aloo Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 hei noen aom har erfaringer med www.dreambox.no? altså tuneren... -aloo Lenke til kommentar
mascot Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ja, har en sånn. Genial liten sak Lenke til kommentar
aloo Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 men hvor bra? hva får du vrikelig gjort? får du inn mange kanaler? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 men hvor bra?hva får du vrikelig gjort? får du inn mange kanaler? Får inn så mange kanaler du vil Ikke helt lovlig Lenke til kommentar
mascot Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ellers gjør den opptak på harddisk med 100% bildekvalitet, kjapp kanalskift, mulig for ending av skins, mail-popup, spiller mp3 ++. Teoretisk er det "ingen grenser". I og med at boksen er linux-basert, kan software utvikles for at boksen kan gjøre alt mellom himmel og jord. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Råder deg til å holde deg unna produkter fra Dream Multimedia. Tusenvis av eiere av et annet produkt derfra (inkludert undertegnede), en såkalt "Magic Module", har nettopp fått modulen ødelagt pga et softwareattack på klonede "Magic Module's" fra Dream. Det slo tilbake, da dette angrepet tok ut originale også. Den er fullstendig ødelagt nå. Jeg skal iallefall aldri røre noe dem har laget mer. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har Force 1155S (koster nå omtrent 6k på tveco.no) og der går det meste. Har fått med meg at Magic Cam gikk til helvete, men det var da ikke alle. Bare to versjoner. Uansett, SI er det man skal satse på for fremtiden. Dreambox er jo veldig bra, men du må programmere en del selv . Og det kan ta på håret på huet etterhvert, men du får den klar til bruk tror jeg... Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel, det var faktisk tre versjoner (alle utenom v1.04) som ble slått ut. Og når de kan ta i bruk slike metoder som å ødelegge dyrt utstyr med offisiell software for å kvitte seg med konkurrenter, kan man jo aldri vite hva de kan finne på senere. Men folk må jo få bestemme selv, selvfølgelig..... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 http://www.itavisen.no/art/1300863.html det finnes mange sider på nett med masse info, SW osv... --------- Det er vel forresten kommet fix til Magic module nå Lenke til kommentar
mascot Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg har Force 1155S (koster nå omtrent 6k på tveco.no) og der går det meste. Har fått med meg at Magic Cam gikk til helvete, men det var da ikke alle. Bare to versjoner. Uansett, SI er det man skal satse på for fremtiden. Hvorfor er SI mer fremtidsrettet enn dreambox?? Den var vel litt tynn.. quote="John Abrahamsen"] Dreambox er jo veldig bra, men du må programmere en del selv . Og det kan ta på håret på huet etterhvert, men du får den klar til bruk tror jeg... Er ikke mye du må gjøre selv. Ferdig firmwares lastes ned, og legges opp på dreambox med et museklikk. Du får den ikke klar til bruk, men må legge opp firmware selv (som nevnt, er veldig kjapt & enkelt) Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hei Mascot! Må du ha cam for å få inn canal+ og viasat på dreamboxen? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Nei, alt er softwarebasert! Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 TommyL: nå må de siees at det var en timebomb i den uorginale pentacrypt som gjorde at din MM gikk til h****. Men orginal pentacrypt ville dette ikke skjedd. Så, det å legge skylden på dream multimedia er kanskje ikke helt riktig Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det jeg ville frem til. Magic Module er jo veldig bra, i og med at den fungerer med alle systemene. Nå skal jo Viasat bytte til NDS så da blir det vel en ny CAM snart også :o. Koster PENGER alt dette for å stoppe piratene Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Ellers så har man jo joker cam'en... Men, det var ikke cam'er det skulle handle om, så da må jeg bare støtte meg opp om at dreamboxen er ganske så genial, men hvis sant skal siees, så tror jeg ikke at jeg hadde brukt 4000 kr på den, når jeg kan få et pci kort til pc'en som klarer det samme..... Lenke til kommentar
aloo Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 hvilken PCI kort klarer det samme? Dere snakker om SI og masse dill dall jeg ikke skjønne rnoe bæret ac CAM? what the F?? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 For å ikke bevege oss utenfor regelverket på forumet, så tror jeg kanskje ikke vi skal snakke alt for mye utenfor det som ble spurt om i tråden, men jeg kan ta et lite sammendrag: SI = Season Interface Cam = Kortleser Sat PCI kort = F.eks Hauppauge DVB-S Let litt rundt på nettet så finner du sikkert noe interresant :wink: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Du må ikke oppfordre til noe ulovlig nå . TV skal man betale for. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Nei, det var det jeg også mente, det var derfor jeg ville at vi skulle komme tilbake til det som det opprinnelig ble snakket om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå