Aslebrathen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg bestilte for 6 dager siden en hoffman 4/4 kontrabass. Jeg har vært oppspilt hele uken... Helt til fredagen da jeg fikk den. Da var den ødelagt, halsen var knekkt tvers av hele kroppen. Jeg som hadde sett frem til en hel helg med sen spilling var knust.... Selvfølgelig har jeg ordnet med reklamasjonsrett og lignende ting og alt det er i orden. Men det var ikke det jeg ville snakke om. Da jeg fikk bassen fulgte det med strengestol og bue. Det jeg lurte på var om jeg på noen slags måte må feste denne strengestolen med et eller annet (lim?). Eller skal den bare støttes opp av strengene på bassen? Hadde vært greit om jeg hadde fått bra svar, da jeg kan begynne å spille på kontrabassen som kommer i retur med en gang Denne tråden kan sikkert også bli brukt til å diskutere dette fantastisk vakre instrumentet Her er Bassen jeg kjøpte forresten: http://www.webtorget.no/view_product.php?product=MB-44-PY Jeg vet det kanskje er "Jalla" Men det eneste jeg bryr meg om akkurat nå er bare å få startet å spille instrumentet, så vil jeg gå til innkjøp av bedre bass senere Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Den holdes på plass av strengene ja Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Her er Bassen jeg kjøpte forresten: http://www.webtorget.no/view_product.php?product=MB-44-PY Jeg vet det kanskje er "Jalla" Men det eneste jeg bryr meg om akkurat nå er bare å få startet å spille instrumentet, så vil jeg gå til innkjøp av bedre bass senere tongue.gif Kontrabass er da ikke jalla, det er et av de tøffeste instrumentene som finnes! Gratulerer! Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kontrabass er dritfett rett og slett. Kos deg ;D Lenke til kommentar
Aslebrathen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Her er Bassen jeg kjøpte forresten: http://www.webtorget.no/view_product.php?product=MB-44-PY Jeg vet det kanskje er "Jalla" Men det eneste jeg bryr meg om akkurat nå er bare å få startet å spille instrumentet, så vil jeg gå til innkjøp av bedre bass senere tongue.gif Kontrabass er da ikke jalla, det er et av de tøffeste instrumentene som finnes! Gratulerer! Tusen takk:D Jeg mente ikke kontrabass generelt var jalla, mente kanskje at akkorat det merket altså Hoffman var jalla siden det var så billig:P Takk for svar JacobDW Lenke til kommentar
Aslebrathen Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Ville bare si at jeg har fått den nå. Ganske fet lyd ja, men var ikke imponert av gripebrettet (halsen)Den var knudrete og ikke særlig lettspilt. Men som sagt ganske greit instrument for en nybegynner, sitter oppe hele natten nå og øver:P Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg for min del har aldri sett en kontrabass uten brukket hals og trodde nesten det skulle være sånn. Lenke til kommentar
Aslebrathen Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 åneida, det stikker i hjertet mitt når jeg ser det =/ Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Kontrabass er utrolig fett, og kan ikke kalles jalla på noen måte! Endret 8. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Aslebrathen Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 jeg mente merket, altså hoffman var jalla, ikke selve kontrabass instrumentetxD Ingen instrument typer er vel jalla, etter min mening:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå