Gå til innhold

Religionsfritt samfunn - hvem skal jeg stemme på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket norske politiske parti skal jeg stemme på hvis jeg vil at kirke og Stat skal skilles, samt at all økonomisk støtte (statlig og kommunalt) til alle former for trossamfunn og religionsbaserte skoler og kurssteder skal stoppes?

-stianen

Det siste du bør gjøre er å stemme på de partiene som tradisjonelt har vært religionsfiendtlige, altså venstresiden. Islam er fredet for disse og dogmatisk religion får et kraftig oppsving som følge av deres politikk. Norge blir langt mer religiøst og kvinneundertrykkende. Det samme blir tilfelle med en stemme til Venstre.

Lenke til kommentar
Jeg må bare kommentere det at bare fordi stat og kirke skilles kan det bli slik at kirken vokser. Tenk deg hvilken større indivduell makt kirken har hvis de ikke må forholde seg til staten.

Kirken er vel nokså avhengig av navlestrengen til statskassa. Jeg er ikke sikker på hva slags _makt_ de skal kunne utøve, og på hvem, uavhengig av om de har en pakt med Staten eller ikke.

Jeg synes bare det er helt feil at man automatisk skal bli medlem av en eventyrklubb (Statskirken) før man har lært seg språk engang.

-s

Lenke til kommentar

Uff... DLF virket nokså hjernedødt. Som FrP på LSD. Legalisere narkotika... Tullinger!

Ideelt sett ville jeg hatt et parti som hadde helse-, sosial- og kulturpolitikken til AP, finanspolitikken til H, miljøpolitikken til Bellona og INGEN statskirke eller støtte til trossamfunn.

-s

Endret av stiansa
Lenke til kommentar

Du kan bli medlem av Human-Etisk Forbund for å støtte de sakene. Og så velge parti basert på andre faktorer. Ingen partier er spesielt gode for oss på disse områdene.

En annen ting er å stemme for å holde KRF ut av regjeringen.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...