Gå til innhold

Liposinol for å kontrollere vekten, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Kom over dette kosttilskuddet i en artikkel på kk.no, "Drahjelpen som virkelig virker" var overskriften. Virkningsmetoden var at dette tilskuddet visstnok binder deler av fettet i maten en inntar, før kroppen får tatt det opp. Som dermed har en viss effekt på vekten ettersom en forhåpentligvis legger mindre på seg av maten en spiser?

Har ikke vurdert seriøst å prøve dette ut selv, enda. Ville selvsagt da vært sammen med trening og et sunt kosthold. Men jeg er ute etter erfaringer med produktet, virker det? På hvilken måte, og var det noen bivirkninger? Og hva skjer om/når en slutter å bruke liposinol, raser en opp i vekt igjen da?

Ble litt nysgjerrig, venter i spenning på erfaringer!

Endret av ingrid89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ja, helt enig der. Slike kosttilskudd som du snakker om her er aldri noen god løsning på lang sikt. Moren til en venninne av meg prøvde noe lignende, og det eneste som skjedde var at alt vannet i kroppen henens forsvant ut, slik at hun måtte drikke mer, og gå på do oftere. Drikke mer kan man gjøre uten å gå på slankepiller.

Lenke til kommentar

Fettblokkere som det der gjør i prinsippet at man fjerner noen kalorier fra maten man spiser. Effekten er i prinsippet den samme som om man bare spiser mindre kalorier, bortsett fra at det koster penger i tillegg så klart. Teoretisk sett så kan jeg ikke heller se for meg at det skal gjøre noe med sultfølelsen, da dette i bunn og grunn er kroppens reaksjon på å få færre kalorier inn enn det den har vent seg til. Siden kroppen aldri får de kaloriene som blir blokkert, så er det som om man aldri spiste dem, og man blir sulten som om man aldri spiste dem.

 

Og til slutt, den makronæringsgruppen man bør kutte ned på først for å enklest/mest komfortabelt gå ned i vekt er karbohydrater, ikke fett. Nå vet jeg ikke om noe sånt finnes, men en karboblokker ville være mye bedre enn en fettblokker, hvis man først skulle velge å få for denne typen preparat for å slanke seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...