Gå til innhold

internett i xp, ikke vista

Anbefalte innlegg

Har problemer med å logge meg på nettet med maskinene som kjører vista i huset, vista buisness og premium, utenom en laptop med vista home basic.. Kjører dualboot på pcn med vista og xp og det funker dint i XP. Får kobla til routern men ikke videre på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja, nå fiksa jeg det selv.. var jo like greit. Men hvorfor vista kutter ut trådløse nettverk, var jo en evig lang historie,, tusenvis av spørsmål om dette på nettet men egentlg ingen konkrete svar.. Tror kanskje at vista ikke opererer så bra sammen med wep sikkerhet, og at du kanskje bør skifte til wpa.. Noe jeg leste et sted, men er ikke hundre prosent sikker på at det er det da..

Lenke til kommentar

Har noe av det samme problemet. Bare med kabel.

Har et kabeltrekk igjennom huset og 2 nettverksuttak i veggen. Den ene er koblet til en ADSL router og det andre er koblet til min Vista PC. Her får Vista kun lokal tilkobling, mens min XP laptop får full tilkobling.

Når jeg trekker en lang kapel rett fra routeren til min Vista PC, så kommer Vista på nett med en gang.

Noen som har forklaring til Vista sin underlige oppførsel på dette ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ka bang... Så skjedde det igjen og denne gangen er det bare min data som ikke finner routern.. Finner det med xp på samme maskina, men ikke vista.. men jeg finner naboa sine.. usj, og jeg som trodde detta var fiksa nå..

Begynner å få vista opp i vrangstrupen selv. Har noe lignende problem med vista premium. Men for meg så funker nettet fint med wep kryptering, men vil rett og slett ikke funke med Wpa-personal ( samme som wpa-psk i xp ).Det er jo så rart, jeg får ikke opp noe feilmelding når jeg legger inn wpa-nøkkelen (pass-phrase).Den finner mitt nettverk,men når jeg prøver å koble meg til så vil den ikke. Står noe om at nettverksinnstillingen på pcen ikke samsvarer med routeren. Har du funnet ut av dine problem? jeg har søkt i forumer etter løsninger,men finner bare problemene uten løsninger som hjelper meg. Det virker som om det er en del trøbbel med vista på det området

Lenke til kommentar

Her humper det å går i gammel stil... Jeg må resette routern annen hver dag... Lurer på om det er vista som har problemer med noen routere?? ikke vet jeg prøver å finne en løsning å leve med, men inntil videre så er det kun valiumen som holder routern og dataen levende :wallbash:

Lenke til kommentar

bruker telenor modem med wep kryptering. telenors multimodem.

har maskiner med både 2*xp og 2*vista.

eneste jeg opplever av problemer er at alt stopper av og til.

noe jeg tror skyldes modemet pga støy på linja.

tempen på modemet er også noe høy.

det skal være sagt at linja mi er åpnet max.

endrer jeg til wpa kryptering får jeg det rett å slett ikke opp på noen maskin.

min konklusjon. modemet telenor har valgt er ikke av en spessielt sammarbeidsvillig type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...