Gå til innhold

ta opp lån etter å betalt siste inkasso regning

trespiser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, poenget mitt var bare at den automatiserte søkeprosessen ikke tar høyde for ny jobb og endringer i inntektsgrunnlaget i like stor grad som en finansrådgiver som sitter på andre siden av bordet.

Off-topic: som om at bankenes problemer/tap kommer til å være nye låneopptak og ikke de som har fått låne 9 ganger årsinntekt i fjor.

Lenke til kommentar
Du har ingen grunn til å ikke få lån når anmerkning er slettet. Inkasobyrået sender mail til kredittopplysningsbyråene om at saken er oppgjort og at anmerkningen skal slettes. Dette tar maks et par dager fra de har sendt mail. Skaen slettes helt, og blir ikke stående i 4 år, det er kun hvis saken ikke er oppgjort. Så du kan faktisk ringe kredittopplysningsbyråene selv å sjekke om de er slettet og dermed gå i banken :-)

Litt info:

http://www.db24.no/DB/Nyheter/?module=Arti...licShow;ID=2276

Det er sånn at det skal slettes så fort som mulig, men du verden hvor sløve de forskjellige selskapene er med dette. Det skal gå automatisk, men enkelte selskap samler på slike saker og sender det hver 14. dag istedenfor å sende slettemelding med en eneste gang saken er oppgjort. Det er ganske mange som er avhengige at anmerkningen blir slettet så fort som mulig, men selskapene gir blaffen. Saker som skulle vært avsluttet pga foreldelse for et par år tilbake står f.eks åpne, og masse annet. Det er _veldig mye_ snusk i de forskjellige selskapene. Jeg har selv jobbet for et av de verste i Oslo, og hovedfokus hos sjefene er å tjene inn så mye penger på så kortest mulig tid før det blir kroken på døren for selskapet. Jeg kan f.eks ved å ta en tlf til en avis eller kredittilsynet være til stor hjelp å stenge inkassoselskap eller gi de veldig veldig dårlig rykte. Men nok OT.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...