Gå til innhold

Kontra bass problem

Aslebrathen

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for 6 dager siden en hoffman 4/4 kontrabass. Jeg har vært oppspilt hele uken... Helt til fredagen da jeg fikk den. Da var den ødelagt, halsen var knekkt tvers av hele kroppen. Jeg som hadde sett frem til en hel helg med sen spilling var knust.... Selvfølgelig har jeg ordnet med reklamasjonsrett og lignende ting og alt det er i orden.

Men det var ikke det jeg ville snakke om. Da jeg fikk bassen fulgte det med strengestol og bue. Det jeg lurte på var om jeg på noen slags måte må feste denne strengestolen med et eller annet (lim?). Eller skal den bare støttes opp av strengene på bassen? Hadde vært greit om jeg hadde fått bra svar, da jeg kan begynne å spille på kontrabassen som kommer i retur med en gang :)

Denne tråden kan sikkert også bli brukt til å diskutere dette fantastisk vakre instrumentet :cool:

Her er Bassen jeg kjøpte forresten: http://www.webtorget.no/view_product.php?product=MB-44-PY Jeg vet det kanskje er "Jalla" Men det eneste jeg bryr meg om akkurat nå er bare å få startet å spille instrumentet, så vil jeg gå til innkjøp av bedre bass senere :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er Bassen jeg kjøpte forresten: http://www.webtorget.no/view_product.php?product=MB-44-PY Jeg vet det kanskje er "Jalla" Men det eneste jeg bryr meg om akkurat nå er bare å få startet å spille instrumentet, så vil jeg gå til innkjøp av bedre bass senere tongue.gif

Kontrabass er da ikke jalla, det er et av de tøffeste instrumentene som finnes! Gratulerer! :)

Tusen takk:D Jeg mente ikke kontrabass generelt var jalla, mente kanskje at akkorat det merket altså Hoffman var jalla siden det var så billig:P

Takk for svar JacobDW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...