trondsen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hei . Jeg en pc som er kjøpt på Coop i 2004. I den sitter det et GeForce 6610XL skjermkort. når jeg starter pc´n får jeg bare opp streker på skjermen,( har sjekka med andre skjermer også. Er det noe som har et slikt skjermkort liggende , eller har noen bedre løsning på problemet ( som et ennet skjermkort)? Leste på www.dinside.no at dette kortet er spesiallaget til Medion pc. Håper på en rask løsning av problemet. Hilsen Trond Erik Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 nvidia 6610XL er en 6600 OEM variant som du ikke får kjøpt løst. Dessuten er 66xx serien PCI-E kort forlengst over. Det er ingen nødvendighet å bytte til samme type kort. Du kan bytte til noe bedre/nyere som f.eks ATI 4670 til 6-700 kroner. Eller f.eks et nvidia 9600 basert kort. Begge disse er små/korte kort som du sikkert ikke vil få noen plasserings problemer med om det er trangt. Lenke til kommentar
trondsen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 nvidia 6610XL er en 6600 OEM variant som du ikke får kjøpt løst.Dessuten er 66xx serien PCI-E kort forlengst over. Det er ingen nødvendighet å bytte til samme type kort. Du kan bytte til noe bedre/nyere som f.eks ATI 4670 til 6-700 kroner. Eller f.eks et nvidia 9600 basert kort. Begge disse er små/korte kort som du sikkert ikke vil få noen plasserings problemer med om det er trangt. Takker for svaret, men kort til 6-7000 kroner???? da kan jeg jo kjøpe en ny maskin da...... men du sier at det ikke er nødvendig med samme type kort..... hva med kabeltilkobling av utstyret i fronten på maskin?? finnes de koblingene på andre kort?? Lenke til kommentar
trondsen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 6-700 kr. Ja du har rett... litt lite søvn om dagen ja.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Kabler i front ? Et 6610XL googlet opp ser ut som andre PCI-Express grafikk kort i budget klassen og du kan bytte det med noe tilsvarende i størrelse og effektforbruk uten andre problemer enn at du må installere nye drivere. 6610XL: Endret 26. oktober 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
trondsen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Kabler i front ? Et 6610XL googlet opp ser ut som andre PCI-Express grafikk kort i budget klassen og du kan bytte det med noe tilsvarende i størrelse og effektforbruk uten andre problemer enn at du må installere nye drivere. 6610XL: ja det er noen tilkoblinger som sitter i fronten på kassa. Dem skal inn på den hvite kontakten som sitter i venste ovfr kant av kortet... Endret 27. oktober 2008 av trondsen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er en medion proprietær tilkopling for 1 x Composite-In og 1 x S-Video-In. Bruker du det ikke er det ikke noe å bry seg om (bare å kople bort). Bruker du det skaffer du det et nytt grafikk kort som har vivo muligheter (video in/video out) du får da tilkoplinger for dette iform av adapter du koplet til bak på kortet. Lenke til kommentar
trondsen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er en medion proprietær tilkopling for1 x Composite-In og 1 x S-Video-In. Bruker du det ikke er det ikke noe å bry seg om (bare å kople bort). Bruker du det skaffer du det et nytt grafikk kort som har vivo muligheter (video in/video out) du får da tilkoplinger for dette iform av adapter du koplet til bak på kortet. ok ja da skal jeg se om jeg klarer å skaffe meg et kort som har det:) Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Det er en medion proprietær tilkopling for1 x Composite-In og 1 x S-Video-In. Bruker du det ikke er det ikke noe å bry seg om (bare å kople bort). Bruker du det skaffer du det et nytt grafikk kort som har vivo muligheter (video in/video out) du får da tilkoplinger for dette iform av adapter du koplet til bak på kortet. Er du sikker på at dette er "1 x Composite-In og 1 x S-Video-In" og ikke bare video-out og ikke video-in ? Jeg har et identisk "medion" kort som jeg har forsøkt å koble en VHS video maskin på, uten at PCen registrer video-in. Video-out er OK. Hvor har du spesifikasjonene i fra ? Har du en link ? Endret 17. desember 2008 av Ove38 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg hadde en link jeg fant disse spesifikasjonene på , men jeg postet dette for nesten 2 måneder siden - så .... Edit : Fant .. Medion Coop PC'n med 6610XL og tv kort. http://www.dinside.no/data/maskinvare/pc--.../art116594.html http://www.dinside.no/data/maskinvare/pc--.../art116565.html Og: Quote Coop annonsen: ( http://www.coop.no/_bin/3f4b2f4a-477b-423d...8e189fc19ae.pdf ) Skjermkortet i PC-en er Nvidia GeForce 6610 med 128 MB DDR3-minne som er blant de kraftigste og hurtigste skjermkortene på markedet i dag. Fordelen med et så raskt skjermkort er at PC-en takler de nyeste og mest avanserte spillene på markedet og at redigering av bilder eller film går som en lek og man reduserer ventetiden og belastningen på hovedprosessor. Skjermkortet har videoinngang slik at man kan redigere film tatt opp med videokamera. I tillegg har skjermkortet ”DVI-utgang” for støtte av de nyeste flatskjermene på markedet i dag. DVI-utgangen kombinert med den tradisjonelle VGAutgangen gjør at du enkelt kan koble til to skjermer samtidig på denne PC-en. Skjermkortet har også TV-utgang (S-VHS) slik at PC-en kan kobles direkte til TV. I tillegg til dette er PC-en utstyrt med SCART-kontakt slik at både tilkobling og overførsel av lyd og bilde forenkles betraktelig. • Skjermkortet formidler signaler gjennom PCI-Express (16x). Endret 17. desember 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
jim-oj Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei . Jeg en pc som er kjøpt på Coop i 2004. I den sitter det et GeForce 6610XL skjermkort. når jeg starter pc´n får jeg bare opp streker på skjermen,( har sjekka med andre skjermer også. Er det noe som har et slikt skjermkort liggende , eller har noen bedre løsning på problemet ( som et ennet skjermkort)? Leste på www.dinside.no at dette kortet er spesiallaget til Medion pc. Håper på en rask løsning av problemet. Hilsen Trond Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå