Erik B. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har akkurat formatert datamaskinen, og nå har det værste som kunne skje skjedd: Partisjonen som inneholdt ALLE bilder fra de siste 4-5 årene ble fjernet. Jeg merket meg at parisjonen het E:, og jeg pugget dette MANGE ganger før jeg satte i gang med formateringen. (Og ja, jeg er helt sikker på at jeg tok vare på riktig partisjon). Men nå er formateringen ferdig, og jeg sitter igjen med feil partisjon, partisjonen jeg skulle ta vare på forsvant. Jeg er knust nå, jeg må få tilbake disse dataene. Det var utrolig verdifulle minner på den partisjonen. Går det ann å gjennopprette disse dataene? Jeg formaterte med NTFS system. Jeg håper virkelig jeg kan få god veiledning angående dette problemet, og at noen kan hjelpe meg. Dette betyr utrolig mye for meg. Bekymret hilsen, Erik Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du ikke bare slettet partisjonstabellen, men formarterte i tillegg? Har du bare slettet partisjonen, er det en smal sak å gjenoprette denne. Har du formatert i tillegg, må du bruke et program som finner igjen filene dine for deg. Bare ikke skriv noe til disken. Putt disken i en annen pc og gjenopprett derfra. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Den er formatert. Hvordan går man fram, og hvilket program skal man bruke? Etter erfaring vet jeg at man ikke skal prøve med alt mulig, men finne et program som virkelig fungerer, ellers er man i allefall fortapt. Tusen takk for svar. EDIT: Vet ikke om den er formatert, når jeg prøver å gå inn på disken, får jeg spørsmål om jeg vil formatere. Så den er nok IKKE formatert, eller? Håper virkelig dette kan ordnes! Endret 26. oktober 2008 av Erik B. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 http://www.runtime.org Getdataback har alltid gjort jobben for meg. Husk at du må gjenopprette filer til annen lokasjon/disk . Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Dette er status (tror jeg): Jeg slettet denne partisjonen, pluss 1-2 andre partisjoner på samme harddisk. Disse er nå smeltet sammen til en partisjon. Partisjonen står nå på min datamaskin som Lokal Disk (D:), når jeg trykker på den får jeg spørsmål om jeg vil formattere disken. Dette sier jeg selvfølgelig nei til. Uti fra disse opplysningene, tror dere at det er mulig å få tilbake filene? Takk for anbefalt program og tips fra dere så langt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Får håper du har lært å ta backup til en annen gang . Man kan ikke stole på en harddisk (og i noen tilfeller ikke på seg selv). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 For det første. DU MÅ SLUTTE Å BRUKE DISKEN du skal gjenopprette data fra. Mere og mere datasektorer som nå er markert som ledig (datasektorer hvor dine gamle filer ligger) blir overskrevet av nye data. Neste er å ta den ut å kople den i en annen PC med gjenopprettings program installert på. Denne PC må også være utstyrt med "nok" ledig lagringsplass til å holde det du skal gjenopprette av filer. Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvis innholdet er veldig verdifult så hadde jeg ikke prøvd å få tilbake informasjonen selv. Hva er det verdt for deg. Er det verdt noen kroner så henvend deg til et selskap som driver med nettopp dette. Kanskje kan de hjelpe deg over telefon hvis skaden ikke er for stor. Et firma på Kongsberg opprettet dataene fra den knuste og brente hardisken fra NASA's fergestyrt. Kanskje de kan hjelpe deg, men undersøk først hvor alvorlig problemet er. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg vil ikke prøve på noe selv før jeg vet hva jeg holder på med. Jeg vet at om man prøver med alle mulige programmer, så kan man lett ødelegge ting enda mer. Jeg har nå skrudd av maskinen, og skal ta ut harddisken. Og følge deres råd nøye. Innholdet på harddisken er helt klart verd mye. Veldig mye. Det lureste er nok å levere den til noen som vet hva de driver med. Eller er det hele en smal sak? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er du villig til å betale mye så sender du den til IBAS. Men det koster ofte mer enn det smaker da. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er du villig til å betale mye så sender du den til IBAS. Men det koster ofte mer enn det smaker da. Kommer nok litt ann på, hvis bildene betyr veldig mye så kan det godt hende prisen ikke er så aller verst. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Jeg vil ikke prøve på noe selv før jeg vet hva jeg holder på med. Jeg vet at om man prøver med alle mulige programmer, så kan man lett ødelegge ting enda mer. Jeg har nå skrudd av maskinen, og skal ta ut harddisken. Og følge deres råd nøye. Innholdet på harddisken er helt klart verd mye. Veldig mye. Det lureste er nok å levere den til noen som vet hva de driver med. Eller er det hele en smal sak? syar 2003 har svaret, getdataback funker utmerket for folk som kan bruke programmet.(vel å merke at disken ikke er overskrivet etter hendelsen) Igrunn er det uforståelig for meg når folk formaterer systemdisken at man ikke kobler ut alle andre disker først før(re)install av OS. (ja, det finns noen unntak) Endret 27. oktober 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Selvfølgelig. Noen verdier kan ikke måles i penger Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Har opplevd det samme før, bare at da gjaldt det et minnekort som virket som var helt ødelagt. Når man prøvde å åpne det fikk man spørsmål om å formatere (slik som nå), og uansett hva jeg prøvde fikk jeg det ikke til. Men så lot vi en venn av min far se på det. Og han klarte å gjennopprette alt som var på minnekortet (pluss ting som var slettet for LANG tid tilbake). Om han får til det, kan han vel kanskje klare å gjøre det samme med en harddisk? Eller er det mye forskjell på de to? jarmo: Jeg koblet ikke ut de andre diskene fordi jeg skulle slette alt fra begge disker, utenom den ene partisjonen. Og jeg er faktisk 99,99% sikker på at jeg tok vare på riktig partisjon. Partisjonen het Medier (E:), og jeg tok vare på partisjon E:. Men når jeg startet den ny partisjonerte pcen, og åpnet partisjon E ble jeg møtt av et par gif filer, og annet småplukk som skulle vært i partisjonen som skulle blitt slettet. HUFF. Endret 27. oktober 2008 av Erik B. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Etter det jeg forstår, har du bare slettet partisjonstabellene på disken din. Dette skal muligens la seg ordne rimelig smertefritt. Jeg legger ved et program som har en mulighet for å brenne en bootable cd som du kan bruke til å gjenopprette partisjonstabellen. Jeg brukte selv dette programmet da jeg istedet for å slette windows partisjonen presterte å slette den andre partisjonen med alle sakene mine på når jeg skulle reinstallere windows for en stund siden.. Edit: hmm, maks 2 mb per opplasting ja. Jeg legger ved .iso filen bare, regner med du kan bare brenne den med et vanlig brenneprogram. edit2: grrrr, er jo mer begrensinger på vedleggsfunksjonen, enn på spill fra EA games. Programmet heter hvertfall "active partition recovery", så får du finne det selv.. Endret 27. oktober 2008 av likferd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Kjøp getdataback fra runtime.org for NTFS eller FAT32 og be happy Klarer ikke du jobben selv så ta den saken opp i denne tråden og vi vil hjelpe deg.. Endret 27. oktober 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå