SintBrus Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: hvor er det du har hørt de greiene der? Verste møkka jeg har hørt!! Da har ikke du hørt så mye. Jeg leste nemlig for 2 måneder siden på itavisen.no om nettopp det der. Adressen er her sånn Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 ME e dønn stabilt hoss mæ.. har AMD å Via chipsett :smile: weard :smile: e jo ikkje nåkka vanskeli å sette opp nettverk i ME da? syns d e verre i Xp. Men d e vel at æ ikkje har heilt funne ut korkjn man fixe d ennnu :smile: Lenke til kommentar
TheTurboMan Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei jeg kjørte win98se på asus k7m med athlon 650 det er med amd chipsett kræsja ganske så ofte. kjøpte ny innmat i boksen asus a7v med via chipsett det har kræsja en gang det var når pc hadde stått på lenge og hardiskene hadde skrudd seg av.. skjedd bare en gang. win me synes jeg er meget bra og veldig stabil har aldri prøvd noe annet enn win 98se og win me :smile: Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Det er nok bare en ting å si... Go ME, alle dere som bruker 98, 98SE. kast det installer ME eller XP det fungerer.. :smile: :smile: Sephiroth Lenke til kommentar
Trot Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Kjører Win ME, og er svært fornøyd. Vurdrer å oppgradere til XP, men har andre ting å bruke pengene på. Maskinen krasjer bare når jeg overklokker litt for mye (1Ghz P3 til mer enn 1125Mhz) Da er det bare den gamle SCSI disken for får problemer... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Win9x/ME/wintendo *grøsse* Det fyrser kaldt nedover ryggen. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg har alltis kjørt mw 100% dønn stabil. hAr det vært noe galt har det vært hardware eller bios. BobboZ ME RULER Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Det her skulle vel si det meste.. http://www.itavisen.no/art/1297724.html Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Det viktige er hvordan vi selv syns om OSet etter å ha brukt det i en lengre tid. Jeg har brukt Win3.1/3.11/95/98/98se/ME/XP over lengre tid. Har ikke brukt 2000 og NT så mye. Husker ikke så mye fra Win 3.x tiden, men 95 husker jeg. "Du har utført en ulovlig operasjon..." 98 var det samme. Bluescreen, programmer som slår seg av. 98se var bedre. Da kom ikke de så ofte. Men med ME ble hele det problemet løst. Men av erfaring så håndterer ikke ME RAM så bra. Jeg kan spille Planetarion noen dager uten problemer, men med en gang jeg startet Diablo II og spilt det en stund, gikk maskinen treig. (på tide med en reb00t). Men nå kjører jeg XP Pro (med lisens som fulgte med Dell'en min). Maskinen har stått på i 3 dager 22 timer og 44 minutter uten at jeg har tatt en reboot. Og jeg har ikke tenkt til det. Det hadde ikke gått an med Win ME. i alle fall ikke den jeg kjørte. Jeg brukte Abit KT7 med en Duron, så det kan være et av de VIA tilfellene, men jeg tviler. Jeg overclocket fra 700@999 også da (gamle maskinen min). Men tror ikke det er pga OC, for nå kjører den også XP uten problemer. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hos meg har WinME fungert veldig bra. Mye bedre enn Win98 og Win98SE. Men nå har jeg "vokst" ifra 9x (heldigvis) Bruker nå WinXP Pro og Windows2000 Adv. Server. Rett og slett glimrende! Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kjører nå WinME, Win2k pro, og Mandrake8.1 på en AMD XP1800+ med VIA KT266A chipset, og alle OSene er temmelig stabile. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Synes winME er bedre enn win 98. men ikke misforstå "bedre". Det suger vilt allikevel. men win98 suger litt mer. Windows XP er best. (2000 er ganske bra også.) Det desidert lureste er å ha multi-boot med: WinME Win2k WinXP Lenke til kommentar
ilex Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 nei nei. multiboot med: dos winXP linux (choose distro of your preference) =] ps. takk takk til de som fant linker til mitt utsagn om at winme var blitt kåret til tidenes it-kalkun. klarte ikke finne den selv =P [ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-01-18 17:33 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 jaja. glemte DOS. Det er jo det kuleste OS'et. masse kult å finne på der... Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Forbløffende mange som har bra erfaring med ME. BRA. ME er tingen hvis du skal bruke 9x kjernen. Sephiroth Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Før hadde jeg Athlon 650 på et ABit KA7-100 hovedkort med Via KX133 chipsett.. og WinME! Altså den verst tenkelige løsningen (høres i hvert fall slik ut her på forumet). Og det -fungerte-. Kan også nevne at skjermkortet var GF2GTS og hadde Mosel 128mb PC133 SDRAM. Ting fungerte helt greit. Ikke særlig problemer! Hadde også SBLive! så til tider sleit jeg litt med spraking i lyden! Dette skjedde bare når jeg spilte f.eks. Carmageddon TDR2k.. men gjett om det var irriterende! :razz: Men det da ikke akkurat ukjent at VIA chipset + SBLive! = Konflikt. En ting som er verdt å ta med er at WinME -SUGER- på nettverk. Og da mener jeg virkelig suger! Det er helt elendig. Fikk mer eller mindre ødelagt et LAN jeg var på. Og slikt er veldig kjedelig. Hadde forresten et 3Com 10/100mbit 3C905B nettverkskort. Jeg solgte maskina mi ettersom jeg ville kjøpe ny.. og mest fordi jeg fikk en vanvittig god pris for den. Men uansett.. nå har jeg samme nettverkskortet i min nåværende maskin. Det er en gammel haug av en pc.. med Win2K installert :smile: Og nettverk -FUNKER- Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 *host* 9x / ME er noe av det verste ever, ... NOen ME fanatikere som har lagt merke til at det går bare tregere og tregere jo lengre du har systemet oppe uten reboot... Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Hva er så GALT med netverket i ME, kan noen gi meg noe ONKLIG svar på det... og en ting til ME har bare EN svakhet,, den lekker minne så det holder. Der har du svaret på hvorfor det går tregere og tregere jo lenger maskinen har stått på.. Sephiroth Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg har hatt ME, og var ikke fornøyd med det sammenlignet med w98se og w2k. Du spør om nettverk. Jeg har satt opp en del maskiner i nettverk, og her for en tid tilbake satte jeg opp to maskiner med en printserver opp i nettverk. Begge maskinene hadde ME. Det var gjennomført ustabilt, spessielt mht. printserveren. Masse reestarter. Satte inn w2k på begge maskinene, samme oppsettet/software ellers, og det har nå kjørt dønn stabilt i 4-5 mnd. Så det ER forskjell, og hva det VAR med ME som gjorde dette, kommer jeg aldri til å forske på heller. Det ble billigere for dem som eier maskinene å kjøpe w2k oem lisenser enn å ha meg til å holde på å rote med me i ENDA flere timer, og kansje alikavel ikke få det stabilt. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: Den 2002-01-16 17:54, Sephiroth skrev:Jeg Hører/leser over alt at ALLE mener at WIN ME er noe dritt, at det er det OSet som suger mest, og som folk har hat mest problemer med.Dette kan jeg ikke forstå.Jeg har aldri hatt et så stabilt system som når jeg kjørte Win ME. (Tester XP nå)ME kræsjet aldri for meg. Ikke noe problemer når jeg installerte det, ikke noe problemer med noen hardwaren jeg har. (Heg har mye kort ol)Ikke noe problemer med software (har MASSE software inne)Så jeg forstår det bare ikke.I forrhold til Win 98 så er ME overlegent. Jeg har aldri hat så mye problemer med maskina som når jeg har kjørt Win 98..Sephirothhttp://www.clansalsa.comhttp://sephiroth.clansalsa.com<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sephiroth på 2002-01-16 17:54 ]</font> Sånt spørs veldig på resten av systemkonfigurasjonen og drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå