thor90 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hei! Har kjøpt meg en D-Link DIR-655 Router. Den satte seg selv opp ved hjep av en CD-rom. Problemet er at jeg får kun tilkoblet meg med 1 PC og kun den PCen. Ingen andre Det fungerer selv ikke å komme på nettet med en annen PC via kabel/WLAN selv når den PCen som nettet fungerer på er frakoblet. I tilleg så finner jeg heller ikke routern når jeg skriver: 192.168.2.100 i adresselinja. routern blokker heller ikke for noen MAC-adresser. Noen som veit hvordan jeg kan komme meg på nett? Eller trengs det mer info først? Bare å hyyle ut, ektrem taknemelig for svar! Endret 28. oktober 2008 av thor90 Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) hvilke instillinger gjorde du ved hjelp av cd-rom'en? Er DHCP aktivert på routeren? og har du forandra IP-adressen til routeren? vanlige er 192.168.0.1. Endret 26. oktober 2008 av Xcited Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvordan kobler du deg til? Med PPPoE mot Telenor? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 er PPPoE mot telenor ja.. bruker du telenor sin Speedtouch foran din D-Link? isåfall må du sette den Speedtouch'en i "bridgemodus".. Lenke til kommentar
thor90 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Kjører PPPoE ja (med en Speedtouch 510i modem), hvis jeg prøver noe annet så kommer jeg meg ikke på nett uansett hva jeg gjør, og det står heller ikke at jeg har noen Connections inni momemet når jeg trykker på Connections. Har ikke forandra noe på IPadressen til routeren siden jeg satte den opp med CD-romen. Dette er instillingene som står når jeg trykker på Network Settings når jeg har skrevet: 192.168.0.1 i adresselinja på den PCen som får tilkoblet seg routeren. Om jeg skriver det på noen av de andre PCene vil bare siden kan ikke vises komme frem. Router settings: Router IP Address: 192.168.0.1 Subnet Mask: 255.255.255.0 Locan Domain Name: Enable DNS: Ja DHCP Server Settings: Enable DHCP Server: Ja DHCP IP Address range: 192.168.0.100 to 192.168.0.199 (usikker på hva menes med dette) Always Broadcast: Ja (compatibility for some DHCP Clients) NetBIOS announcement: Nei Learn NetBOIS from WAN: Nei NetBIOS Scope: NETBIOS node type: Mided-mode (Broadcast then Point-to-Point) Primary WINS IP Address: 0.0.0.0 Secondary WINS IP Address: 0.0.0.0 Håper noe av denne infoen kan være til hjelp.. Bridgemodus? Vil det si Bridged Ethernet? Om jeg velger denne tilkoblingsmetoden så kommer jeg meg ikke på nett med noen av PCene + WAN lyset på modemet slutter å lyse. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har du koblet det riktig? Modem i WAN-porten (internettport) og resten i LAN? Resett routeren ved å stikke inn en pennespiss bak til lampene foran blinker. Resten burde være plug and play. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hvis du vil at din D-Link skal være den som styrer internett og ikke Speedtouch'en, så må Speedtouch'en settes i bridgemodus. Da sender den all informasjon videre til din D-Link. Gjør du dette må du velge PPPoE instillingene på D-Link'en.. Koble alle datamaskiner til D-Link'en, og D-Link-WAN til Speedtouch-LAN. Kan være greit å gjøre dette.. gjør ting litt enklere når du skal åpne porter for ulike programmer og tjenester.. Hvis pc'ene dine ikke får IP fra D-Linken, så burde du resette den ja, og sette opp instillingene på nytt. Kan være at du har aktivert MAC-Adressfilter, eller deaktivert andre innganger på en eller annen måte. Reset den og skriv til oss hvordan ting går etter det.. Lenke til kommentar
thor90 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Yes Yes YES... Funker nå ja Satte modemet på Bridgemodus. Resatte routeren (D-Link 655), stilte den inn på PPPoE(Adress mode på: Dynamisk IP) med brukernavn og passord. Det gjorde at jeg kommer inn på nettet med 2 av 3 PCer. 1 Via kabel(OS: Vista), 1 via WLAN(OS: Vista). Med det første var det en PC som har Windows 98 på som ikke kom på nett,selv om jeg skriver 192.168.0.1 i adressefeltet fant den ikke routeren. Da tok jeg en CAT5-kabel mellom LAN-porten i D-Link 655 Routern og inn i LAN-porten min gamle SMC (husker ikke akkuratt model). Så en ny CAT5-kabel mellom SMC routern og PCen med Windows 98 på. Det gjorde at alt fungerer smooooth som aldri før! Takk for hjelpen alle sammen! Utroooolig happy nå! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 1. Sjekk at du ikke har statisk IP på Win98. Har du statisk ipadresse i et annet subnett enn 192.168.0.x så forklarer det hvorfor D-link ikke fungerer mot PC. 2. Du kan prøve å sette opp maskinen med Windows 98 med statisk ipadresse mot D-link. 192.168.0.10 255.255.255.0 192.168.0.1 (Gateway) 192.168.0.1 (DNS) Da skal den trolig fungere rett mot D-link. Hvis ikke ville jeg ha prøvd et annet nettverkskort i den maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå