Tho®¿ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hei og hopp folkens. Klarte å kjøpe meg et p5k premium hovdkort for ca 8mnd. siden. Før helga klarte jeg å bestille meg 2x 9800gtx jeg hadde tenkt å kjøre i SLI. Men, dette hovedkortet støtter vist bare Crossfire?! Så, da må jeg ha et nytt hovedkort. Og det må jeg handle ganske kjapt egentlig. Men, hva skal jeg kjøpe? EVGA? nForce? Takker og bukker for innspill. EDIT: Endret topic Endret 26. oktober 2008 av Tho®¿ Lenke til kommentar
Unoelite Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hei og hopp folkens.Klarte å kjøpe meg et p5k premium hovdkort for ca 8mnd. siden. Før helga klarte jeg å bestille meg 2x 9800gtx jeg hadde tenkt å kjøre i SLI. Men, dette hovedkortet støtter vist bare Crossfire?! Så, da må jeg ha et nytt hovedkort. Og det må jeg handle ganske kjapt egentlig. Men, hva skal jeg kjøpe? EVGA? nForce? Takker og bukker for innspill. EDIT: Endret topic Jeg ville kjøpt EVGA nForce-790i SLI. Det skal iallefall jeg gjøre men jeg er ikke akkuratt best på pc. Hvis andre har bedre forslag er jeg og åpen for det:) her er en link http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374281 det er ikke så mye info, men hvis du ser på de andre av samme typen står det info der Endret 26. oktober 2008 av Unoelite Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 nForce pluss Intel er bare krøll og problemer. Har selv prøvd det såkallte beste nForce brikkesettet (Noe du må ha) og kranglet med det i 2 dager før jeg skrudde det ut og satte inn ABIT IX38'n igjen. Lyden var ikke eksisterende og ellers problematisk også, så det er bedre for deg å hoppe over SLi og kjøre single enn å krangle med ett nForce for disse er vanskelig å feilsøke, venter fortsatt på svar fra Netshop angående mitt kort. Nvidia kan bare ikke å lage brikkesett. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 nForce pluss Intel er bare krøll og problemer.Har selv prøvd det såkallte beste nForce brikkesettet (Noe du må ha) og kranglet med det i 2 dager før jeg skrudde det ut og satte inn ABIT IX38'n igjen. Lyden var ikke eksisterende og ellers problematisk også, så det er bedre for deg å hoppe over SLi og kjøre single enn å krangle med ett nForce for disse er vanskelig å feilsøke, venter fortsatt på svar fra Netshop angående mitt kort. Nvidia kan bare ikke å lage brikkesett. Så da bør jeg gå for det kortet jeg har da? og eventuelt kjøre retur på en del varer, samt bestille et GX2 kort el no da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 4870X2, enkelt NV kort, eller ett GX2 kort er ALLE bedre løsninger enn nForce til Intel, og når man sier slikt når man eier ett nForce da sier det en god del om produktet. Du har riktignok Crossfire støtte på ditt P35, men denne er skrammel. 1x 16x PCI-E 1.0 (Bra til dagens skjermkort) og port nr 2 er PCI-E 1.0 MEN! 4x båndbredde og går via sørbrua, dette gjør den HELT uattraktiv til skjermkort bruk. Så noe Crossfire oppsett er idag ikke aktuellt på P35 brikkesettet, P45 er en annen historie riktignok. Så om du fortsatt vil bytte hovedkort i samme slengen så kjøper du enten ett med X48 brikkesett (Gigabyte har gode alternativer her blant annet) eller P45, sistnevnte har Netshop sitt Biostar kort som er veldig bra. Men til en enkel skjermkort oppgradering vil 4870 være bra, 4870X2 eller ett NV kort som du foretrekker, dog vil sistnevnte koste mer enn hva det smaker, ATi er best på ytelse til pris. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 4870X2, enkelt NV kort, eller ett GX2 kort er ALLE bedre løsninger enn nForce til Intel, og når man sier slikt når man eier ett nForce da sier det en god del om produktet. Du har riktignok Crossfire støtte på ditt P35, men denne er skrammel. 1x 16x PCI-E 1.0 (Bra til dagens skjermkort) og port nr 2 er PCI-E 1.0 MEN! 4x båndbredde og går via sørbrua, dette gjør den HELT uattraktiv til skjermkort bruk. Så noe Crossfire oppsett er idag ikke aktuellt på P35 brikkesettet, P45 er en annen historie riktignok. Så om du fortsatt vil bytte hovedkort i samme slengen så kjøper du enten ett med X48 brikkesett (Gigabyte har gode alternativer her blant annet) eller P45, sistnevnte har Netshop sitt Biostar kort som er veldig bra. Men til en enkel skjermkort oppgradering vil 4870 være bra, 4870X2 eller ett NV kort som du foretrekker, dog vil sistnevnte koste mer enn hva det smaker, ATi er best på ytelse til pris. Såpass ja, bra jeg egentlig styrte unna nForce hovedkort da.. Men, kjøper heller et Nvidia kort, enn å begynne å oppgradere alt hele tiden da kan en jo kjøpe nye pcdeler hver måned jo Jeg lar hovedkortet bli som det er (for now..) 9800gx2 bestilt Jeg blir en litt fattigere mann, men blir nok fornøyd. Selv om mange sier at det koster litt mer enn det smaker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå