Gå til innhold

mottaker til digital tv

Anbefalte innlegg

Hvilken skal jeg kjøpe?

skal bare kjøpe dekoderen den med nrk og tv2....

ikke noe mndsavgift.

Er det samma hvem jeg kjøper da?

så en til 1000kr i avisa..

Men så leste jeg på rikstv.no at du trenger antenne også..

hva faen er dette?

Har en antenne på taket fra før men jeg tror ikke den er i bruk..

dessuten er den ca 20 år gammel..

vet ikke om den virker,men tror ikke det.

for jeg måtte kjøpe en bordantenne som jeg hadde oppå tvn

som jeg brukte å se på nrk og tv2 med før,de slo av bakkenettet.

altså skal ha en mottaker. beste og billigste.

får vi tekst tv på mottaker også?

noen anbefalinger?

faens kommunist land

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Riks Tv du skal bruke må du nok kjøpe en dekoder etter det jeg har forstått, og du må altså ha en ny antenne med mindre din nåværende antenne er digital, altså er kompitabel med det digitale sendingene. Hvis ikke får du grå skjerm til og med dekoder.

Lenke til kommentar
Hvis det er Riks Tv du skal bruke må du nok kjøpe en dekoder etter det jeg har forstått, og du må altså ha en ny antenne med mindre din nåværende antenne er digital, altså er kompitabel med det digitale sendingene. Hvis ikke får du grå skjerm til og med dekoder.

hva menes med antenne er digital?

Mye koster en antenne da?

faen for et nisseland norge er..

Jævla nordmenn finner seg i alt mulig..

Til og med i den 3 verden får du gratis kanaler

der trenger du bare tvn. ikke noe mer.

Du kan til og med se engelsk fotball der gratis...

Disse forbanna blodsugerne skal flå deg for alt du eier og har.

Kan faen meg ikke forstå hvorfor vi må betale for kanaler her i dette bondelandet med bare 5 mill mennesker

mens i et fattig land som har 80mill innbyggere får gratis tv.

hvem betaler for det?

norge et land med apekatter...

tullinger som ikke tør si fra.....

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil er det kun NRK antennen som vil fungere, med mindre det er "multi" antenne. Men hvis Norge er så forferdelig som du mener, ville du nok ikke vært i Norge i hele tatt... Eller er du allerede dratt? :p

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil er det kun NRK antennen som vil fungere, med mindre det er "multi" antenne. Men hvis Norge er så forferdelig som du mener, ville du nok ikke vært i Norge i hele tatt... Eller er du allerede dratt? :p

Stikker så fort jeg vinner i lotto eller noe.

hvem gidder å bo i dette møkelandet vis man ikke må..

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du oss nordboere skårer så høyt på levestanderen? kansje fordi vi har den politikken at vi skal betale for det meste helt til vi blir syk... jaja nok OT!

Hadde du kjøpt deg en skikkelig TV med innebygget digital dekoder så slipper du den ekstra boksen.

Antenne signal må du ha uansett om det kommer fra bordantennen din eller fra taket. Fikk du inn NRK før, så skal det gå nå også bare at du må via den boksen.

PS. du slipper no å betale for denne svartjenesten da;-) :p

Lenke til kommentar
du må altså ha en ny antenne med mindre din nåværende antenne er digital, altså er kompitabel med det digitale sendingene. Hvis ikke får du grå skjerm til og med dekoder.

Dette er ikke helt riktig. Det er ikke noen forskjell på en digital og analog antenne, men antenna må selvsagt peke i noenlunde riktig retning og støtte de rette frekvensene. Dersom man har en fungerende UHF-antenne som tar/tok inn TV2 i det analoge bakkenettet vil den i prinsippet også fungere med det digitale bakkenettet.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil er det kun NRK antennen som vil fungere,

Nei, i alle fall ikke VHF-antenna som de fleste har tatt inn NRK1 på. Den som passer for bakkenettet, er gjerne den antenna man skaffet seg for å ta inn TV2 da de åpnet i 1992, ei UHF-antenne. Denne tar/tok ofte også inn NRK2 og lokal-TV (med TVNorge).

