Gå til innhold

WotlK, D3, SC2 pc!

Anbefalte innlegg

Japp, WotLK nærmer seg, og d3 og sc2 er vel ikke så langt unna de heller, greit nok...jeg vet det ikke har kommet noen ofesielle specc krav til sc2/d3, men tenkte kanskje dere som har litt peil kanskje kan gjette dere fram til noen ca krav utifra screenshots etc.

anyways, tingen er at det er på tide med oppgradering av pc for å være klar for overnevnte spill, wotlk vil jeg gjenre kunne kjøre på fullt med god fps, sc2/d3 vil jeg i det minste kunne kjøre på medi uten lagg :p .

Dette er oppsettet jeg har satt opp:

link

HDD, dvd brenner, skjerm mus og tastatur har jeg.

Fint om pcen er så lett som mulig, så om noen har tips til lettere kabinett til en rimelig penge er det greit. Jeg er lite fan av neonlys og diverse fancy shits, holder med ett julretre i året, så det vil jeg helst ha så lite som mulig av. Om noen har tips til rimelige cpu vifter/kabinett vifter osv som er stillegående så taes de imot med stor takk.

Budsjettet ligger på rundt 8000~8500kr en plass

På forhånd takk for alle svar

edit: har forsåvidt ikke kjempe dårlig tid med ny pc, så om det er noe ny teknologi rett rundt hjørnet så kan jeg sikkert vente på det...tips mottaes emd stor takk :p

edit2: hvordan er HD4870X2 sammenlignet med kortet jeg har valgt? mye bedre? eller stort sett samme smørja?

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å handler pc selv omdagen, og jeg fant ut av 2x 4850kort i Crossfire er ca 30% raskere enn et 280kort.

4850x2 = 2500 (4850)

GF 280 = 3700kr

Du sparer 200kr (Hk som støtter crossfire koster omtrent det dobbelte av det du har satt opp) på å kjøpe 2x4850 kort og får ca 30% bedre ytelse.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Hææ har ikkje stort nok budsjett 0o? Du har missforstått inlegget til SeVen difor skriver eg det ein gong til. AMD 4850 finnes ikkje med to kjerner. 2 stk AMD 4850 koster mindre enn GTX 280 og yter bedre.

Og 550W er for lite, minst oppi 600W. Eg hadde kjøpt 800W vis eg hadde vert deg.

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

men jeg må fremdeles ut med 1000kr til, som jeg ikke har, til et bedre HK :p

edit: hmm, tror jeg går for dette oppsettet: gammel link

Så kjøper jeg et grafikk kort til senere når jeg får skrapt sammen litt penger :) takk for svar

edit 2: sitter å leser litt om at AMD prossesorene ikke yter like godt som intel sine? og at dual core yter bedre til gaming? noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Ingenting er bedre valg enn et hd4870 nå og ett til når du skal oppgradere(3-6mnd). husk cf hk.

hva skal du med 2 psuer? kjøp en med 140 vifte for mindre støy. 700-800W.

280 er borkastede penger, ikke kjøp det. heller ikke 4870x2. du kan jo prøve deg på 4850x2 nå og ett til senere, da har du litt ytelse med 4 GPU-er.

Edit: hva er vitsen med 1GB minne på gpu?, 4870 koster det samme med 512, så skal du oppgradere likevel. det er gddr3 minne og ikke gddr5.

Edit1: Velg billigere PSU(ikke alltid dyrt er best) har en antec 650W og er fornøyd. kostet ikke mer enn 600-700 kroner.

velg e8400 cpu(billigere enn AMDsin), og et CF hovedkort.

Endret av dmdb
Lenke til kommentar

Dropp den ene strømforsyningen, skift til en Intel e8400 prosessor og tilsvarende hovedkort,

og for all del, dropp GTX 280. Kjøp heller et Radeon 4870 kort, får mye mer for pengene, og det er enkelt å oppgradere til 2 kort senere om du kjøper et hovedkort som støtter Crossfire.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...80-9163AEDECB71

Har jeg satt opp så langt(redigert inn linken i det første innlegget også)

Antec powersupplyene komplett hadde var 650w for 1100kr, så da går jeg like gjerne for en ekstra hundrings og samme PS.

Byttet til intel og HK med cf støtte.

På skjermkort har jeg beholdt det jeg hadde(ikke geforcen), komplett hadde ikke inne den med gdr3 minne, nå har ikke jeg satt meg inn i crossfire systemet enda, men vil det være mulig å kunne gå med det skjermkortet jeg har nå, og heller kunne kjøpe et 4870 512 gdr3 senere? eller må de være identiske, eventuelt av samme type(altså to 4850)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...