Gå til innhold

Hvilken iPod bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Ja, kjøp Sony eller Cowon, noe som duger (eier iPod på alle nivåer)

Jeg har selv en Sony NWZ-A828KB (med bluetooth hodetelefoner), den fungerer veldig bra. Den er liten, lett, skjerm med kvalitet, lydkvalitet og bluetooth.

Jeg husker at jeg kjøpte en iPod Nano 3. gen på Elkjøp en gang, den funka jo greit den, men uten å ha noe som kan kalles kvaliteter. Jeg leverte den tilbake (mot penger kontant) ettter 1-3 dager(litt usikker på antallet, men det var bare noen få)

Den avgjørelsen er en av de bedre jeg har gjort. iPod duger nok ikke hvis du bryr deg om lydkvalitet.

Men hvis jeg skulle ha valgt en iPod nå, så måtte det nok ha vært en Touch 2. gen, pga underholdningen og alle mulighetene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit greit, har tatt poenget.... Jeg skal ha iPod, det vil jeg ha, men tydeligvis ikke dere.

Men vis det er så ****** viktig om det står hvem eller hvilken skal jeg gjøre om det... Skal ikke forstyrre dere med den dårlige gramatikken min jeg, så kan dere gå å kose litt med gramatikk bøkene deres...

Takker for svar...

Endret av Finni94
Lenke til kommentar
det at dere anbefaler noe annet enn iPod når det er det trådstarter spør om blir som å anbefale xBox til noen som skal ha PS3 eller Linux/Unix til noen som skal ha Windows. hold dere til topic.

Takk ilpostino, noen som har skjønt det :!:

Lenke til kommentar
det at dere anbefaler noe annet enn iPod når det er det trådstarter spør om blir som å anbefale xBox til noen som skal ha PS3 eller Linux/Unix til noen som skal ha Windows. hold dere til topic.

Takk ilpostino, noen som har skjønt det :!:

Om man mener alternativene er latterlige, kan det jp være hyggelig og dele det med trådstarter slik at han får en mp3 han kan være fornøyd med.

Lenke til kommentar
-Batteritid

-iTunes

-liten skjerm

-Dårlig formatstøtte

-Latterlig dårlig lydkvalitet

hvorfor nevner du iTunes? det er ikek noe du må bruke for å synkronisere/overføre sanger til iPoden. når det gjelder dårlig lydkvalitet så er det faktisk mulig å bytte ut "ørepluggene" som fulgte med. når det gjelder batteritiden blir denne dårligere med tiden slik den blir med alle andre ting som er avhengig av oppladbare batteri. det finnes firmaer som bytter ut batterier slik at du får lengere levetid på batteriene når de originale begynner å bli slitt. når det er snakk om dårlig formatstøtte; det er ikek bare du som er sær når det gjelder formatstøtte? jeg har til gode å se en mp3-spiller som støtter alt av formater.

Lenke til kommentar
-Batteritid

-iTunes

-liten skjerm

-Dårlig formatstøtte

hvorfor nevner du iTunes? det er ikek noe du må bruke for å synkronisere/overføre sanger til iPoden. når det gjelder dårlig lydkvalitet så er det faktisk mulig å bytte ut "ørepluggene" som fulgte med. når det gjelder batteritiden blir denne dårligere med tiden slik den blir med alle andre ting som er avhengig av oppladbare batteri. det finnes firmaer som bytter ut batterier slik at du får lengere levetid på batteriene når de originale begynner å bli slitt. når det er snakk om dårlig formatstøtte; det er ikek bare du som er sær når det gjelder formatstøtte? jeg har til gode å se en mp3-spiller som støtter alt av formater.

Itunes: Jo, for en vandlig iPod bruker er iTunes ei bitch..

Lydkvalitet: Snakket ikke om proppene. Hvis du kjøper et middels bra headset vil du høre forskjell på en iPod og feks Cowon.

Batteritid: Når du får Cowon med 52 timer musikkavspilling, altså det dobbelte! av iPod er det et ganske godt argument.

Formatstøtte: LYD: FLAC, ogg vorbis, WMA (OSV) Her er det spessielt FLAC som er ille.

FILM: DivX, Xvid, WMV.

Selvfølgelig finnes det ikke spillere som støtter _ALLE_ formater, men det finnes spillere som støtter magne ganger flere fomater en iPod.

Endret av hardcoregamer93
Lenke til kommentar
-Batteritid

-iTunes

-liten skjerm

-Dårlig formatstøtte

Det hjelper ikke så mye å bytte ut ørepluggene hvis spilleren ikke har god lydkvalitet ;)

EDIT: Jeg var litt sein :roll:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

ilpostino du burde vite hva du snakker om før du uttaler deg om noe. Vi som har forslått noe annet enn ipod har gjort det fordi det finnes langt bedre alternativer dert ute. Ipod er oppskryt. Grunnen til at det er den mest solgte spilleren er fordi den markedsføres mest.

Og når det gjelder lydkvalitet så har både filtype, bitrate, propper/headset og spiller mye å si.

Lenke til kommentar
ilpostino du burde vite hva du snakker om før du uttaler deg om noe. Vi som har forslått noe annet enn ipod har gjort det fordi det finnes langt bedre alternativer dert ute.

poenget mitt er at dere samtidig som sier "kjøp en annen spiller" burde komme med argumenter på hvorfor det finnes bedre spillere ;)

Lenke til kommentar
ilpostino du burde vite hva du snakker om før du uttaler deg om noe. Vi som har forslått noe annet enn ipod har gjort det fordi det finnes langt bedre alternativer dert ute.

poenget mitt er at dere samtidig som sier "kjøp en annen spiller" burde komme med argumenter på hvorfor det finnes bedre spillere ;)

Jaok, den er grei..

Hva var det jeg nettopp gjorde? :p:roll:

Lenke til kommentar

Han kan klare å finne ut litt om spillerne selv også ;)

Og forresten så heter det hvilken.

Argumenter for:

• D2'en har 52 t med musikk og 10 med video, mens ipoden har halvparten.
  • D2'en har en kraftigere forsterker som gir bedre lyd og kan drive bedre hodetelefoner
  • Adobe Flash Lite player
  • Mye bedre EQ som ikke forvrenger lyden
  • SD kort inngang. Kan få puttet 32 gb ekstra hittil, eller 16 gb for 250 kr!
  • Filstøtte
  • Ikke Itunes, drag and drop
  • Trenger ingen spesiell kabel for å lade, helt vanlig microusb.

Lenke til kommentar

Det er nesten det samme som å si at man ikke bryr som at det skal låte bra. Med vorbis er i vert fall et bra argument da det tar mindre plass enn mp3 og gir like bra eller bedre lyd. Jeg brydde meg ikke om FLAC når jeg kjøpte spiller heller, men etter at jeg testet så har jeg tenkt til å bytte ut mesteparten av mp3 med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...