Gå til innhold

Hvilken iPod bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Han kan klare å finne ut litt om spillerne selv også ;)

Og forresten så heter det hvilken.

Argumenter for:

• D2'en har 52 t med musikk og 10 med video, mens ipoden har halvparten.
  • D2'en har en kraftigere forsterker som gir bedre lyd og kan drive bedre hodetelefoner
  • Adobe Flash Lite player
  • Mye bedre EQ som ikke forvrenger lyden
  • SD kort inngang. Kan få puttet 32 gb ekstra hittil, eller 16 gb for 250 kr!
  • Filstøtte
  • Ikke Itunes, drag and drop
  • Trenger ingen spesiell kabel for å lade, helt vanlig microusb.

Du mener vel mini eller? Samme som på PS3-kontrollene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal ut med så mye penger kan du likegodt kjøpe en Cowon D2 (elns) og et minnekort, slik jeg gjorde.

hardcoregamer93: Hvorvidt jeg har underfølsome ører eller ikke bør ikke være opp til deg å spekulere i. Bortsett fra at man får presset mer lyd ut av D2 enn iPod Nano, kjente ikke jeg noen forskjell når det var snakk om MP3, bortsett fra at det var en del mer bass i D2. Men nå har jeg hele samlingen min i FLAC på D2 og er strålene fornøyd

Lenke til kommentar
Når du skal ut med så mye penger kan du likegodt kjøpe en Cowon D2 (elns) og et minnekort, slik jeg gjorde.

hardcoregamer93: Hvorvidt jeg har underfølsome ører eller ikke bør ikke være opp til deg å spekulere i. Bortsett fra at man får presset mer lyd ut av D2 enn iPod Nano, kjente ikke jeg noen forskjell når det var snakk om MP3, bortsett fra at det var en del mer bass i D2. Men nå har jeg hele samlingen min i FLAC på D2 og er strålene fornøyd

Hadde en ganske intresang sammenligning i sommer:

Blindtest

Mp3: Apple iPod touch VS Sony NWZ-A828.

Sang: Bruce Springsteen - Born to Run - Mp3 VBR (Virtual Bit Rate..)

Headset: Sennheiser CX300 og Sennheiser PX100, altså midrange headset til under 400 kroner..

Utfordring; plukk den mp3-spilleren som hørest best ut.

Resultat: Jeg plukket ut Sony begge gangene. Det samme gjorde de to jeg gjorde dette forsøket sammen med.

Lenke til kommentar
harcoregamer93: Unnskyld meg om jeg velger å ikke ta deg på ordet, og i hvert fall ikke se på deg som en troverdig dommer.

Feel free.

Det gir jeg med en god faen i..

Til dere andre;

Jeg har faktisk gjort det. Testen var blind, og med to nøytrale dommere.

Tror dere meg ikke? Da sier jeg bare; kos dere med drittlyden man får fra en iPod.

Endret av hardcoregamer93
Lenke til kommentar

Jeg forstår deg i utgangspunktet hardcoregamer93, i og med at du vil få frem at man kan få bedre lyd i en Cowon eller lignende enn man kan i en iPod.

Men dine dårlige evner til å føre konstruktiv debatt kommer nok ikke til å overbevise særlig mange, hvertfall ikke når du kommer flåsete argumenter som "det gir jeg en god faen i" og "kos dere med drittlyden".

En blindtest laget på et gutterom av to/tre 14/15-åringer er vel ikke helt innertier heller.

Derfor mener jeg du ødelegger for oss som mer moderat prøver å fremheve forskjellen mellom f.eks. MP3 og FLAC eller iPod og Cowon.

Det prøver å fremstille det som dag og natt - men så gale er det faktum ikke. Ut fra egen erfaring kan jeg si at iPod leverer akseptabel lyd - selvfølgelig ikke ultimat, men helt akseptabel.

Og ja - jeg tror nok lyden blir noen hakk bedre på en cowon D2 enn på en iPod Touch, både med tanke på bass og fyldighet. Det er også mulig å levere mer lyd fra en Cowon D2 enn en iPod Nano 1G. Men det er ikke snakk om dritlyd fra iPod. Og det gagner ikke saken å argumentere på en slik flåsete og lite gjennomtenkt måte.

Lenke til kommentar

okaaaay... her var det liv...

Nå har jeg bestemt meg for hvem... jeg tar lang fart å driter i hele iPod nano, men holder meg til iPod.

Går for en iPod touch jeg :!:

så gir jeg en god faen i hele cowdon d2 eller hva den saken het...

takk for svar...

Lenke til kommentar
Å si at brorparten av alle på jorden ikke bryr seg om hvordan det høres ut, det er nok å ta litt hardt i. Men jeg vil påstå at veldig mange ikke er så veldig kritiske til hvordan musikk-kvaliteten er.

Siden de ahv vokst opp med håpløs iPod lyd..

Helt enig. 80% av kidsa i dag tror at det er ipods som gjelder og enkelte sauer tror at ipod var det som starta mp3 sirkuset.. Tråstarter er 14 år o skriver som en også. Han er ute etter en ipod fordi ''alle'' andre har det og det er trendy og coolt.

Klassisk eksempel det her. Trådstarter hvorfor MÅ du ha ipod ? Kan godt skjønne touch pga mulighetene. Glad jeg vokste opp på 90 tallet med kvalitetlyd fra sony walkman, discman og ikke minst minidisc..

Alle kjerringene der ute med ipod i veska vetuu, hakke peiling..

Lenke til kommentar

grunn til at jeg vil ha iPod, er IKKE at alle har det... Jeg har bare alltid hatt lyst på det.

grunn til at jeg vil ha ipod touch er pga alle tinga man kan laste ned til den, f.eks.

,
og en haug med spill...

Lyd forskjellen på cowdon eller hva det var, og iPod er vel ikke SÅÅÅÅÅÅ stor.

Dere syns vel ikke det er gode nok arrgumenter, men det er jeg som vil ha iPod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...