Gunfreak Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Her kan man poste om forskere eller vitenskapsmenn(skjennerelt folk med doktorgrad osv) man liker godt, både døde og levende. Skriv gjerne hvorfor man liker dem. Først på lista mi er Carl Sagan, kanskje den mannen sammen med David Attenborough som har brakt mest viten til det vanlige folk. hans serie Cosmos er selv den dag i dag en fantastisk serie alle bør se, det jeg også liker med han er hans evig nyserighet, en nyserighet jeg deler, syns selv alt er intresant og liker å lese om det meste innen natur og vietskap, jeg skjønner jo langt fra alt, men man får vite mye også. så har vi Charles Darwin, mannen som åpnet nøkkelen for moderne biologi, rosetta steinen om du vil, han er DEN persjonen jeg ville bragt til vår tid i en tidsmaskin, jeg tror han ville syns vår verden var meget spenende og moderne genetic ville fasinert han. så på den litt lettere siden vil jeg nevne Brian May, mest kjent som gitaristen fra Queen, han tok nylig doctorgrad i astofysikk og er nå Chancellor(rekotr) for Liverpool John Moores University syns det er litt kult at han endelig ble ferdig med utdannelsen 30 år etter han startet å studere. astofysikk og hard rock er jo ikke en vanlig kombinasjon. så hvilke vitenskapsmenn liker du? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Walter Lewin er en meget dyktig foreleser i fysikk ved MIT som gjennom div eksperimenter gjør fysikken interessangt og spennende for vanelige personer. Her er ett eksempel på en av hans forelesninger: Og her er en "reklame" for han: Se filmen hos Youtube Video av alle hans forelesninger ligger her: http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Physics/8-01Phys...tures/index.htm Og de fleste av dem ligger også på youtube. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 flesvik: Han var jo genial. Takk for at du viste ham for meg! Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 synes aldert einstein var ganske kul jeg ass... fyren var jo også en kvinnebedårer. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det var Feynman også. For min del er det ingen som når ham opp til knehasene engang i kulhetsfaktor. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Richard Dawkins! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Richard Dawkins! Se filmen hos Youtube haha! Er enig med Flesvik, at Walter Lewin har en egen stil på hvordan han formidler budskapet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Dr. Erwin Schrödinger, kvantefysiker og kvinnebedårer par excellence. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 synes aldert einstein var ganske kul jeg ass... fyren var jo også en kvinnebedårer. Ehh.. Einstein gifta seg til slutt med kusina si... Feynman, ja, Einstein, nei. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 synes aldert einstein var ganske kul jeg ass... fyren var jo også en kvinnebedårer. Ehh.. Einstein gifta seg til slutt med kusina si... Feynman, ja, Einstein, nei. wtf? er det sant? okey da... kanskje ikke så kul. ingen anelse jeg altså, men det å gifte seg med kusina si virker litt fattig spør du meg. men det er vel bare meg og mine fordommer... jesus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå