Gå til innhold

Vista finner ikke raid driverne etter re.boot

Anbefalte innlegg

Når jeg må re.boote vista etter f.eks viktige oppdateringer, så får jeg opp en feilmelding når hdd skal begynne å laste inn windows vista etter post.

Det står noe sånt som:

Windows har oppdaget en endring i hardware eller software som har ført til at windows ikke fungerer som det skal. PS: Det er ikke blåskjerm, men svart skjerm med sort skrift.

Det jeg må gjøre da er å bruke gjennopprettings funksjonen på vista-dvd'en til å legge inn sata-raid driverne på nytt. Da fungerer windows som det skal etterpå. Men bare til neste gang jeg må re-boote etter oppdateringer :(. For da kommer feilmeldingen opp igjen og jeg må gjøre samme prosedyre med gjennoppretting en gang til

PS: Det er så og si bare etter oppdateringer at jeg må gjøre dette. Ellers så kan jeg re-starte maskina uten problemer

Jeg kjøre to 320gigg disker i raid 0 eller striping som det heter. Og jeg bruker raid driverne som fulgte med HK.

Skulle gjerne vist hva som får windows til å ikke finne driverne. Jeg håper det er noen her som kan gi meg noen tips/råd :)

Endret av ChriLA76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...