å surmule. Så får de/vi som har 64 bit os og brukbare hovedkort stappe pc'en full av minne (det koster jo ikke stor lenger) og ha det gøy istedet Endret 2. november 2008 av JKJK Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 enig. De aller fleste gadgets jeg bruker/har prøvd er alt for dårlig skrevet, og lekker minne og bruker cpu som fy. Men jeg er uansett dritlei maset om at vista (m/etterfølger?) tar for mye minne. Folk som ikke vil ta konsekvensen av at man må offre litt silisium for å fremme utviklingen av software funksjonsmessig kan bare sitte der med xp og ubuntu og holde kjeft istedet for å surmule. Så får de/vi som har 64 bit os og brukbare hovedkort stappe pc'en full av minne (det koster jo ikke stor lenger) og ha det gøy istedet Personlig synes jeg maset er på sin plass. Gret nok å ofre minne for å fremme utvikling, men vista tar flere ganger så mye minne, og utviklingen kontra XP er minimal. I tilegg er det mest på stasjonære det er lett å bare kaste minne på problemet. AtW Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Ny build.... Endret 9. desember 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Ny build.... He, he... Jeg klikka på bilde linken og fatta ingenting før jeg til slutt oppdaga at det var 2 skjemilder ved siden av hverandre (trodde det var 1 kjempebredt bilde). Ser forsåvidt ryddig ut. Endret 9. desember 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Sant JK, det er det der med definisjonen på utvikling. Forandring er ikke nødvendigvis det samme som utvikling/forbedring. Noe jeg synes "ribbons" er et utmerket eksempel på. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Tiltman. Det ER et bredt skjermbilde. Vmware med 2 skjermer. Autodidact: Helt klart. Den nye startlinjen var litt uvant, men tror det kan være godt mulig å venne seg til den. Har ikke testet så fryktelig mye enda. Lenke til kommentar
Ballstad Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Leste på forbes.com at man trenger 2GB RAM for å kjøre windows 7, og stabilisator momentet var heeelt sykt!! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg kjørte W7 uten problemer på 1 GB minne - spilte litt til og med. Noen som vet når betaen kommer? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg kjørte W7 uten problemer på 1 GB minne - spilte litt til og med. Noen som vet når betaen kommer? Betaen er ute. Nå kjører jeg build 7000 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Offisiell beta er ikke ute som jeg kan se, skulle komme i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå