_TorgeirF_ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hei! Jeg har bygd megselv ett flott lydrom, med lydisolering ect. og har koblet på mitt 5.1 høytalersett. Men, jeg merker jeg får veldig spinkel lyd, og ikke surround i det hele tatt når jeg kobler de tre minijackene (svart, grønn og oransje) på macbooken i øretelefoninputen. Jeg har brukt splittere til å få i alle. Så, har noen erfraing og tips til hva som trengs av eksterne lydkort og kabler for å få skikkelig bra lyd i høytalerne mine? TorgeirF Endret 26. oktober 2008 av _TorgeirF_ Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Kan du definere "skikkelig bra lyd"? For om du har brukt masse penger på å gjøre rommet ditt så optimalt for lyd som mulig, så virker det litt rart om du bruker minijack som overføringsmetode for lyd, da dette er langt fra "bra". Om jeg ikke tar feil har Macbook optisk toslink ut av 3,5mm minijackutgangen, noe som gjør at du egentlig bare trenger en ekstern DAC. Vet ikke om Macbook kan sende 5.1 over toslink, men det er vel den første tingen du burde sjekke ut Lenke til kommentar
epifant Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Om du har brukt splitter vil du jo fore alle kanalene med samme stereosignal, så noe surround blir det jo ikke. Som shoop! sier har Macbooken optisk toslink-utgang via hodetelefonutgangen, så dersom du bruker en optisk kabel med 3,5mm minijack i den ene enden kan du koble andre enden til et surroundsett som har optisk inngang eller et lydkort med optisk inn og 5.1 analog ut. Så vidt jeg vet støtter Macbook 5.1 ut via optisk, uten at jeg er 100% sikker dessverre... ESI GigaPort HD har forøvrig USB inn og 8 analoge utganger, og støtter 7.1 multikanal Lenke til kommentar
_TorgeirF_ Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har du egen erfaring med denne? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nei, dessverre ikke. Men om du bestiller via nett har du i hvert fall 14 dagers returrett i tilfelle det ikke skulle virke som du hadde håpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå