Vrinsk Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Noen som vet å lenge en pizzadeig skal heve? Og skal den ligge i et sted varmt eller ikke? Hva går fortest? Endret 26. oktober 2008 av Vrinsk Lenke til kommentar
Capria Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det kommer an på, har du laget den fra grunnen av så skal den vel heves i en halvtimes tid tror jeg, i romtemperatur/litt varmere. Er det sånn ferdigblanda i pose så står det vel på pakka. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 40 minutter på et varmt og fuktig sted er best. Lenke til kommentar
jetta89 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Noen som vet å lenge en pizzadeig skal heve? Og skal den ligge i et sted varmt eller ikke? Hva går fortest? Pass på at vannet du blander gjæren i her ca 37 grader, så skal den stå på eit litt varmt sted for å få bli mest mogleg heva!!! funker alltid!! Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Hva slags gjær bruker du? Tørrgjær? Hev deigen(skal bli ca dobbelt så stor) før du gjør den flat, og tar på fyll osv.. Endret 5. november 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
MSg Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Sleng ferdigkjevlet deig på en plate, sett platen over vannbad med varmt vann og håndklede over. Funker fett.. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Enig med Odd Ball her. Det jeg også liker å gjøre er å sette deigen i den forvarmede ovnen i fem til ti minutter etter at man har kjevlet den ut på platen, men før man har på noe fyll. Dette gjør at den hever litt og blir luftigere, samtidig som man lettere unngår at den blir "deigete" etter at pizzaen er ferdig. Mmm nå ble jeg sulten... Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 ikke ha noen vinduer åpent, da tar det dobbelt så lang tid sett deigen i sola BTW da blir den varma opp og den hever fortere da Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis målet kun er at deigen skal heve raskt: bruk vann som holder 37 grader hvis du bruker fersk gjær og litt varmere hvis du bruker tørrgjær. Hvis målet er god pizzabunn, spesielt hvis du vil ha italiensk type, bruk mindre gjær, litt kaldere vann og la det ta den tiden det tar... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Personlig så pleier jeg ikke heve den i det hele tatt. Liker ikke så tjukk bunn på pizzaen. Bedre med tynn mener nå jeg. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nja, kommer litt ann på typen pizza jeg lager. Den jeg pleier å lage til PerO0o. når han er på besøk lar jeg heve to ganger; en gang i bollen og en gang på brettet. Da blir den ekstremt god. Men den jeg lager hos tremenningen min heves nesten ikke i det hele tatt. Men den lages mer som en italiensk pizza. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Her er et godt tips for enkel heving. Putt steikovnen på 40 grader og putt den inn. Funker hest Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det kommer helt an på hva slags ingredientser du bruker i deigen. Men en god deig skal heve i én time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå