Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt anlegg - dårlig lyd.. Hjelp!

GirlPower

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått installert Infinity Kappa 60.7CS kompsett og JBL GT51204BR 12" sub. Dette drives av en JBL GT5A604 4-kanals forsterker. Bruker bilens originale spiller. Kan ikke akkurat si at jeg er kjempefornøyd med lyden. Blir mye lys/skarp lyd foran og brumming bak.

Har en mistanke om at forsterkeren er i minste laget til å dra alt sammen? Vurderer å kjøpe egen forsterker til subben, men trenger noen gode råd fra noen som har peiling, noe jeg definitivt ikke har selv.

Håper noen av dere kan hjelpe meg litt.. :cry:

NB: rettelse: ikke brumming bak, men buldring og braking så det klirrer fremme i bilen. Trenger nok noe mere demping. Bråk på godt norsk ;-)

Endret av GirlPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den forsterkeren er alt for liten ja... en soundmagus x-1502 gjør jobben på sub ;)

Ellers så må du sjekke alle ledninger til høyttalere og sub, så du er sikker på at du ikke har byttet pluss og minus på noen. Hvordan har du justert delefilteret ditt?

Hei, takk for svar :)

Tenkte meg nok at forsterkeren var noe svak til både kompsett og sub. Det er forresten Bilradiospesialisten som har installert anlegget. Skal innom dem i morgen og få dem til dempe bedre også. Når bassen spiller skrangler det i hele bilen.. Ikke særlig bra :no:

Har du et tips til forsterker jeg kan bruke til subben? Helst noe Bilradiospesialisten fører da det er dem jeg forholder meg til.. Og ikke for dyre greier :roll:

Forresten har jeg fått en utrolig irriterende suselyd i høytalerne. Skjønner ingenting jeg. Fikk anlegget installert nå på fredag så er bare et par dager jeg har hatt det..

Endret av GirlPower
Lenke til kommentar
Susingen kommer nok av dårlig jording en plass, så det er jo ikke no god reklame for bilradiospesialisten ;)

Denne forsterkeren: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736

Men du vil få MYE mere effekt med en soundmagus x1502, til 1500kr ;)

Ok, skal ta det opp med dem i morgen og be dem fikse eventuell jordingsfeil. Får også høre litt med dem angående forsterker til sub. Litt kjipt at jeg kjøpte den 4-kanaleren som ikke holder mål :(

Lenke til kommentar
Susingen kommer nok av dårlig jording en plass, så det er jo ikke no god reklame for bilradiospesialisten ;)

Denne forsterkeren: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736

Men du vil få MYE mere effekt med en soundmagus x1502, til 1500kr ;)

Ok, skal ta det opp med dem i morgen og be dem fikse eventuell jordingsfeil. Får også høre litt med dem angående forsterker til sub. Litt kjipt at jeg kjøpte den 4-kanaleren som ikke holder mål :(

Hei. Nå har jeg vært innom Bilradiospesialisten og fått ordnet time om en ukes tid til bedre demping, ny forsterker til sub + å få ordne det med suselyd i høytalerne. Kommer til å bruke 4-kanaleren kun til kompsettet og ny forsterker til subben. Blir nok bra det :cool:

Forresten en hjelpsom og fin gjeng som jobber på Bilradiospesialisten i Sandnes :thumbup:

Lenke til kommentar

Nja, jeg vil vel påstå at det er deres feil at anlegget var dårlig justert i utgangspunktet ;) Ikke spesielt god reklame for dem, som Cossie påpekte.Sånn går det frk. Elisabeth, når du ikke kjøpte Hertz slik vi sa :lol:

Fra spøk til alvor; håper de får ordnet opp og at du blir fornøyd. God lyd i bilen er jo morsomt :D

Lenke til kommentar
Nja, jeg vil vel påstå at det er deres feil at anlegget var dårlig justert i utgangspunktet ;) Ikke spesielt god reklame for dem, som Cossie påpekte.Sånn går det frk. Elisabeth, når du ikke kjøpte Hertz slik vi sa :lol:

Fra spøk til alvor; håper de får ordnet opp og at du blir fornøyd. God lyd i bilen er jo morsomt :D

Hehe.. så sant så sant :whistle: Men det ordner seg nok nå. Det ordner seg alltid for snille piker vet du :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...