Kontorstol Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg vil gjerne ha surroundlyd på min Xbox 360, en det kommer bare lyd fra høytalerene fremme. Jeg har komponentkablene fra Xboxen inn i TVen og en hvit og rød (husker ikke navn) kabel fra TV til surroundanlegget (LG dvd maskin med 5.1 lyd), men det blir ikke surroundlyd Anyone? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Den røde og hvite kabelen vil ikke gi deg 5.1 surround lyd, kun 2.0 stereo. Ut av dette kan du max få Dolby Surround om forsterkeren din støtter dette. Du må uansett bruke den røde og hvite kabelen direkte fra Xboxen og ikke fra TVet, da komponentkablene kun overfører bilde. Så du har ikke noe 360 lyd å overføre fra TV. Endret 26. oktober 2008 av JerkenovDecoq Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hvilken kabler må jeg da bruke, og hvor må jeg plugge de inn? Edit: Du må uansett bruke den røde og hvite kabelen direkte fra Xboxen og ikke fra TVet, da komponentkablene kun overfører bilde. Så du har ikke noe 360 lyd å overføre fra TV. Jeg glemte å si at den hvite og røde kabelen som er i scarten fra xboxen er i TVen.. Endret 26. oktober 2008 av Kontorstol Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvis forsterkeren din har optisk inngang, så kan du bruke en optisk lydkabel fra Xboxen til forsterkeren. Hvis du ikke har slik inngang, bruk den røde og hvite fra Xboxen direkte til forsterkeren. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Koblet den hvite og røde kabelen fra xboxen inn i forsterkeren, men ingenting skjedde, så jeg makket litt med noen innstillinger og nå virket det Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 det er ikke 5.1 min venn, skaff deg optisk (å lover deg det, du angrer aldri på det) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er fullstendig enig der. Pro logic greier kanskje gi deg lyd i alle kanalene, men ekte surround blir det ikke. En 5.1-simulering bli aldri det samme som ekte 5.1. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Det kommer ihvertfall lyd fra alle høytalerene, og lyd som kommer bakfra i spillet kommer fra høytalerene bake. Hvordan kan dere si at det ikke er surround? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dolby Pro Logic, DTS Neo:6. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Det gidder jeg ikke å lese, så det kan være det samme Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har også et spørsmål om surround til xbox 360! Jeg har Logitech X-540(ligger link helt nederst), der fulgte det med en kabel som har inntak på begge sider, på den ene siden er det 2 inntak, 1 rød og 1 hvit, og på den andre siden er det bare 1 grønn. I burksanvisningen stod det at jeg skulle bruke denne hvis jeg skulle bruke anlegget på konsoll, så det ville være rart hvis jeg ikke får 5.1 surround med den kabelen da? når bruksanvisningen ikke sier noe om det, men etter det jeg har lest her, og andre steder, så trenger jeg flere kabler? Tror jeg da, noen som vet det? Logitech X-540: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327538 GLAD FOR SVAR! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Som sagt tidligere i tråden her så får du ikke surround med den kabelen. Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Som sagt tidligere i tråden her så får du ikke surround med den kabelen. Ja, jeg nevnte det over, men måtte bare være sikker Men teit av Logitech at det ikke står noe om det, og at når du kjøper et 5.1 surround system som du skal kunne bruke på konsoll, så får du ikke surround... men, da får jeg hande inn kabler da, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå