Gå til innhold

hvordan får jeg surround lyd fra Xbox 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den røde og hvite kabelen vil ikke gi deg 5.1 surround lyd, kun 2.0 stereo. Ut av dette kan du max få Dolby Surround om forsterkeren din støtter dette.

Du må uansett bruke den røde og hvite kabelen direkte fra Xboxen og ikke fra TVet, da komponentkablene kun overfører bilde. Så du har ikke noe 360 lyd å overføre fra TV.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

Hvilken kabler må jeg da bruke, og hvor må jeg plugge de inn? :)

Edit:

Du må uansett bruke den røde og hvite kabelen direkte fra Xboxen og ikke fra TVet, da komponentkablene kun overfører bilde. Så du har ikke noe 360 lyd å overføre fra TV.

Jeg glemte å si at den hvite og røde kabelen som er i scarten fra xboxen er i TVen..

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg er fullstendig enig der. Pro logic greier kanskje gi deg lyd i alle kanalene, men ekte surround blir det ikke. En 5.1-simulering bli aldri det samme som ekte 5.1. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også et spørsmål om surround til xbox 360! Jeg har Logitech X-540(ligger link helt nederst), der fulgte det med en kabel som har inntak på begge sider, på den ene siden er det 2 inntak, 1 rød og 1 hvit, og på den andre siden er det bare 1 grønn. I burksanvisningen stod det at jeg skulle bruke denne hvis jeg skulle bruke anlegget på konsoll, så det ville være rart hvis jeg ikke får 5.1 surround med den kabelen da? når bruksanvisningen ikke sier noe om det, men etter det jeg har lest her, og andre steder, så trenger jeg flere kabler? Tror jeg da, noen som vet det?

Logitech X-540: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327538

GLAD FOR SVAR! :thumbup:

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere i tråden her så får du ikke surround med den kabelen.

Ja, jeg nevnte det over, men måtte bare være sikker :thumbup: Men teit av Logitech at det ikke står noe om det, og at når du kjøper et 5.1 surround system som du skal kunne bruke på konsoll, så får du ikke surround... :p men, da får jeg hande inn kabler da, takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...