Gå til innhold

Hjelp til valg av Hovedkort, CPU og RAM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til å velge: Hovedkort, CPU,RAM og SATA DvD brenner.

Vil helst ha intel oppsett, men er også åpen for AMD alternativer, med tanke på pris vs ytelse. Har hatt AMD i alle år nå.

Prisantyding 2500-3000 kr,-

Jeg har MIST 500W PSU med kabler, holder den? ellers så har jeg 3 harddisker og et Geforce 8800 GT 512 MB. SLI er ikke nødvendig, men det har vært greit med 3 pci spor på HK, siden jeg har 3 expansjons kort (Tvkort,Lydkort og WLANkort).

ang. Ram så synes jeg 4 gb passer bra, eller holder 2 GB? jeg kjører WIN XP pro SP3 32bit OS.

Pcen skal brukes til: Surifng, gaming, og alle de hverdaslige tingene.

Endret av SnakeDoc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei takker for svar. Men har det ikkje vært problemer med Corsair og ASUS, når man kombinerer disse to merkene?

Skulle gjærne hatt fler oppsett å velge mellom. Som sagt, det har vært greit med et hovedkort med 3 pci spor, siden jeg tviler på at jeg kommer til å bruke SLI/CF.

3300 ble litt mye syns jeg. Men det så veldig bra ut.

Håper på flere alternativer.

Lenke til kommentar

Det er utrolig bra utstyr du får for den summen. Kan egentlig ikke kutte noe særlig på prisen heller, uten at det går kraftig utover ytelsen. Kan spare en hundrelapp eller to på å velge et hovedkort fra Gigabyte. Velg et P45-basert hovedkort, så er du sikret å få et godt hovedkort. 500kr for ram er en god pris for 4GB ram.

Det er snakk om 300kr over budsjettet ditt, pluss frakt. Hvis det er likviditetsproblemer på visakortet, vil jeg anbefale å vente til neste lønning. Vil overhodet ikke anbefale å gå for dårligere spesifiserte komponenter, da det vil gå kraftig utover ytelsen.

Og en Mist 500W holder i massevis. Har samme strømforsyning selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...