Gå til innhold

ntfs i win 98

sibbi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å få tilgang til NTFS i Win98. NTFS98 klarer dette veldig bra. (Demoversjonen har kun lese-tilgang). Men du kan ikke Boote Win98 fra en NTFS partisjon.

www.winternals.com hadde en nedlastbar demoversjon før, men fant den ikke nå. Søk etter ntfs98ro.exe på google eller noe så tror jeg du kan finne det.

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å få tilgang til NTFS i Win98. NTFS98 klarer dette veldig bra. (Demoversjonen har kun lese-tilgang). Men du kan ikke Boote Win98 fra en NTFS partisjon.

Det du sier at operativsystemet (Win98) ikke kan ligge på en NTFS partisjon, men det er mulig å formatere en partisjon (på sammen harddisk) med NTFS slik f.eks:

c: FAT32 (system partisjon)

d: NTFS (bruker partisjon)

Hvis dette stemmer, så var det news for meg.

Lenke til kommentar

Det du sier at operativsystemet (Win98) ikke kan ligge på en NTFS partisjon, men det er mulig å formatere en partisjon (på sammen harddisk) med NTFS slik f.eks:

c: FAT32 (system partisjon)

d: NTFS (bruker partisjon)

Hvis dette stemmer, så var det news for meg.

Dette stemmer. Har selv Dual-boot med Win2k og Win98SE, og bruker NTFS98ro for å få tilgang til NTFS partisjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...