Lenke til kommentar
Hvilken skal jeg kjøpe?

skal bare kjøpe dekoderen den med nrk og tv2....

ikke noe mndsavgift.

Godt valg, samme har jeg.

Er det samma hvem jeg kjøper da?

så en til 1000kr i avisa..

Det er sannsynligvis en Sagem til den prisen, mange som har litt dårlig dekning har bedre erfaringer med Grundig.

Har en antenne på taket fra før men jeg tror ikke den er i bruk..

dessuten er den ca 20 år gammel..

vet ikke om den virker,men tror ikke det.

Dersom den er mer enn 16 år er det mye sannsynlig at det er feil type, VHF, beregnet for feil frekvenser. Står den vannrett med få lange pinner sånn at den er nesten kvadratisk? Eller er den mer avlang med mange korte pinner?

for jeg måtte kjøpe en bordantenne som jeg hadde oppå tvn

som jeg brukte å se på nrk og tv2 med før,de slo av bakkenettet.

Har du god dekning de du bor, kan bordantenna funke helt greit.

altså skal ha en mottaker. beste og billigste.

får vi tekst tv på mottaker også?

noen anbefalinger?

Kjøper du en av de dyreste Grundig-mottakerne med MHP, får du både en nye digitale tekst-TV og tradisjonell tekst-TV. Kjøper du basismodellene, får du sannsynligvis tradisjonell tekst-TV. (Er det noen som har en av disse som kan bekrefte dette?)

faens kommunist land

Såda, hvis du vil ha hjelp kommer du lenger med å være høflig og saklig enn med banning og usakligheter. I forbindelse med denne omleggingen som foregår nå, er distribusjonen av TV-signaler privatisert, selv om NRK og Telenor riktignok har aksjer i distribusjonsselskapene. Ikke akkurat kommunisme, men en tilpasning til markedskreftene.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Merkverdig for har to antenner på taket, og den ene fungerer ikke, mens den andre fungerer helt fint. Men, de antenne som står her er vel kanskje litt gamle.

Selve antennene holder lenge, men det kan være verdt å sjekke kabler og koblinger. Men det kan jo også godt være at den ene antenna er en VHF-antenne som ikke tar inn noe, og en andre er en UHF-antenne, som funker fint med det digitale bakkenettet?

Lenke til kommentar
noen som vet om man må betale kortavgift

vis man skal bare ha dekoderen?den med nrk og tv2..

Nei, for NRK trenger du ikke engang kort, og det er ingen kortavgift, etableringsavgift eller noe som helst på kortet for TV2 (+ frikanalen og lokal-TV). Dette er i år og neste år vel og merke. I 2010 vil TV2 bli betal-TV.

ser jævla elkjøp opererer med flere forskjellige priser på dekoder

har 2 aviser somviser at den ene koster1000kr og den andre 1300..

Samme dekoder? Er de to avisene gyldig for samme periode?

Lenke til kommentar

Har en sånn kabel på taket her.

men vet ikke om den er i orden.

bruker den strøm eller noe?

for den eneste ledningen som kommer fra loftet er telefonlinja.

Hvordan skal jeg sjekke om kabelen virker?

gidder ikke klatre på taket nå, siden det er snø og jeg kommer til å falle minst 5 meter rett ned.

Har også en parabol som jeg hadde canal+ abonnement på

Men sa opp for lenge siden..

Så nå bruker jeg parabolen til å få inn forskjellige utenlandske kanaler på-

får inn masse drittkanaler.

men ingen norske kanaler.

får inn tysker kanaler,midtøsten kanaler,og kanaler fra asia..

Er det dette som kalles for satelitttv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...