Gå til innhold

Hva er hardest, vann på +10 grader eller -10 grader?

Emancipate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Snakk med en meteorolog om det. Da har nok ikke sedsberg riktig lenger.

Har jeg feil så har nok meteorologene også feil.

Jeg kan godt finne drøssevis av kilder som bekrefter at vanndråper/regn kan ha temperatur under null uten å fryse til is.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Tuller du eller? Har du aldri hørt om underkjølt regn?

Hvis jeg ikke husker helt feil så er vel underkjølt regn en av de større katastrofene i Canada for ca 10 år tilbake. Millioner uten strøm og varme. Var vel 30-40 stykker som døde også.

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Ja la oss høre med en meteorolog. Eller i det minste kan vi sjekke med meteorologisk institutt og se hva de sier. :)

Vanndråper som svever fritt i atmosfæren og som ikke er frosset til is selv om temperaturen i dråpene og i lufta omkring er under 0 oC, kalles ”underkjølte”. Vanndråper med temperatur ned til ca. - 40 oC kan forekomme i luft.

Link til side.

Lenke til kommentar

fant ikke akkurat det jeg lette etter, men fant noe annet artig:P

http://www.coolantarctica.com/Antarctica%2...about_antar.htm

om fisken der:

Recent research on the ice fish ahs shown that their DNA has been damaged by high levels of ultra violet light coming from the ozone hole. They have less pigment to stop the UV getting through.

Many other Antarctic sea creatures including fish have antifreeze in their blood so they don't accidentally get frozen solid!

Lenke til kommentar
litt fakta, på sydpolen under isen er det minusgrader, -3 hvis ikke jeg tar feil, folk har dykket der:P
"Under isen" som i "mellom isen og fast grunn"? Det høres stilig ut. Kilde? Har aldri hørt om det.
"Under isen" som i "mellom isen og fast grunn"? Det høres stilig ut. Kilde? Har aldri hørt om det.

så det på tv på discovery en gang, skal se om jeg finner noe. det var et eller annet om at det var planteliv der og greir.

fant ikke akkurat det jeg lette etter, men fant noe annet artig:P

http://www.coolantarctica.com/Antarctica%2...about_antar.htm

om fisken der:

Recent research on the ice fish ahs shown that their DNA has been damaged by high levels of ultra violet light coming from the ozone hole. They have less pigment to stop the UV getting through.

Many other Antarctic sea creatures including fish have antifreeze in their blood so they don't accidentally get frozen solid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...