Gå til innhold

utspark fra mål?

johan1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må treffe under ballen for å få den til å gå høyt, i tillegg må du skyte hardt som faen :)

Dersom teknikken din er bra, skal du ikke ha behov for å "sparke hardt som faen";) råd som jeg har fått er å strekke vristen, litt langt og skrått tilløp og treffe under ballen. I tillegg er det lurt å skyte med fullstyrke på trening, er det viktigere å tenke på teknikken.

Et tips er åsså å legge ballen på venstre side av 5-meteren (dersom du skyter med høyre fot). Dette fordu ballen vil da gå utover sidelinjen dersom du bommer.

Øvelse gjør mester:) Finn deg et 11'er mål, skyt ballen fra omtrent 5-meter og sikt på tverrliggeren;)

Lenke til kommentar
Du må treffe under ballen for å få den til å gå høyt, i tillegg må du skyte hardt som faen :)

Dersom teknikken din er bra, skal du ikke ha behov for å "sparke hardt som faen";) råd som jeg har fått er å strekke vristen, litt langt og skrått tilløp og treffe under ballen. I tillegg er det lurt å skyte med fullstyrke på trening, er det viktigere å tenke på teknikken.

Et tips er åsså å legge ballen på venstre side av 5-meteren (dersom du skyter med høyre fot). Dette fordu ballen vil da gå utover sidelinjen dersom du bommer.

Øvelse gjør mester:) Finn deg et 11'er mål, skyt ballen fra omtrent 5-meter og sikt på tverrliggeren;)

skal vristen ligge i 45,90 eller 0 graders vinkel?

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=995922&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924786&hl=

Kan du ikke bare gå ut og øve? Det er aldri noe ordentlig fasit-svar på hvordan du skal treffe, det finnes maaange teknikker. Lag din egen. Treff på vrista, da skyter du langt. Jeg gjør iallefall det, men det finnes sikkert tilfeller der det er andre som skyter lengre med innsiden.

skal vristen ligge i 45,90 eller 0 graders vinkel?

Vristen skal nok ikke ligge i 45,9 eller 0 grader. Det er aldri så nøye hvordan den skal ligge.

Endret av Mads7
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...