bosannes Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hei Jeg trenger å sette opp en databaseserver som er lett tilgjengelig for databaseprogrammer som OpenOffice Base og MS Access. Har allerede en MySQL-server kjørende, men det virker veldig tungtvindt å koble til denne fra Base og Access. Jeg er ikke så dreven på databaser, men det ville også vært greit å kunne hatt hyperlenker i tekst i tabeller. Bruksområdet skal være som en veldig enkel wiki som alle på arbeidsplassen kan vise og endre på. Jeg er også åpen for dedikert programmvare for klientene, men den må isåfall være tilgjengelig for både Win, Linux og Mac (Både Intel og PowerPC) PS: Freeware/open source er alltids fint PS2: Postet først denne i "Annet om programvare", men uten hell. Derfor prøver jeg heller her. Ville da tro det finnes enkle løsninger for dette? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det høres ut som om du allerede har løsningen. MySQL er utmerket for oppgaven. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Ok. Har som nevnt slitt litt fra klientsiden, men da er det kanskje noe jeg gjør galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå