Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 I både Opera og Firefox er skriften helt utydelig og uskarp, som om man ser uten briller (hvis man bruker det selvsagt). Det er utrolig ekkelt og gjør at jeg får vondt i øynene og hodet etter kort tid. http://bildr.no/view/277271 Hvordan fikser jeg dette? Det er helt fint i XP. Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Innstillinger - Avansert - Skrifttyper. Kan du se noe uvanlig der? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Innstillinger - Avansert - Skrifttyper. Kan du se noe uvanlig der? Uvanlig? Neh, vet ikke hva som skal være vanlig heller jeg men. Endret 27. oktober 2008 av Programvare Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 eh den ser da veldig fin ut her? hvilken oppløsning har du? selv har jeg 1440x900 på en 15,4" skjerm. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg så alt perfekt på vedlegget ditt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Mannen har jo sittet her i halve natt og klaget over uskarpe fonter i alle nettlesere i Ubuntu og "føles som om jeg trenger briller", så noe må det jo være. Endret 27. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Fontrendring i Ubuntu er dårlig, så fontene blir uskarp. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Prøve å installer MS True Type fonts, og sjekk at du har kjører med native oppløsning til skjermen (hvis lcd). Å bruke annen oppløsning enn native pleier å redusere kvaliteten, det er i alle fall min erfaring med de skjemene jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Det så faktisk litt bedre ut på vedlegget, men det er mye verre enn det. Skal prøve forslagene deress. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vet ikke om dette funker, men har du slaatt paa "Subpixel Smoothing (LCD)" (Kjörer engelsk ubuntu, saa vet ikke hva det staar hos deg da)? Dette kan sjekkes i Skrifttype-delen av det programmet man bruker til aa endre tema og slikt. Kanskje nettleseren maa restartes etterpaa, og kanskje det ikke hjelper i det hele tatt paa den, men teksten ble tydeligere for meg. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Øh, joda, det forandra bare alt annet enn Opera :/ Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hjelper det aa restarte nettleseren? Mistenker at Opera ikke fölger disse innstillingene :s Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Det går fint å innstallere de, men de virker ikke i Opera, selv om at jeg ser i O sine skrifttypeinnstillinger at de er forandret, så er det ingen forandring. Jeg har prøvd å reinstallere Opera og. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hadde noe det samme inntrykket når jeg først innstallerte Ubuntu, men klarte å fikse det med å stille på kontrast osv på skjermen. Satt ned ned brightness og satt opp kontrasten litt. Nå er alt skarpt som bare, og utenfor nettleseren har jeg ikke sett noe negativt ved disse innstillingene Dette er selvfølgelig ingen god løsning om du har planer om å kjøre flere OS på samme maskinen. ettersom du da trolig måtte satt nye innstillinger hver gang du skulle starte et annet OS, f. eks Vista eller XP. Mvh Håkon Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kjører du (exact) samme oppløsning i Windows som i Ubuntu? LCD-skjermer trenger en bestemt oppløsning for å være skarpe. Om de er litt feil, ser du det først på tekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå