Gjest Guest_snusmumrik_* Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Halla! Jeg sitter så og si konstant med en snus i leppa. Det gjør jeg nå også. For noen uker siden gjorde jeg et lite forsøk på å slutte. Ikke for at jeg har planer om å slutte med det første, men ville bare prøve. Gikk uten snus i en dag. En dag som ble helt jævlig. Jeg var sur som en sitron, mildt sagt. Tror jeg skal gjøre et seriøst forsøk engang, men jeg kommer nok ikke til å greie det. Noen tips? Jeg forbruker cirka 1 boks med løs snus hver dag, så har et ganske stort tårn i boden... Lenke til kommentar
Gjest og snusbruker Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kjenner meg igjenn,tar vel 2 dager for meg å bruke upp en dose men snuset siden jeg var 14 eller noe. Har sluttet men da gikk jeg over på røyk en periode,og var tobaksfri en stund faktiskt,mye enklere å slutte med røyk,og idag er det ju nikotinplaster å få tak i og.Alternativt kan man røyke pipe,cigarer og cigariller da man da ikke inhalerer så som med cigaretter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vel, om du skal slutte, så må du jo ville det. Om du ikke ønsker det sterkt å slutte, er det såklart helt umulig. Lenke til kommentar
Gjest røyk Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 hei, prøver selv og slutte med sigg nå, og jeg må si det går ganske bra.. har prøvd tidligere men har etter ca 2 uker uten bare måttet gå å kjøpe en pakke, og da er det igang igjen.. tror cluet er og bare overvinne suget med viljestyrke. enten så går det, eller så går det ikke.. man kan jo alltids prøve igjen og igjen og igjen Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er et halvt år siden jeg slutta å snuse, og jeg har bare ett tips å gi deg: Ikke snus. Hvis du vil slutte, så er det faktisk så enkelt som å ikke snuse. Får du lyst på en prell? Ikke legg den inn. Kast snusen din, ikke kjøp ny, takk nei når du blir tilbudt det. Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Jeg burde slutte, men ønsker det ikke. Snus er så fantastisk og har dessverre blitt en stor del av livet. Jeg snuser når jeg er på jobb, når jeg er i dusjen, når jeg spiller, når jeg har sex - ca. hele tiden. Eneste gangene jeg ikke snuser, er når jeg trener eller sover (så sant jeg ikke sovner med snusen). Jeg har snust siden jeg var 17 og det er når snart 10 år siden. Jeg har gått over til porsjon når jeg er ute og gjør ting, ellers snuser jeg løs hjemme. Jeg tar regelmessige sjekker (2 ganger i året) hos tannlegen for å sjekke tannkjøttet og andre ting mht snusing. Jeg blir overrasket hver gang, for de kan nesten ikke se at jeg snuser - og da blir jeg enda mer gira og snuser enda mer Men skal jeg slutte, så skal jeg kutte tvert og ikke trappe ned. Får heller være et par uker med helvete. Men jeg må virkelig ønske det først. Endret 28. oktober 2008 av thaislap Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hæ blir ikke tannkjøttet ditt masakrert? har fått et dypt sår over tenna som blør endel til tider... Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ikke noe annet enn "froskehud" under leppa om jeg har snust lenge og mye. Den strengen i overleppa er helt lik som hos en ikke-snuser. Kommer fra en familie som har sterke tenner og friske munner, nesten ingen som har hatt hull osv. Kanskje det kommer av det, ikke vet jeg. Tannlegen min påstår at det kan være en sammenheng. Men det er jo ikke bra. Om jeg har motivasjon, skal jeg slutte etter mine to siste tårn (akkurat som det skjer) Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Fjern alt som er nikotinholdig og sitt hjemme i 3 dager. Noe nærmere hælvete kommer du ikke, men etter de 3 dagene vil de fysiske abstinensene være borte. Spill noen spill eller se filmer, få tida til å gå . Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 selvdisiplin. hvis du vil slutte så slutter du. kan jo også være en ide å være litt fysisk aktiv el sosial for å få tankene dine vekk fra snusen. ikke sitte benka foran pc'n Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Å sitte benka foran pc'n funket for meg. Å være sosial under de tre dagene med fysiske abstinenser funker svært dårlig, det er så utrolig lett bomme eller si ja til snus/røyk. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ga opp snusen for omtrent 7 måneder siden. Merker at jeg får skikkelig lyst på når jeg leser i tråder her, men jeg har jo ikke abstinenser lenger. Klart jeg er litt anspent til tider pga. det, men det er jo ikke et stort problem i hverdagen. Var sinnsykt vanskelig i begynnelsen. Var døden å gå forbi snus-kjøleskapet på butikken osv. Lenke til kommentar
jetta89 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Prøv urtesnus, den skal vist hjelpe, alså snus uten nikotin!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå