johan1 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 hei. jeg lurte på hvordan jeg må treffe på ballen for å få lange utspark? hvordan skal foten ligge? hvordan skal jeg treffe på ballen? tilløp? hvor på foten må jeg treffe? osv....... håper på å få tidlig svar. Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du må treffe under ballen for å få den til å gå høyt, i tillegg må du skyte hardt som faen Lenke til kommentar
1414 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du må treffe under ballen for å få den til å gå høyt, i tillegg må du skyte hardt som faen Dersom teknikken din er bra, skal du ikke ha behov for å "sparke hardt som faen" råd som jeg har fått er å strekke vristen, litt langt og skrått tilløp og treffe under ballen. I tillegg er det lurt å skyte med fullstyrke på trening, er det viktigere å tenke på teknikken. Et tips er åsså å legge ballen på venstre side av 5-meteren (dersom du skyter med høyre fot). Dette fordu ballen vil da gå utover sidelinjen dersom du bommer. Øvelse gjør mester:) Finn deg et 11'er mål, skyt ballen fra omtrent 5-meter og sikt på tverrliggeren;) Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Du må treffe under ballen for å få den til å gå høyt, i tillegg må du skyte hardt som faen Dersom teknikken din er bra, skal du ikke ha behov for å "sparke hardt som faen" råd som jeg har fått er å strekke vristen, litt langt og skrått tilløp og treffe under ballen. I tillegg er det lurt å skyte med fullstyrke på trening, er det viktigere å tenke på teknikken. Et tips er åsså å legge ballen på venstre side av 5-meteren (dersom du skyter med høyre fot). Dette fordu ballen vil da gå utover sidelinjen dersom du bommer. Øvelse gjør mester:) Finn deg et 11'er mål, skyt ballen fra omtrent 5-meter og sikt på tverrliggeren;) skal vristen ligge i 45,90 eller 0 graders vinkel? Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (...) litt langt og skrått tilløp (...) Jeg prøvde faktisk å løpe rett på ballen, altså i en rett linje, og da gikk ballen faktisk temmelig langt. Så du kan jo prøve det en gang å se hvordan det går Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=995922&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924786&hl= Kan du ikke bare gå ut og øve? Det er aldri noe ordentlig fasit-svar på hvordan du skal treffe, det finnes maaange teknikker. Lag din egen. Treff på vrista, da skyter du langt. Jeg gjør iallefall det, men det finnes sikkert tilfeller der det er andre som skyter lengre med innsiden. skal vristen ligge i 45,90 eller 0 graders vinkel? Vristen skal nok ikke ligge i 45,9 eller 0 grader. Det er aldri så nøye hvordan den skal ligge. Endret 2. november 2008 av Mads7 Lenke til kommentar
gaggy Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 gjør et tricks med en venn. legg ballen allerede på plass før dødballen skal tas så du slipper å sparke ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå