Gå til innhold

Vista 32-bit til XP 64 bit

Weir

Anbefalte innlegg

Eg har Vista 32-bits system men vil ha XP 64-bits system siden eg liker XP bedre enn den elendige vista og att 64 er bedre enn 32. Det eg lurer på om maskinen min takler 64 bits XP:

Dell Inspiron 1720:

CORE 2 DUO T7250 2.00GHz, 800,2M

Tokanals 4 GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM

160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software

NVIDIA® GeForce Go 8600 GT with 256MB DDR2 dedlicated grafic memory

Wireless Dell 1395 (802.b/g) Mini Card For European

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det sånn at Xp 64 ikke nødvendigvis er bedre enn Xp 32, dvs pga at xp fortsatt ikke har like bra driverstøtte som feks vista 64 bits.

Xp selges jo heller ikke lengre så det er ikke så mange muligheter for å få tak i det lenger lovlig i alle fall.

Hva er hovedgrunnen til at du ønsker å gå over til xp ?

Lenke til kommentar

64 bit er raskere kan ha mer RAM enn 32.

1. Det er mange feil i vista.

2. Vista trur att alle spill CD'er og noen andre CD'er er blanke CD og ber meg om å gi CD'en ett navn formatere CD'en i riktig format.

3. XP skal levet et halvår lenger enn vista.

Vista krever mer enn XP.

4. Bedre kompatibilitet av eldre programmer og spill.

5. XP er raskere.

6. XP husker om størrelser på explorer vinduer og plasseringer, noe som vista ikke gjør.

7. Noen ganger så går ikke de 2-3 største skjermoppløsningene.

8. XP 64 kan kjøpes lovlig HER

9. Liker startmenyen til XP bedre.

Eg trur det var nok grunner eg :)

Lenke til kommentar

1 : Det stemmer, krever litt mer å få til og.

2 : Har ikke det problemet her.

3 : Vista har nok support lengre enn xp. "Because the launch of the consumer version of Vista was two months later than the business launch, the support lifecycle provides for full support until at least January 30, 2012, or two years after the release of Windows 7, whichever is later."

4 : Sant. Dog bør jeg nevne at jeg har faktisk kjørt spill som ikke fungerte på xp på vista, så lenge det er DirectX compatibelt så ser det faktisk ut til å fungere knirkefint. Sacrifice, Outcast og Heroes of Might and Magic VII , Need for speed Porsche (2001) fungerte out of the box her.

5: Xp er raskere på filoverføringer ja, spillytelsen er nå så og si identisk med noen spill som yter bedre på vista og med detaljer via Dx 10 / 10.1. Med et par tweaks så opplever jeg ingen forskjell på selve OS'et mellom Vista og Xp annet en generelt treg filoverføring fra eksterne drev. Regner med at Sp2 fikser dette offisielt men om man opplever treg filoverføring så er det et par ting som kan gjøres.

6 : Jepp, veldig irriterende. Ikke alle som får det men til oss som har opplevd det så kan vi si at det er noe av det som trekker ned kraftig. Det kan fikses forresten : "http://www.vistax64.com/tutorials/70819-windows-explorer-folder-view-settings.html"

7 : Ikke opplevd her i alle fall.

8 : Da får du nesten kjøpe mens det finnes på lager ;)

9 : Bruker selv klassisk på Vista.

Fint at du har gode meninger om hva som er feil med vista, er faktisk enig med deg på mange punkter, men når man får ting opp og fungerer så går ting litt glattere. Har løst delvis punkt 5 og 6 her i alle fall og de var ganske store ankerpunkter for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...