Gå til innhold

Drivere for JVC Videokamera, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et JVC Digital Video Camera GR-D364E, som tar opp filmer på tape, og dette vil jeg gjerne få over på bærbar pc'en.

Har en DV til DV kabel som jeg setter i Kameraet og I Pc'en ( Står 1394 rett over inngangen ) , og det blir lyd slik det blir når du kobler til noe i pc'en.

Men datamaskinen finner ikke igjen dette kameraet, ikke i Movie Maker, og ikke i Magix Movie Edit 14.

Har prøvd å hatt kameraet av, slått på REC, og på PLAY, men ingenting funker.

Noen som har en løsning på dette? Har firewire kabel også, men den passer bare i stasjonærpc'en og ikke i bærbaren.

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke JVC, men de er vel som andre? "DV til DV-kabel" er Firewirekabel. Du har med andre ord begge de kablene det er aktuelt å bruke. Kan du få kontrollert at kabelen er i orden, og at FW-kontakten på PC er i orden, og at den er aktivert på din PC. Klikk f. eks. Kontrollpanel>Admin.verktøy>Enhetsbehandling, så skal du kunne se om IEEE 1394 kontroller er aktivert. Men det at du "får lyd" tyder på at det er i orden. Kamera skal stå på Play, og pass på at det ikke er innstilt på minnekort,(for stillbilder) om slikt finnes på ditt kamera. Magix 14 skal "se" ditt kamera, og vinduet med "DV recording" komme opp. (eventuelt klikk Record øverst først) På øverste linje under "Select DV drive" stå det hos meg "Microsoft DV Camera and VCR".

Har du prøvd med den stasjonære PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...